Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee... De Astra-satelliet versterken het signaal dat binnenkomt en sturen dat weer uit. Het maakt de satelliet geen biet uit wat voor signaal dat is, analoog, DVB-S, DVB-S2, ... Daarbij twijfel ik er niet aan dat het mogelijk is het RDS-signaal aan de MPEG-transportstream toe te voegen.

 

Wat de satelliet op 16 oost zo speciaal maakt is dat hij door de radiozenders zelf aangestraald kan worden. De satelliet kan al deze signalen zelf combineren tot een signaal dat via een enkele transponder naar beneden gestraald kan worden. Het lijkt in een ontvanger net alsof de satelliet meerdere transpondertjes met een hele lage symbolrate heeft, maar voor de satellliet is het gewoon een enkele transponder. Radiozenders hoeven hierdoor bijna niets aan infrastructuur te laten aanleggen, wat de oplossing via 16 oost erg aantrekkelijk maakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja.. vandaar dat de W2 kapot kon gaan en er gewoon wat nieuw schroot heen gestuurt kon worden.. en het feiloos kan overnemen..?

 

 

lijkt mij.. ( correct me if im wrong ) dus een gewone sat ?

 

enige wat ik zo kan verzinnen is dat ruimte huren op 19.2E te duur is?

 

( maar goed ISM met CDS/TVV moet je toch weer kosten kunnen besparen voor beide partijen :?)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eutelsat heeft meerdere satellieten die dat kunnen. De Eurobird-1 op 28 oost kan het bijv. ook. En één van de Hotbirds kan zenders aan boord van de satelliet muxen. Misschien dat Astra ook satellieten heeft die zoiets kunnen, maar zoals ik begrijp kan je er niet zomaar iedere satelliet voor inzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt er niets gemuxt door de satelliet. Castor gebruikt DVB-S smallband of APTX voor de commerciele zenders. Dit inclusief een groot aantal professionele ontvangers voor headends en zenderlokaties. Hiervoor zijn in het verleden behoorlijke investeringen gedaan.

 

Er is destijds bewust gekozen voor distributie via Eutelsat. Astra is meer op consumenten gericht en uiteraard zal de transponderprijs ook wel een stuk hoger liggen.

 

De commerciele zenders zijn tot op heden volgens mij gelukkig met de distributie van Castor en hebben waarschijnlijk geen zin om alle headends en zenderlocaties van nieuwe ontvangers te voorzien.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nja dat het zolang de apparatuur niet vervangen hoeft te worden en de contracten met castor lopen is het idd gekkenwerk om de boel te om te switchen naar spul zodat t via Astra kan.. maar tegen de tijd zou ik als ik een omroep had toch kijken als er mischien een samenwerkings verband gelegt kan worden..

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is lekker:

 

Citaat:

Radioluisteraars in de omgeving van Moerdijk zijn verstoken gebleven van het signaal van regionale rampenzenders. Dit omdat de signaaldoorgifte veranderde zonder dat kabelmaatschappijen dat wisten.

 

Bij de grote brand bij Chemie Pack in Moerdijk bleek in de omliggende regio het digitale signaal van de rampenzenders Radio Rijnmond Omroep Brabant Radio niet altijd te ontvangen. Dit kwam doordat zonder medeweten van de betrokken kabelmaatschappijen de omroepen hadden besloten eerder deze week de doorgifte van hun signaal via de satelliet te staken. De kabelmaatschappijen hebben hun signaalontvangst juist afgestemd op de betrokken satelliet van M7 Group SA.

 

Bron: Webwereld

 

Dus die prutstechneuten van de kabelmaatschappijen komen pas in actie als ze het helemaal voorgekauwd krijgen van de regionale omroepen? Bij kabelmaatschappijen volgt helemaal niemand het nieuws? Totaal absurd.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis
Nee dit is lekker:

Citaat:

Radioluisteraars in de omgeving van Moerdijk zijn verstoken gebleven van het signaal van regionale rampenzenders. Dit omdat de signaaldoorgifte veranderde zonder dat kabelmaatschappijen dat wisten.

Bij de grote brand bij Chemie Pack in Moerdijk bleek in de omliggende regio het digitale signaal van de rampenzenders Radio Rijnmond Omroep Brabant Radio niet altijd te ontvangen. Dit kwam doordat zonder medeweten van de betrokken kabelmaatschappijen de omroepen hadden besloten eerder deze week de doorgifte van hun signaal via de satelliet te staken. De kabelmaatschappijen hebben hun signaalontvangst juist afgestemd op de betrokken satelliet van M7 Group SA.


Bron: Webwereld

Dus die prutstechneuten van de kabelmaatschappijen komen pas in actie als ze het helemaal voorgekauwd krijgen van de regionale omroepen? Bij kabelmaatschappijen volgt helemaal niemand het nieuws? Totaal absurd.


hoezo totaal absurd. Er staat dat niemand die kabelaars wat gezegd heeft. Het is toch de verantwooordelijkheid van de radiozender om het de kabelaar te vertellen dat zich wat verandert. Want daar zijn zeker ook kosten mee gemoeid omdat het signaal nu anders op het headend aan moet komen. Dat moeten die kabel jongens maar op zich nemen?

FF die negatieve kabel bril afzetten, verantwoordelijkheid ligt bij de zender.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
Origineel bericht van: Hageneis
Nee dit is lekker:

Citaat:

Radioluisteraars in de omgeving van Moerdijk zijn verstoken gebleven van het signaal van regionale rampenzenders. Dit omdat de signaaldoorgifte veranderde zonder dat kabelmaatschappijen dat wisten.

Bij de grote brand bij Chemie Pack in Moerdijk bleek in de omliggende regio het digitale signaal van de rampenzenders Radio Rijnmond Omroep Brabant Radio niet altijd te ontvangen. Dit kwam doordat zonder medeweten van de betrokken kabelmaatschappijen de omroepen hadden besloten eerder deze week de doorgifte van hun signaal via de satelliet te staken. De kabelmaatschappijen hebben hun signaalontvangst juist afgestemd op de betrokken satelliet van M7 Group SA.


Bron: Webwereld

Dus die prutstechneuten van de kabelmaatschappijen komen pas in actie als ze het helemaal voorgekauwd krijgen van de regionale omroepen? Bij kabelmaatschappijen volgt helemaal niemand het nieuws? Totaal absurd.


hoezo totaal absurd. Er staat dat niemand die kabelaars wat gezegd heeft. Het is toch de verantwooordelijkheid van de radiozender om het de kabelaar te vertellen dat zich wat verandert. Want daar zijn zeker ook kosten mee gemoeid omdat het signaal nu anders op het headend aan moet komen. Dat moeten die kabel jongens maar op zich nemen?

FF die negatieve kabel bril afzetten, verantwoordelijkheid ligt bij de zender.

Er ligt zeker een verantwoordelijkheid bij de zender, maar die weten natuurlijk ook niet waar anderen hun signaal vandaan halen. Het absurde zit er volgens mij in dat de techneuten en vooral ook het management alle heisa om de satellietdistributie van de regionale omroepen gemist hebben, niet alleen in de regionale media, maar ook de de vakbladen is dit uitgebreid aan de orde geweest.

Dus geeft personeel en management er duidelijk blijk van dat ze geen enkele affiniteit hebben met hun eigen business. Dat vind ik absurd.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, bovendien het zal wel een zeer kleine kabelaar betreffen want de grote krijgen deze signalen binnen via het glasnet meen ik.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hageneis

Er ligt zeker een verantwoordelijkheid bij de zender, maar die weten natuurlijk ook niet waar anderen hun signaal vandaan halen. Het absurde zit er volgens mij in dat de techneuten en vooral ook het management alle heisa om de satellietdistributie van de regionale omroepen gemist hebben, niet alleen in de regionale media, maar ook de de vakbladen is dit uitgebreid aan de orde geweest.

Dus geeft personeel en management er duidelijk blijk van dat ze geen enkele affiniteit hebben met hun eigen business. Dat vind ik absurd.


1) ze hebben het niet gemist. Dat kan ik me niet voorstellen, omdat zoals je zegt, er veel publiciteit omtrent het onderwerp was. Ik denk dat het om geld gaat. De kabelaar moet het signaal aangeleverd krijgen, als zijn primaire aanvoer wegvalt moeten beiden een oplossing vinden, dan gaat het om aanvoer, capacity, nieuwe encoder = geld.

2) Een zender moet weten waar en hoe zijn signaal bij de klant aankomt. als hij dat niet weet dan heeft hij een groot probleem want hij weet niet wanneer en waar zijn klanten (wij) zijn programma's kunnen zien.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

Wat de satelliet op 16 oost zo speciaal maakt is dat hij door de radiozenders zelf aangestraald kan worden. De satelliet kan al deze signalen zelf combineren tot een signaal dat via een enkele transponder naar beneden gestraald kan worden. Het lijkt in een ontvanger net alsof de satelliet meerdere transpondertjes met een hele lage symbolrate heeft, maar voor de satellliet is het gewoon een enkele transponder. Radiozenders hoeven hierdoor bijna niets aan infrastructuur te laten aanleggen, wat de oplossing via 16 oost erg aantrekkelijk maakt.


Je benoemt hier idd het 2e voordeel van de Eutelsat (biedt ook de mogelijkheid om makkelijk over te kunnen schakelen op een back-up uplink indien de 1e uplink door storingen, weersomstandigheden of onderhoud offline is).

Overigens valt het met die infrastructuur erg mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid

hoezo totaal absurd. Er staat dat niemand die kabelaars wat gezegd heeft. Het is toch de verantwooordelijkheid van de radiozender om het de kabelaar te vertellen dat zich wat verandert. Want daar zijn zeker ook kosten mee gemoeid omdat het signaal nu anders op het headend aan moet komen. Dat moeten die kabel jongens maar op zich nemen?

FF die negatieve kabel bril afzetten, verantwoordelijkheid ligt bij de zender.

Hoewel de zender ook enige verantwoordelijkheid heeft had dit niet mogen gebeuren. Zeker voor de regionale radio (rampenzender) hadden ze een backup moeten hebben die na 5 minuten stilte ook volautomatisch in mag schakelen. Daar zijn genoeg opties voor, DVB-T, FM en/of internet. Die deden het waarschijnlijk allemaal prima en had dus zonder veel problemen automatisch na 5 minuten radiostilte op de satelliet automatisch ingezet kunnen worden.

Alleen, dat gebeurde niet en luisteraars konden niet afstemmen op hun regionale zender tijdens de brand. Zover had het niet mogen komen. De kabel zou zich hier niet van één bron afhankelijk moeten maken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...