Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Hoewel de zender ook enige verantwoordelijkheid heeft had dit niet mogen gebeuren. Zeker voor de regionale radio (rampenzender) hadden ze een backup moeten hebben die na 5 minuten stilte ook volautomatisch in mag schakelen. Daar zijn genoeg opties voor, DVB-T, FM en/of internet. Die deden het waarschijnlijk allemaal prima en had dus zonder veel problemen automatisch na 5 minuten radiostilte op de satelliet automatisch ingezet kunnen worden.

Alleen, dat gebeurde niet en luisteraars konden niet afstemmen op hun regionale zender tijdens de brand. Zover had het niet mogen komen. De kabel zou zich hier niet van één bron afhankelijk moeten maken.


bedoel je dat de kabelaar meerdere bronnen moet hebben voor de rampenzender of voor alle zenders?

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: druid
bedoel je dat de kabelaar meerdere bronnen moet hebben voor de rampenzender of voor alle zenders?

Minstens voor de rampenzenders. Natuurlijk altijd beter als ze voor andere zenders ook backup hebben, maar geen noodzaak. Ik zal het ze echt niet kwalijk nemen als ze geen backup hebben voor Gay X Channel of TMF.

Voor de publieke zenders hebben ze iirc ook een backup, ik geloof dat dat zelfs verplicht was. Voor de regionale radio was dit blijkbaar niet goed geregeld.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de rampenzenders ben ik het met je eens.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Volgens Radio.NL zou Radio Oost weer via de satelliet te ontvangen moeten zijn, op kanaal 237 via de Astra 3 satelliet.

Volgen er meer of wordt Radio Oost de enige regionale radiozender via satelliet?


Kan het bevestigen...radio oost is weer terug op de satelliet

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

En er is duidelijkheid:

 

- TV Rijnmond en TV Noord Holland stoppen op korte termijn.

- L1 per 1 april naar MPEG4 Familiepakket

- Omroep Brabant per 1 juli naar MPEG4 Familiepakket

- Omroep Zeeland en TV Drenthe FTA naar MPEG4

- AT5 per 1 maart in MPEG4 op Astra 3 in Familiepakket

- TV West per 1 april in MPEG4 op Astra 3 in Familiepakket

 

Overige zenders blijven waar ze nu uitzenden. smile

 

Beetje vaag dat de helft van de regionalen naar het Familiepakket gaan, misschien een vroege 1 april grap?

 

Bron is overigens de bekende nieuwssite van die TV gids. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit slaat weer nergens op.. typisch Canal Digitaal puinhoop. Straks heb je regio zenders in mpeg2 die FTA te zien zijn terwijl je andere regiozenders alleen in mpeg4 kunt zien met familiepakket.

 

Ze moeten alle regio zenders opnieuw een aanbod doen en in MPEG4 doorgeven en uiteraard in het laagste pakket omdat het rampenzenders zijn. (in mijn ogen verplicht!)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een tombola !

 

Leuk dat RTV Drenthe en nog 5 anderen FTA blijven.

Voor die paar anderen ga ik echt geen familiepakket nemen.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noord Holland stopt en AT5 begint op de satelliet.

Dat wil er bij mij ook niet in.

 

Rijnmond stopt, West begint op de satelliet.

Ook een beetje vreemd.

 

 

Het schijnt toch waar te zijn en staat nu ook in een artikel op de site van Satellite Magazine (als ik dit mag schrijven tenminste; anders maar snel verwijderen).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...