Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Ik vraag: Of L1 en omroep brabant wet overschreden dat moeten we betalen en andere regio zenders vrij dat vinden we niet eerlijk. L1 en omroep brabant geen abonnee zenders maar REGIO EN RAMPENZENDERS dat moet vrij zij voor allemaal. je kun misschien deze site kijken of interdaad wet overschrijden....

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/Mediawet.html#1450

 

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vermoede is dat de regionale omroepen niet meer willen betalen voor doorgifte via de satelliet en CDS dat gebruikt om meer zenders aan te kunnen bieden in een betaal pakket.

 

CDS investeert eigenlijk niets, want de kijker betaald.

 

De bedoeling van regionale omroepen is dat ze regionaal uitzenden, dus is DVB-T en kabel verplicht, de rest niet.

 

MPEG4 gebruiken ze voor de bandbreedte en om de consument duurdere apparatuur aan te laten schaffen zodat ze later je nog meer door de strot kunnen dauwen.

 

De grote vraag, zitten we daar op te wachten?

 

De één wel, de ander niet. Echter zoals ik al eerder schreef, de kijker betaald de rekening.

 

Het niveau doet niet ter zake, wat wat bij de één goed is, is bij de ander rond uit slecht. De keuze is aan de kijker, betalen voor DVB-S of gratis via DVB-T.

 

Er is één ding waar CDS zich in vergist, hoeveel tijd hebben mensen om naar al die zenders te kijken?

 

Vroeger namen veel mensen programma's op, maar tegenwoordig niet veel meer. Je moet de tijd hebben om het te bekijken op een ander tijdstip, maar actueel is het dan niet meer. Ik neem soms op vrijdag en zaterdag een paar programma's op, maar ik kijk ze meestal wel, het is meer als ik gestoord wordt of met andere zaken bezig ben, bovendien wordt er wel erg veel herhaald, vooral de laatste tijd een hoop oude troep. Daarnaast bestaat BVN nog, maar voor de programma's die ik kijk en toevallig vergeten ben op te nemen, een prima alternatief.

 

Ik wens CDS veel succes, maar ik denk dat de meeste mensen voor het alternatief van van CDS gaan, dus DVB-T.

 

AT5 is ooit begonnen als publieke lokale omroep, maar is al een tijd commercieel. Dat er ook buiten Amsterdam gekeken kan worden is omdat toch een hoop mensen de zender willen zien. AT5 zat in het begin 24 uur per dag op DVB-T, je had Amsterdam eens moeten horen klagen toen men het wilde verwijderen i.v.m. uitbreiding naar landelijke dekking. Nu is dat gedeeld met andere zenders op één kanaal, zo houden ze de grote groep (ex)Amsterdammers op Digitenne met abonnement, maar het liefst zien ze de mensen overstappen naar ADSL-TV van KPN. Een leuk spelletje dus, maar bedenk wel even hoe vaak je kijkt voor je in iets gaat investeren.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
3 keer raden... ik denk het niet. Valt dan ook buiten de doelgroep -of- denk je dat Vlamingen extra zouden willen betalen hiervoor???


De kosten worden toch al gemaakt door CDS, dus kan men ze evengoed openstellen voor TVVlaanderen-kijkers.

We zullen het binnenkort wel zien. Het is niet echt iets om van wakker te gaan liggen.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

maar ik denk dat de meeste mensen voor het alternatief van van CDS gaan, dus DVB-T. (LOL)

Ik denk dat je deze zin een beetje fout is...

Maar ik denk dat er veel zullen zijn die Digitenne (eventueel FTA) en Satelliet tegelijktijd nemen. Dat is lastig!!!

En een Familie-HD pakketje is best goed betaalbaar en tegelijkertijd onmogelijk via Digitenne, buiten de stad is IPTV ook al praktisch niet mogelijk, en via de Kabel is het vaal al sneller veel duurder (bij UPC zeker en bij Ziggo mag je zelf je HD ontvanger betalen).

Bij een Familie pakket geeft CDS (praktisch gratis) de HD ontvangers en de Duo-LNB weg...

Tja ik weet niet hoe het geregeld is, maar omdat Brabant en L1mburg achter de decoder gaan betekent hoogst waarschijnlijk dat CDS een groot deel van de kosten zelf betaald. En dat geld moet terug komen. En daarom heeft CDS het familie pakket aantrekkelijker gemaakt.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline

AT5 is ooit begonnen als publieke lokale omroep, maar is al een tijd commercieel. Dat er ook buiten Amsterdam gekeken kan worden is omdat toch een hoop mensen de zender willen zien. AT5 zat in het begin 24 uur per dag op DVB-T, je had Amsterdam eens moeten horen klagen toen men het wilde verwijderen i.v.m. uitbreiding naar landelijke dekking. Nu is dat gedeeld met andere zenders op één kanaal, zo houden ze de grote groep (ex)Amsterdammers op Digitenne met abonnement, maar het liefst zien ze de mensen overstappen naar ADSL-TV van KPN. Een leuk spelletje dus, maar bedenk wel even hoe vaak je kijkt voor je in iets gaat investeren.


Zie bijvoorbeeld:
http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/at5-deels-commercieel

Als een televisie station zwaar wordt gesubsidieerd dan vind ik dat geen commercieel station. Blijf het raar vinden dat AT5 wel op een transponder komt, is een stadszender, maar een andere stadszender niet.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor

sind kort geeft UPC (tijdelijk???) de regionalen ongecodeerd door. Maar alleen de regionalen waar UPC beschikbaar is.

Dus bv geen omroep Zeeland.

Het Familie pakket kost €14,95

UPC Analoog kost €17,05 Digitaal komt er minimaal €5,00 bij

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de Limburgse zender pas met 1 April zou stoppen met zenden, maar ik ben ineens alle regionale zenders kwijt? Weet er iemand waarom dat zo is?

 

Ik heb hier in Schotland geen enkele instelling verandert en weet dus niet hoe dat kan komen.

 

Schotland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...