Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Zuppelan
Als dat de praktijk wordt dien ik een bezwaarschrift in, het is in strijd met de Mediawet dat de kijkers betalen voor doorgifte van openbare zenders. De omroepbijdrage is niet voor niets afgeschaft.


In Noord Brabant is omroep Brabant vrij te ontvangen via dvb-t (digitenne). Dus ze voldoen aan de mediawet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat doet te kort aan de reden waarom de lokale omroepen op de satelliet zijn gekomen: De dekking van DVB-T is niet perfect, de zendmasten daarvan hebben veel zwakkere vermogens dan de analoge zenders. Het werd noodzakelijk geacht satellietverspreiding in te voeren om de analoge zendmasten te kunnen afschakelen.

 

Als satellietverspreiding destijds als noodzakelijk werd geacht om aan de Mediawet te kunnen voldoen, dan zou men nu moeten kunnen beargumenteren waarom dat nu niet meer noodzakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Origineel bericht van: Amager95
Volgens dit bericht blijkt dus de twee satellietenposities voor Nederland onvoldoende te werken.

Als ik hier eens rond me heen kijk zie ik inderdaad nog steeds erg weinig schotels die voor 19 en 23 Oost geschikt zijn. Ik schat dat dat nog ver onder de 50% ligt.


In mijn omgeving is er 1 buurman een poosje geleden overgestapt op een duo lnb. Daarentegen heeft de overbuurman nog steeds een enkele lnb. Maar misschien kijkt hij alleen maar FTA Duitsers. Heb hem nog nooit gesproken, want hij 'vlucht' altijd zo snel mogelijk naar binnen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het een best wel groot probleem, aangezien mensen die bewust voor satelliet hebben gekozen om het complete aanbod nu gedwongen worden via digitenne of de kabel een regionale zender te kijken.

 

Ik hoop dat Omroep Brabant blijft en dat er zeker niet meer regionalen weggaan. Dan mis ik mijn RTV Noord en zal zeker de satelliet van CD aan de wilgen hangen en weer naar Ziggo gaan.

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

nu gedwongen worden via digitenne of de kabel een regionale zender te kijken.

Ik denk niet dat dit zo'n vaart zal lopen. De satellietkijker geeft geen extra geld uit aan OB.

Feitelijk ben je dus niet gedwongen terug te stappen naar de kabel of digitenne... Dat is de keuze van de sat kijker. De sat blijft met HD zelfs goedkoper dan die kabel. Extra digitenne regelen is ook lastig/te duur zeker als je met een aparte zapper voor die ene zender moet gaan zappen met een andere zapper...

Ik denk dat OB meer dan 99% van deze satelliet kijkers gewoon gaat missen!!!

Neemt niet weg dat de satellietkijker toch wel iets gaat missen. Vooral in de provincie Brabant....
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als dat zo is dan kunnen ze zelfs meer dan 50% bandbreedte besparen laugh Namelijk 50% door MPEG4 en nog eens zo'n 30% door DVB-S2...

Ik was vandaag weer eens wat aan het compressen dus hier heb je een sampletje:
http://www.filesonic.com/file/39528221/samplex264heaac.mkv (onderaan op "slow download" klikken)
Deze sample gebruikt slechts 770kbit/s voor de video. Driekwart megabit.. Ja, ik wou de hele film (115m) op één CD proppen. Tis nog gelukt ook.

Nu is natuurlijk niet alles 21:9 en tijdens een broadcast kan je ook niet zò efficiënt encoden. Desondanks geeft het een beetje inzicht in hoe ver je kan gaan met de juiste instellingen en een goede encoder. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus vanaf nu zeuren we dus niet meer over de lage bitrates die CDS hanteerd laugh met 770 Kbit/sec... en dat is goed...kunnen zomaar 60 zenders op een DVB-S2/MPEG4 transponder met 8PSK 27500 3/4 in SD kwaliteit.....;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Nu is natuurlijk niet alles 21:9 en tijdens een broadcast kan je ook niet zò efficiënt encoden. Desondanks geeft het een beetje inzicht in hoe ver je kan gaan met de juiste instellingen en een goede encoder. wink


Niet alleen dat, je hebt op de resolutie bezuinigd. Een vol SD-beeld heeft een resolutie van 720x576. Bij anamorf 16:9 breedbeeld wordt dat uitgerekt tot 1024x576. Als je daarop een 21:9-film afbeelt, dan gebruik je daarvan 1024*9/21=438 beeldlijnen. Je zou dus een resolutie van 720x438 moeten gebruiken om van volledige SD-kwaliteit te kunnen spreken.

Jij hebt 720x296 gebruikt, dat is 2/3 van de verticale resolutie. Als je de volledige verticale resolutie zou gebruiken, dan zou je al uitkomen op 770/(2/3)=1139 kbps.

Als je het nadeel van dat je zoiets life moet encoden ook nog in ogenschouw neemt, dan kom je wel op de bitrates die Canal Digitaal gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
L1 vanaf nieuwjaar niet meer op satelliet

L1 stopt op 1 januari met de tv-uitzendingen via de satelliet.

L1 wil kosten besparen, ook op de distributie van tv-programma's. Verder speelt een rol dat er alternatieven zijn om L1 TV te ontvangen, bijvoorbeeld via internet, de kabel en digitale tv via de ether.

Andere regionale omroepen nemen op korte termijn een besluit of ze verder gaan met het uitzenden via de satelliet.


Bron: L1
Vandaag 09:38

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer hoor. De satellietkijker wordt weer als paria behandeld. Toch vreemd voor de provincies Brabant en Limburg waar heel veel mensen geen kabel hebben en al zeker geen digi-ellende gebruiken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...