Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In Brabant wonen tegenwoordig toch meer beesten dan mensen? Kunnen al die bio-industrie ziekte's in elk geval ook niet per satelliet verspreid worden, lijkt me een goede beslissing.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nja das geen ramp? gezien die ze die ook bij de tv zenders mee sturen doorgaans smile

 

net tentijde van een "echt" programma is de radio er niet.. :Y

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regioradiozenders stoppen op satelliet? vindt je erg?

Voor mijn is NIET erg, want alles Regioradiozenders zijn FM zenders voldoende dekking en daarom regiozenders op TV zijn veel belangrijke dan radio en luister ik bijna nooit....

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er straks weer extra bandbreedte vrij op die transponder... Zal wel niet ten goede komen aan de huidige zenders... Ben benieuwd wat erbij komt.

 

Naar welke transponder gaan de twee regionalen heen die in 2011 in mpeg4 gaan uitzenden? CDS kan niet eeuwig zenders blijven proppen op hun DVB-S2 transponders zonder van QPSK naar 8PSK te gaan...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze inderdaad FTA en in MPEG2 gaan verdwijnen en dat ze achter een pakket gedrukt gaan worden in MPEG4, vanaf Basis-HD of Family-HD of zo), zoals het bij de kabelaars al jaren is, zodat het de Regionale omroepen zelf (bijna) niets meer hoeft te kosten. M7 helpt het met het migreren naar DVB-S2/MPEG4 en (het behouden) van abonnees en het afhelpen van al die SetTop pakketjes...

 

De bandbreedte die vrijkomt kan dan vervolgens naar andere wensen van de CDS abonnees. Zoals Animal Planet - HD, EL2 HD (die als EL3 en/of 4 nodig is SD wordt), RTL-8HD....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

want dat kan niet volgens de wet

Hoe zo niet? Via de kabel moet je ook meestal meer dan 16 Euro betalen om hem te kunnen zien??? Betaal je die meer dan 16 Euro niet dan trekken ze het stekkertje in de kast op straat eruit en heb je ook geen beeld van die rampenzender!!!

Anders zie ik graag een bron van die wet...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al eens vaker uitgelegd: De kabel is geen omroepzender.

 

Mediawet art. 13.c, lid 1a:

Citaat:

1. De publieke omroep heeft tot taak:

a. het op landelijk, regionaal en lokaal niveau verzorgen van een pluriform en kwalitatief hoogstaand aanbod van programma's voor algemene omroep op het gebied van informatie, cultuur, educatie en verstrooiing en deze in ieder geval door middel van omroepzenders te verspreiden naar alle huishoudens in het verzorgingsgebied waarvoor de programma's zijn bestemd en voor de ontvangst waarvan geen andere kosten verschuldigd zijn dan de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst mogelijk maken;

 

De regionale omroepen moeten dus van de wet in alle huishoudens in het verzorgingsgebied gratis te ontvangen te zijn. Of ze dat via DVB-T of satelliet doen mogen ze overigens zelf weten van de wet, maar betaal-TV is zeker niet toegestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netstream en Digitenne verzorgen dit toch? Dan kan de Satelliet en nu ook al de kabel (stekker kan eruit als je je abonnement niet betaald) toch coderen? Ik zie het punt niet??? Als je hierover doorhamert dan moeten de Regionalen wettelijk zelfs verplicht via de satelliet omdat de alternatieven niet dekkend zijn!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Dat heb ik al eens vaker uitgelegd: De kabel is geen omroepzender.

Mediawet art. 13.c, lid 1a:
Citaat:

1. De publieke omroep heeft tot taak:
a. het op landelijk, regionaal en lokaal niveau verzorgen van een pluriform en kwalitatief hoogstaand aanbod van programma's voor algemene omroep op het gebied van informatie, cultuur, educatie en verstrooiing en deze in ieder geval door middel van omroepzenders te verspreiden naar alle huishoudens in het verzorgingsgebied waarvoor de programma's zijn bestemd en voor de ontvangst waarvan geen andere kosten verschuldigd zijn dan de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst mogelijk maken;


De regionale omroepen moeten dus van de wet in alle huishoudens in het verzorgingsgebied gratis te ontvangen te zijn. Of ze dat via DVB-T of satelliet doen mogen ze overigens zelf weten van de wet, maar betaal-TV is zeker niet toegestaan.


Mogelijk dat Regiozenders wet overtreden als moeten we abonnee betalen????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De netstream en Digitenne verzorgen dit toch? Dan kan de Satelliet en nu ook al de kabel (stekker kan eruit als je je abonnement niet betaald) toch coderen? Ik zie het punt niet??? Als je hierover doorhamert dan moeten de Regionalen wettelijk zelfs verplicht via de satelliet omdat de alternatieven niet dekkend zijn!!!


De netstream is ook geen omroepzender. Wat de wet min of meer zegt is dat ik de PO met een antenne uit de lucht moet kunnen plukken, zonder dat ik daar abonnementsgeld voor moet betalen. Kortom, een signaal is nodig dat iedereen in het ontvangstgebied bereikt. Als de satelliet daar voor nodig is, dan zijn die kosten niet voor mij, maar voor de zender. Grote vraag is dus, of Digitenne dekkend is. Zo niet moeten ze wettelijk inderdaad via satelliet, dat lijkt me een correcte conclusie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel is een extra ontvangstmogelijkheid, waarvoor je zelf kan kiezen, naast de wettelijke gratis ontvangst via een omroepzender.

 

Ik neig er zeker naar om zover te drijven dat de RO niet via satelliet mogen stoppen. Dat zal niet voor iedere RO hetzelfde zijn: Belangrijk daarin is in hoeverre de ontvangst via de digitale ether het ontvangstgebied afdekt, en hoe zich dat verhoudt met de analoge ontvangst destijds. Gaten in die digitale etherontvangst waren namelijk de reden van satellietverspreiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...