gsm Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Ik heb vandaag mijn schotel met 4 LNB´s op rail met de Schwaiger SF9000 afgesteld op de Astra 1 en 3 en Hotbird en de Thor. Via de Disq kom ik met 1 kabel binnen en nu wil ik die kabel in de meterkast verdelen naar 4 ruimten Welke splitter kan ik daar het beste voor aanschaffen ?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Met welk doel? Zoals jij het omschrijft kun je niet afzonderlijk in die 4 ruimtes kijken naar willekeurige zenders.
Gerard 76 Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Je zou eigenlijk 4 quad LNB's moeten hebben met 4 switches. Een splitter werkt niet zoals jij wilt.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Citaat: Via de Disq kom ik met 1 kabel binnen en nu wil ik die kabel in de meterkast verdelen naar 4 ruimten Dat gaat niet werken. Er ontstaat een konflikt met de Disecq signalen en het te kiezen segment. Oplossing: 1) 4 Quattro LNC´s met een 16x4 Disecq switch 2) 4 Quad LNC´s met 4 4x1 switches De laatste oplossing is goedkoper, de eerste oplossing vind ik beter, je kunt dan namelijk ook nog een VHF/UHF/FM of kabel signaal naar de 4 ruimtes voeren en daar uitkoppelen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gsm Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Geplaatst: 2 december 2010 Ik begrijp jullie antwoorden maar toch nog even dit : Ik heb een schotel staan met 1 quatro LNB op Astra 1 Deze gaat naar een Hirschman multiswitch waar ook Ziggo op aangesloten zit. Vandaar naar de 4 ruimten. Wat is nu het probleem ? Ik heb een schotel gekocht voor mijn vakantie woning en heb die hier in de tuin even geinstalleerd. Op deze schotel zitten de 4 LNB´s uitgericht op Astra 1 en 3 en één op de Hotbird en één op de Thor Ik kom van deze schotel met één kabel binnen en als ik daar de ontvanger op aansluit werkt alles. Maar nu zou ik graag tijdelijk deze schotel willen blijven gebruiken om het uit te proberen en om de HD kanalen van Astra 3 te kunnen ontvangen. Ik dacht als ik nu de kabel van deze schotel koppel aan een kabel die naar de multiswitch gaat, de multiswitch er tussen uit haal en dan de kabel koppel aan de 4 kabels die naar de 4 ruimten gaat dan hoopte ik dat ik dan in alle 4 de ruimten kan kijken. Maar wel in 1 ruimte kijken dus niet met 4 ontvangers overal kijken zoals ik het nu kan doen. Ik hoop dat het duidelijk is en even mogelijk is of hebben jullie een betere oplossing van tijdelijke aard ? Volgens mij kan ik die multiswitch er niet tussen houden want dan heb ik een switch zitten op de schotel en een switch in huis. Maar misschien denk ik nu fout en kan het wel. Graag jullie mening
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Zoals ik het zie kun je in 1 ruimte kijken met je tijdelijke schotel. Wat je zou kunnen doen natuurlijk is de LNB's op de tijdelijke schotel vervangen door quatro's en die op die multi-switch aansluiten, maar ja dan moet daar wel ruimte voor zijn natuurlijk.
gsm Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Geplaatst: 2 december 2010 Nee dat is niet de bedoeling om die te vervangen, ik heb ze net nieuw gekocht en deze schotel gaat naar ons vakantiewoning. En aangezien ons huis te koop staat ga ik onze huidige schotel ook niet meer aanpassen maar als we een andere woning hebben dan komt daar een zelfde schotel op als ik nu heb voor mijn vakantiewoning alleen dan met twin LNB´s er op om dan in de huiskamer en slaapkamer te kunnen kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen