MySat Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Misschien is dit niet helemaal de nette manier, echter ik wil graag NA een Openpli flash een USB stick achter op de DM800 steken en dan zo veel mogelijk terug zetten. Een ander alternatief is eventueel handmatig kopieren van bestanden naar de DM die natuurlijk voorheen even veilig gesteld werden. Tools a-la DCC en dreamboxedit brengen hier geen oplossing.... Wat wil ik terugzetten .... - Skins - Cam - Camconfig setting - Tuner configuratie - Kanalen lijst (is mooi meegenomen ...) - Specifiek aangepaste files (hostname etc) - Plugins (en de settings) Zonder daarbij de huidige firmware om ver te gooien. Heeft er iemand toevallig een lijstje/tool/beschrijving ? Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Littlesat Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Zoek eens op nfi backup plugin Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Inderdaad, afgelopen weekend weer eens nodig gehad, erg makkelijk, dus een aanrader. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
BertM Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 MySat wil z'n plugins en dergelijke terugzetten na installatie van een nieuwe software versie. NFI backup zet de oude software versie terug, dus daar heeft MySat niets aan. Kijk even hier op het pli-forum, daar wordt uitgelegd dat een volledige backup na nieuwe software mogelijk is met autobackup en autoinstall. Overigens ben ik het er absoluut mee eens dat NFI-backup een ideale tool is... Zeker als je af en toe eens lekker met bijvoorbeeld skins wilt rommelen en er iets goed mis gaat.
Sigma Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Kijk dat heb ik dus ook als je een nieuwe firmware er op zet met een oude backup niks dan problemen maar als je de backup terug zet naar de firmware waarmee je hem hebt gemaakt werkt het goed. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
BertM Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Ik heb een tijdje openpli gedraaid, en daar was terugzetten van de settings geen probleem (tuner-configuratie, videosettings en dergelijke). Ik heb nooit met een autoinstall file geprobeerd alle plugins weer terug te zetten, dus of dat al dan niet goed gaat met openpli durf ik niet te zeggen. Bij installatie van andere firmware met terugzetten van de (openpli-)settings gaat het soms mis (Newnigma, LT6); dan mis ik opeens verschillende satellieten... Ik draai nu met Gemini, en daar was het geen probleem de settings over te nemen, inculsief correcte tunerinstellingen en zenderlijst/favorieten, maar ik moest natuurlijk wel skins en plugins opnieuw installeren. Ik gebruik hier een DM8000 met acht LNB's, dus is terugzetten van de tuner-configuratie en zenderlijst eigenlijk best wel handig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen