Ga naar inhoud

Sky UK kaart in vubox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb na wat lees werk me ook aangemeld smile

Ook ik heb een vu+ duo met PLI image welke prima werkt.

Ik heb aan mijn box 4 dual lnb's hangen welke zijn gericht op 13,19,23 en 28e

Wat is mijn probleem/vraag want daarvoor is het forum lijkt me.

Ik wil zelf (via familie in UK) een officiële SKY UK kaart halen en deze gebruiken in mijn vu+ box. De vraag is nu, wat heb ik exact nodig naast de SKY UK kaart en werkt dit wel wat ik wil? (kan de vu+ welk sky weergeven)

Nu kijk ik al sky UK via de "bekende cccam methodes" die een linux box nu eenmaal bieden smile. Echter dit hapert vaak zo erg dat het me voortaan de keel uit komt, vandaar ik nu graag via een officiële kaart wil gaan kijken als dit kan.

Heb ik speciale aparte cam modules nodig of kan ik de SKY kaart gewoon erin steken en werkt deze direct?

Ik had ergens iets gelezen dat je enkel een softcam hoefde te installeren en dat de kaart (mits deze actief is) dan gewoon werkt.

Deze vraag geld eigenlijk ook voor andere kaarten, als ik een kaart aanschaf kan je die dan er gewoon instoppen en werkt deze dan na installeren van software of mist de vu+ duo nog hardware om kaarten te kunnen lezen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: B3rt
Hoi allemaal,

De vraag is nu, wat heb ik exact nodig naast de SKY UK kaart en werkt dit wel wat ik wil? (kan de vu+ welk sky weergeven)

Nu kijk ik al sky UK via de "bekende cccam methodes" die een linux box nu eenmaal bieden smile

Ik begrijp de vraag niet. Je zegt dat je al sky uk kijkt op een niet legale manier, en vraagt je vervolgens af of die box wel sky kanalen kan weergeven. Dan heb je je eigen vraag toch al beantwoord of niet?

Heb ik speciale aparte cam modules nodig of kan ik de SKY kaart gewoon erin steken en werkt deze direct?

Je hebt dus al cccam draaien, maar geen kaartjes in je readers, in theorie zou het zo moeten zijn dat als je je kaartje met de chip naar beneden in een van de readers steekt dan zou het moeten werken. Of een sky kaart nog geactiveerd moet worden of dat deze wordt gematched met een skybox, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik had ergens iets gelezen dat je enkel een softcam hoefde te installeren en dat de kaart (mits deze actief is) dan gewoon werkt.

Deze vraag geld eigenlijk ook voor andere kaarten, als ik een kaart aanschaf kan je die dan er gewoon instoppen en werkt deze dan na installeren van software of mist de vu+ duo nog hardware om kaarten te kunnen lezen?

Achter het klepje zitten 2 readers, dus wat mis je dan nog qua hardware om cards te lezen?

Let wel, op het forum is het bespreken van een setup zoals jij beschrijft (wan-cardsharing) niet toegestaan, dus je mag vragen wat je wil, maar zodra het over wan-sharing gaat wordt je topic verwijderd.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
Ik begrijp de vraag niet. Je zegt dat je al sky uk kijkt op een niet legale manier, en vraagt je vervolgens af of die box wel sky kanalen kan weergeven. Dan heb je je eigen vraag toch al beantwoord of niet?

Nee, de vraag is of de box de kanalen via de officiële kaart kan decoderen, niet via sharing wat dat doet ie al. Dit vraag ik omdat SKY zelf een eigen box levert voor haar zenders.

Je hebt dus al cccam draaien, maar geen kaartjes in je readers, in theorie zou het zo moeten zijn dat als je je kaartje met de chip naar beneden in een van de readers steekt dan zou het moeten werken. Of een sky kaart nog geactiveerd moet worden of dat deze wordt gematched met een skybox, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik neem (via familie) een werkende kaart en ook sky box mee naar huis, kaart is dus actief. Ik wil echter niet de officiële skybox gebruiken daar ik ook andere kanalen wil ontvangen en de vu+ toch veel meer bied dan die sky box. Ik had ook al begrepen dat je hem soms terug erin moet steken om de kaart te updaten/activeren weer, vandaar ik de box ook meeneem.

Achter het klepje zitten 2 readers, dus wat mis je dan nog qua hardware om cards te lezen?

bv eventuele cam modules?
Zo ver ik de informatie vind heb je voor het decoderen van de zenders een smartcard nodig EN een cam module. De vraag was of het klopt dat de vu+ dus elke cam module software matig kan emuleren en dat het dus echt een kwestie is van de officiële kaart erin steken en de juiste cam software installeren? Is het dus wel zo dat je SKY UK via cccam kunt bekijken, is er wel cam software voor sky uk? (dat soort info kan ik dus weer niet vinden)

Let wel, op het forum is het bespreken van een setup zoals jij beschrijft (wan-cardsharing) niet toegestaan, dus je mag vragen wat je wil, maar zodra het over wan-sharing gaat wordt je topic verwijderd.

Waarom vermeld je dat nou weer, waar vraag ik in mijn topic iets over sharen?
Ik meld alleen dat ik dit reeds doe (zoals bijna elke *unix sat gebruiker, dat lijkt me toch geen overtreding), ik vraag niets over hoe, wat en waar, ik vraag juist hoe je een **ORIGINELE** kaart kunt gebruiken IPV te sharen....
Niets illegaal aan, behalve dat SKY UK officieel niet te verkrijgen is hier in Nederland. Ik vind het je opmerking hierover dan ook uiterst vreemd....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen