Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

mijn huidige installatie bestaat uit een een Big Bisat met daarop 4 Alps single LNBs, ik zou deze laatste nu willen vervangen door Alps duo omwille van het aansluiten van een tweede TV-toestel. Zit ik juist met het volgende materiaal: Alps universal twin LNB - Spaun SAR 411 WSG - Belden coaxkabel en voor de verbinding van de lnb's naar de Spaun de high end coax kabels op maat met weatherboot?

De installatie werd uitgevoerd door een installateur, kan ik deze vervanging zelf doen en waar moet ik op letten?

En ten slotte van waar komt het toch grote prijsverschil tussen een webshop in Duitsland en deze in België, ik mag toch veronderstellen dat het materiaal hetzelfde is?

Mvg

VU+ UNO 4K VTI 11 - VU+ ZERO VTI 11

13E - 19,2E - 23,5E - 28,8E op Visiosat Big Bisat met Alps

Geplaatst:

Hallo,

Om 4x singellnb voor 4x twinlnb te vervangen kun je door natuurlijk een extra hoofdcaoxkabel te trekken en de 4x twin lnbs te voorzien van in totaal 2x 4 korte coaxkabel naar twee diseqc switch 4/1 , maar een keer heb je nu al dus in jouw geval 1x 4 korte coaxkabel naar een extra 4/1 diseqc switch + de hoofdcoaxkabel naar de desbetreffende tweede receiver/tv.

succes Wiljo

Geplaatst:

het vervangen is een peuleschilletje

(afgezien van het weer wink )

voorzichtig de lnb klemmen openschroeven

de oude lnb eruit

de nieuwe twin erin

voorzichtig wederom de klem dichtschroeven

(zonder nieuw te hoeven uitrichten kun je die dus gewoon vervangen)

let wel op de hals vd lnb waar die in de klem zit

opdat de vervanging eveneens op de zelfde brandpunt afstand staat tov het reflecterende schotel oppervlak.

die tweede diseqc in oplopende volgorde monteren (is meestal ook de diseqc instelling op je receiver < kontroleer dat even )

A-13

B-19,2

C-23,5

D-28,2

uitgang coax naar receiver

ciao 78623.jpg

True North

Rebekka Bakken

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Misschien is het de overweging waard om voor de 19,2 en 23,5 Quad LNB's te gebruiken. Mocht je later over willen stappen op een twin tuner op één van de beide plaatsen dan hoef je niet wéér de LNB te vervangen. Het prijsverschil tussen een twin en een quad LNB is ongeveer € 15.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je dat zou overwegen, quad LNB's, dan zou ik meteen ook de kabels ervoor trekken nu je toch bezig bent.

Geplaatst:

Daar zit het probleem, die bijkomende kabel. Er is maar plaats voor 1 kabel.

En voor de slaapkamer zie ik niet echt de noodzaak om te kunnen opnemen.

Toch bedankt voor de suggestie.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Misschien is een 4 in 1 coax een oplossing

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Die 4 in 1 coax is fantastisch, heb ik ook gebruikt.

Als er weinig ruimte is, er bestaat ook twin-coax...

Geplaatst:

Die twee in een zou inderdaad de oplossing zijn voor de living, ik kan dan later mijn huidige ontvanger (Technomate 6800HD) vervangen.

Ik neem nog eens de tijd om alles rustig te bekijken, het is nu toch het moment niet om de ladder op te kruipen.

MVG

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Inderdaad, even rustig om je heen kijken en goed bedenken wat je wilt en nodig hebt.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Hoe krijg ik de reeds bestaande coax waarop de f-connector reeds gemonteerd is door de bescherming van de Alps lnb, dat lukt enkel met de kabel zonder connector?

Mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: draadtrekker
Hallo,

Hoe krijg ik de reeds bestaande coax waarop de f-connector reeds gemonteerd is door de bescherming van de Alps lnb, dat lukt enkel met de kabel zonder connector?

Mvg

Ja, je moet dat kapje eraf halen en de f-connectors even losdraaien van de kabel. Dan de kabels zonder f-connector door het kapje steken en de f-connectors weer vast maken.

Helaas niet het meest ideale systeem, maar je hebt weer geen vulkanische tape nodig om de boel af te dichten.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Die zitten er niet op geschroefd maar geklemd.

Eraf knippen en nieuwe f-connector opdraaien.
Geplaatst:
Hallo,

Mvg

Gaatje wat groter maken ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen