Ga naar inhoud


op Fritz 7170 meerdere landnummers mogelijk?


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Ik gebruik op m'n 7170 voor voip zowel een Nederlands als een Frans telefoonnummer. Beide nummers hebben ook hun eigen fysieke toestel, dus toestelkeuze bepaalt tevens nummerkeuze. Het landnummer wordt automatisch vóór het te bellen nummer geplaatst zodat ik geen landummer hoef te toetsen.

 

Dat gaat prima voor m'n Franse telefoon, maar de Fritzbox wenst slechts 1 landnummer te hanteren, dus ook voor m'n NL-telefoon wordt 33 gebruikt (of niets ). Het zou handig zijn als voor dat toestel 31 gebruikt kan worden zodat ik niet zelf steeds 0031 hoef te toetsen.

 

Is het mogelijk om de Fritzbox wijs te maken dat verschillende voip nummers ook in verschillende landen thuis horen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een beetje te creatief nagedacht....maar.

Als je nu het invoegen van 0031 gewoon helemaal weglaat?

Aanname: De toestellen zijn gekoppeld aan het uitgaand nummer.

* Het NL toestel -> NL provider begrijpt dat je standaard binnen Nederland belt (zonder 0031)

* Het FR toestel -> FR provider begrijpt dat je standaard binnen Frankrijk belt (zonder 0033)

 

Het proberen waard lijkt me.

 

Gr. Johan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat ging fout vandaar de oplossing om de Fritzbox dat op te laten lossen.

 

Je hebt me echter op het juiste spoor gezet: de aanpassing moet bij de instellingen van de providers en niet in de Fritz.

 

In de Fritz nu alles weggehaald en bij de providers goed gezet en voilá: 1 telefoon woont nu in Frankrijk, de andere in Rotterdam. Zelfs 010 hoef ik nu niet meer te toetsen..

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...