Ga naar inhoud

Afstandsbediening Sphinx Project 10 versterker.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor mijn Sphinx Project 10 versterker. Meest mogelijk zullen hierop weinig mensen reageren.

De codes in deze afstandsbediening worden hoofdzakelijk gebruikt voor Philips Medical apparatuur, dus elke universele afstandsbediening geladen met hoeveel codes ook, zal nooit werken.

Ik kan Sphinx een leerbare afstandsbediening opsturen, dan programmeren zij de functies er in. Maar als deze om wat voor reden de codes verliest, moet ik deze steeds weer opsturen voor een herprogrammering.

Dus ik dacht laat ik eens rondvragen of er misschien toch iemand is die een originele afstandsbediening heeft, of een simpelere manier weet om dit euvel op te lossen.

Geplaatst:

Als je een logitech harmony koopt zijn je problemen voorbij. De Sphinx Project 10 staat gewoon in de database en je hebt meteen de meest geniale afstandbediening die alle andere overbodig maakt.

Groet, Fred

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Geplaatst:

Fred, erg bedankt voor je tip! Dit wist ik nog niet.

Sterker nog, Sphinx zelf claimde dat hun afstandsbediening codes niet standaard in universele afstandsbedieningen zit. Dit blijkt dus niet waar, gelukkig.

Misschien moest ik deze maar eens aanschaffen, want ik heb nog een Philips universele en leerbare afstandsbediening met zo'n touch screen en deze werkt in mijn geval niet prettig. Slaat soms ook vast met automatische reboot, etc.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Misschien dat je ipv een Logitech Harmony een universele AB van Marmitek wat vindt?

Of die de codes van jouw apparaat ken weet ik niet, te programmeren is ie wel. Dwz, oude werkende afstandbediening heb je daarvoor nodig.

Geplaatst:

Dat is nou het mooie van de Logitech Harmony.

De Database wordt constant geupdate door de gebruikers, HIER kan je controleren welke apparaten ondersteund worden.

Groet, Fred

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat is hoe dan ook wel transparanter dan Marmitek, welke enorm veel kent. Als ie iets niet (her)kent, dan moet je elke functie apart overbrengen middels de oude afstandbediening.

Ik heb enkel en alleen voor de Marmitek oplossing gekozen omdat dat de enige AB is, die X10 commando's via RF kan versturen. Dat kan de Logitech niet (helaas).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat is hoe dan ook wel transparanter dan Marmitek, welke enorm veel kent. Als ie iets niet (her)kent, dan moet je elke functie apart overbrengen middels de oude afstandbediening.

Ik heb enkel en alleen voor de Marmitek oplossing gekozen omdat dat de enige AB is, die X10 commando's via RF kan versturen. Dat kan de Logitech niet (helaas).

Dat is simpel op te lossen door bij een harmony een rf extender te gebruiken

Marmitek IR \ RF Transceiver + Mini Controller , model number : IRRF7243U

Hiermee kun je dan X10 commando's gewoon via de Harmony versturen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Kijk aan, dat wist ik dan weer niet. Wellicht een idee voor de toekomst, vooralsnog ben ik blij met m'n Marmitekje.

Geplaatst:

En in mijn geval van de Sphinx versterker heb ik de originele AB er niet bij.

In die tijd werd de AB er nog niet standaard bij verkocht. De de Logitech optie is nog steeds de beste dan niet enige.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen