Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben regelmatig in spanje en t valt me op dat daar linux receivers aangeboden worden zoveel en spotgoedkoop.

Dit gebeurt zelfs op internationale basis (dus versturen).

En ik moet zeggen heb er al genoeg van getest daar die werkten perfect .

 

Is dit land nu anders dan nederland vraag ik me af .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zoveel en spotgoedkoop klinkt als webshops die door de brakke spaanse economie via deze manier wat geld willen bijverdienen door linux STB clones te verkopen voor weinig...

 

een dm500 clone wordt je in china al aangeboden voor 35 euro...

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
een dm500 clone wordt je in china al aangeboden voor 35 euro...



Hoe krijgt men dit binnen Nederland vanuit China, ik neem aan dat dit bij de douane toch wordt gecontroleerd?

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
je hebt gelijk maar draaien wel toppie ik heb ze zelf getest .

1pm
\

alle oudere niet HD boxen zijn nutteloze investeringen als je het mij vraagt aangezien ook steeds meer SD zenders met de MP4 compressie gaan uitzenden...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je zoiets koopt of verkoopt ben je naar mijn mening een enorme oen en maak je jezelf nog eens strafbaar ook.

 

Dergelijke chinese illegale kopie praktijken steunen is niet alleen dom, maar ook nog eens heel erg slecht voor de mensen die er in Europa hun brood mee moeten verdienen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Helemaal mee eens Michel.
Maar mensen kopen die dingen..ze denken alleen aan hun eigen portemonee..


Tja, dat krijg je in economisch wat mindere tijden. Die chinese prullen hebben in de regel een lagere kwaliteit dus uiteindelijk wordt goedkoop duurkoop.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als je zoiets koopt of verkoopt ben je naar mijn mening een enorme oen en maak je jezelf nog eens strafbaar ook.

Dergelijke chinese kopie praktijken steunen is niet alleen dom, maar ook nog eens heel erg slecht voor de mensen die er in Europa hun brood mee moeten verdienen.

Mvg,

Michel


Er is een grote veilingsite in Nederland die er geen ene moer om geeft of het strafbaar is. Sterker nog ik denk dat het Dream Multimedia ook geen donder interesseert. Van beide genoemde partijen zie of hoor je totaal niets in deze.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is een beetje kortzichtig.

 

Zoals je waarschijnlijk wel weet heb ik zelf ook ruim anderhalf jaar tegen dergelijke kopieën gevochten.

 

1. Met talloze keren doen van aangifte bij de politie werd niets gedaan. Geen capaciteit of geen expertise was steeds het excuus.

 

2. Binnentreden krijg je van een voorzieningsrechter geen toestemming voor. In de meeste gevallen gaat het om particulieren die zwarthandelen vanuit een woonhuis.

 

3. Pak je dan eindelijk een grotere handelaar en worden er twee pallets in beslag genomen, gaan die naar de domeinen omdat de handelaar ook nog een schuld heeft bij de belastingdienst en brengt diezelfde belastingdienst de handel doodleuk via de domeinen gewoon opnieuw in het handelsverkeer om zo de belastingschuld in te lossen. De illegale receivers staan dus een paar maanden later weer gewoon op marktplaats.

 

Je staat als distributeur en fabrikant dus gewoon machteloos omdat justitie de wet niet wil handhaven en zelfs zelf overtreed.

 

Het enige dat hielp was met een gerechtsdeurwaarder aankopen doen op marktplaats, samen met de deurwaarder afspreken op openbaar terrein en een burgerarrestatie uitvoeren. Je mag dan als rechthebbende van de merknaam de spullen zelf in beslag nemen en de misdadiger aan de politie overdragen.

 

Als je dan op een gegeven moment door zo'n stel verkopers malafide aangevallen wordt, is de lol er snel vanaf en moet je op gaan passen dat je die personen niet te hard aanpakt en zo zelf te wet overtreed.

 

Voor mij ook een van de redenen om met Dream Multimedia te stoppen. Het moet wel leuk blijven.

 

Er is weinig of niets tegen te doen terwijl het een strafbaar feit is waarop tot 1 jaar gevangenisstraf en een boete in de vijfde categorie staat.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens maakt dream multimedia het er ook een beetje zelf naar.

 

Die dreamboxen zijn ook gewoon te duur en als je er dan wat mee hebt duurt het weet ik hoe lang voor je die weer terug hebt.

 

 

 

Origineel bericht van: Michel
Als je zoiets koopt of verkoopt ben je naar mijn mening een enorme oen en maak je jezelf nog eens strafbaar ook.

 

Dergelijke chinese illegale kopie praktijken steunen is niet alleen dom, maar ook nog eens heel erg slecht voor de mensen die er in Europa hun brood mee moeten verdienen.

 

Mvg,

 

Michel

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Mojo
Niks kortzichtig Michel gewoon feit.


Dat ze op een veiligssite staat is inderdaad een feit, je andere opmerking is op zijn minst kortzichtig.

Dream7020, een Rolex is voor mij ook wat te duur. Ik ga daarom niet met een Chinese kopie rond lopen.

Ieder product heeft een marktwaarde. Als dat te duur voor je is, mag dat geen excuus zijn om maar illegale spullen te kopen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...