Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat de klonen de hele handel naar de verdoemenis helpen.

 

Een originele box is tweedehands ook minder waard omdat veel mensen door gebrek aan kennis het verschil niet op waarde kunnen beoordelen.

 

Als ze het verschil al zien.

 

Het is jammer voor Dream, maar ik kan me voorstellen dat voor handelaren in originele boxen buiten de DM8000 er nog weinig leuke handel inzit.

 

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Daar sla je de spijker op zijn kop.

 

Er zitten nog veel meer nadelen aan de handel in die illegale rotzooi, maar er zijn helaas een groot aantal mensen niet slim genoeg om dat te begrijpen.

 

Er is geen enkel verschil met fraude, diefstal e.d. maar de gemiddelde Nederlander schijnt het tegenwoordig vanzelfsprekend te vinden om andermans eigendommen te misbruiken.

 

Getuige ook weer dit topic.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er is geen enkel verschil met fraude, diefstal e.d.

 

Dat is ook het wrange omdat er niets aan gebeurt. In mijn optiek is de veilingsite medeplichtig aan deze fraude/diefstal want ze maken het immers mogelijk terwijl ze gewaarschuwd worden door mensen die opgelicht zijn (ja er zijn ook nietwetende kopers) en mensen die weten dat het namaak is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
jij gelooft jezelf dounane , je kan ze zelf bestellen hier in ned .

krijg je ze thuisbezorgt .....

meer wil ik erniet over kwijt grt

1pm


ZUCHT

Ja dat weet ik zelf ook wel dat ze in Nederland te krijgen zijn. Dat is mijn vraag toch ook niet, of wel???

Zelfs 2 sateliethandelaren hier in het noorden verkopen ze als echte!

Mijn vraag is hoe in hemelsnaam zo'n hele partij de douane kan doorkomen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn vraag is hoe in hemelsnaam zo'n hele partij de douane kan doorkomen.

 

Da's niet zo ingewikkeld.

De goederen zitten gewoon in een doos met de gecopierde merknaam, en daarna weer in een "export" karton (dubbele doos dus) waar geen merk op staat.

De exporteur heeft vervolgens netjes de vrachtbrieven in orde. Hier staat netjes de naam van de producent en de eventuele retailer in China op. De douane zal dus geen argwaan koesteren.

Zo gaat het met merkkleding, horloges, en dus ook electronica.

Verder is het niet zo dat alleen maar Dreambox als merk wordt gecopieerd in China. Alle niet Chinese merken worden bij voldoende populariteit gecopierd. In NL kom je voornamelijk de Dreambox tegen, in bijvoorbeeld Rusland veel meer merken en ook veel andere producten als TV's, BD spelers, etc.

 

In de branche waar ik werk (tuinbouw) worden complete kasconstructiesystemen zelfs gecopierd. Echt helemaal compleet en met het blote oog niet te zien. Ook landbouwmachines, motoren, etc. worden bijna 1:1 gecopieerd.

 

China is trouwens niet het eerste land waar dit gebeurt. Japan is er ook groot mee geworden.

 

groeten,

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zijn alle producenten daar zelf niet ook een beetje zelf de schuldige van?

 

Men ontwikkeld een apparaat in europa, en om de winst te maximaliseren laten ze het ding maken in china. Dat zo'n chinese fabrikant dan denkt van he, ik kan ze natuurlijk ook voor mezelf maken en dan verkopen zodat ik een traditionele win-win situatie heb, dat had je natuurlijk van te voren aan kunnen zien komen als je de cultuur van de chinezen een beetje begrijpt, en de historie kent...

 

Het is natuurlijk niet correct wat die chinezen (en japanners) doen, en het is jammer dat daar op europees niveau niet eens echt paal en perk aan wordt gesteld.

 

Tuurlijk kan je zo'n ding eenvoudig namaken en dan goedkoper verkopen, je hebt immers geen enkele ontwikkelkosten die je terug moet verdienen, en je hoeft geen support te leveren, want daar doe je natuurlijk niet aan als chinees bedrijf.

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt wat ik bedoelde is bij een defect ben je de dreambox weken soms maanden kwijt.

En dat zou wel eens anders moeten zijn.

Had laatst een versterker voor in de auto kapot en die had ik bij een grote winkel in duitsland weg en maandags gebracht en donderdags weer klaar terwijl die wel was opgestuurd naar de fabriek.

 

 

 

 

 

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Mojo
Niks kortzichtig Michel gewoon feit.

 

Dat ze op een veiligssite staat is inderdaad een feit, je andere opmerking is op zijn minst kortzichtig.

 

Dream7020, een Rolex is voor mij ook wat te duur. Ik ga daarom niet met een Chinese kopie rond lopen.

 

Ieder product heeft een marktwaarde. Als dat te duur voor je is, mag dat geen excuus zijn om maar illegale spullen te kopen.

 

Mvg,

 

Michel

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
bij een defect ben je de dreambox weken soms maanden kwijt

 

Maar je krijgt je box tenminste netjes gerepareerd terug. En binnen de garantie termijn gratis.

 

Wel eens geprobeerd bij een Chineese copie ???

1/Het opsturen is vaak al bijna net zo duur als een nieuwe.

2/Na het opsturen hoor je nooit meer wat, zie je niets meer terug.

 

"handelaartjes" die nepzooi in NL verkopen verlenen meestal wel garantie. De zogenaamde stoepgarantie, ook wel de tot over de drempel grarantie genoemd.

 

Alla, genoeg geleuterd,

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de topicstarter in een pm gevraagd om mij enkele links te sturen (ik ga met de kerst naar Cadiz en wil wel eens kijken wat er zoal te koop is) echter hij/zij zwijgt dus ik vind zijn topic erg tendentieus en opruiend....wellicht heb ik iets gemist, dan mijn excuses, maar ik vind het erg onbeleefd om een pm onbeantwoord te laten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Mijn vraag is hoe in hemelsnaam zo'n hele partij de douane kan doorkomen.


Da's niet zo ingewikkeld.
De goederen zitten gewoon in een doos met de gecopierde merknaam, en daarna weer in een "export" karton (dubbele doos dus) waar geen merk op staat.
De exporteur heeft vervolgens netjes de vrachtbrieven in orde. Hier staat netjes de naam van de producent en de eventuele retailer in China op. De douane zal dus geen argwaan koesteren.
Zo gaat het met merkkleding, horloges, en dus ook electronica.
Verder is het niet zo dat alleen maar Dreambox als merk wordt gecopieerd in China. Alle niet Chinese merken worden bij voldoende populariteit gecopierd. In NL kom je voornamelijk de Dreambox tegen, in bijvoorbeeld Rusland veel meer merken en ook veel andere producten als TV's, BD spelers, etc.

In de branche waar ik werk (tuinbouw) worden complete kasconstructiesystemen zelfs gecopierd. Echt helemaal compleet en met het blote oog niet te zien. Ook landbouwmachines, motoren, etc. worden bijna 1:1 gecopieerd.

China is trouwens niet het eerste land waar dit gebeurt. Japan is er ook groot mee geworden.

groeten,
Peter


Dank voor je antwoord smile

Ik heb 1 keer een Chinese I-Phone clone gehad --> DRAMA!!

Voor mij in ieder geval géén Chinese rommel!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad best kunnen.

 

Heb tot nu toe 4 500c besteld en gekregen en die werken allemaal nog steeds.

En al bijna een jaar en als ze kapot zijn dan pech en in de kliko ermee.

 

 

 

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
bij een defect ben je de dreambox weken soms maanden kwijt

 

Maar je krijgt je box tenminste netjes gerepareerd terug. En binnen de garantie termijn gratis.

 

Wel eens geprobeerd bij een Chineese copie ???

1/Het opsturen is vaak al bijna net zo duur als een nieuwe.

2/Na het opsturen hoor je nooit meer wat, zie je niets meer terug.

 

"handelaartjes" die nepzooi in NL verkopen verlenen meestal wel garantie. De zogenaamde stoepgarantie, ook wel de tot over de drempel grarantie genoemd.

 

Alla, genoeg geleuterd,

groeten,

Peter.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is, dat je niet eens weet dat het een nepproduct is. Enige tijd geleden 2 Smargo kaartlezers gekocht. Op de behuizing staat duidelijk de naam van de nederlandse fabrikant.

 

Upgrade verliep echter niet goed. In overleg met de originele fabrikant de behuizing open gemaakt en aan het boardje binnenin was pas te zien, dat het een clone product uit China was.

 

En de originele verpakking heeft men daar ook zo nagemaakt.

 

Recentelijk een scheepsdynamo besteld. Werd aangeboden als origineel Frans merk product. Bij aankomst helemaal geen Frans product, maar een goedkope clone van inferieure kwaliteit.

 

Wat kun je hier nu tegen doen ? Geld terug ? Paypal garantie ?

 

Probleem is, je ziet het niet direct en dan is de Paypal garantie bijvoorbeeld al verlopen. En wat doet een bekende veilingsite? Die laat de handelaar gewoon doorgaan met zijn praktijken, ondanks mijn klachten. Spreken de verkoper ook niet aan op zijn gedrag.

 

Bovendien is veel van dit Chineese clone spul ook nog van eens slechte kwaliteit. Ik wil het in ieder geval niet meer in huis hebben.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier twee VHF portofoons.

 

De Chinees koste 50 euro inclusief verzendkosten vanuit China en een Japanner koste het zesvoudige. De Chinees is echter geen clone van een ander merk, maar gewoon eigen fabrikaat. Ik zou haast zeggen dat de Chinees zelfs beter presteert, is al een stuk gevoeliger in ontvangst, displaytekens zijn groter en ook de knopjes zijn niet bekrompen klein wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...