Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Je bent dan evengoed een ordinaire dief, want jij kocht ze wel met voorkennis.

 

Straffe uitspraak Michel, het heeft echter helemaal niets met diefstal te maken. De namaker overtreed het merkenrecht, en pleegt waarschijnlijk een aantal copyright schendingen, maar meer ook niet. Dit heeft wettelijk al niets met diefstal te makenen wordt volgens mij ook zo nooit omschreven.

De uiteindelijke koper die het nagemaakte artikel koopt met het doel het te gebruiken kan je hier niet eens beschuldigen van bovenstaande, Laat staan van diefstal.

 

Als het willens en wetens aanschaffen van een nagemaakt merkartikel al diefstal is dan durf ik te beweren dat elke Nederlander een dief is. Ook gij Brutus smile

-Downloaden materiaal waar copyright op rust, diefstal.

-Moedwillig "creatief" invullen aangifteformulieren belasting, diefstal.

-Cardsharing, diefstal.

-Iets meenemen wat je in de openbare ruimte (op straat) vind, diefstal.

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal diefstal dus.

Sorry Michel, maar voor mij ga je met je uitspraak echt veel te kort door de bocht.

 

groeten,

Peter (ordinaire dief)

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Heb tot nu toe 4 500c besteld en gekregen en die werken allemaal nog steeds.

"

 

Die vier stuks zijn vast niet allemaal voor eigen gebruik dus is het heling. Want heling betekend het verhandelen of verspreiden van gestolen waar en hier wordt imo een merkrecht gestolen.

 

Een heler is wat mij betreft ook een dief.

 

Hoe het ook zij, het is strafbaar en fout om bewust illegale waar te kopen en verder te verspreiden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Pedro Newbie
Nog sterker: In de wet staat het expliciet genoemd dat iemand die enkele exemplaren heeft voor eigen gebruik niet strafbaar is.
(Art. 337 lid 2 WvSr)

Onderbouwing


Fout, dat betreft alleen aankopen binnen de landsgrens.
Op het moment dat je het importeerd, ben je strafbaar!

Dus in het buitenland bestellen van illegale kopieen is strafbaar.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spaanse en Franse wet is overigens veel strenger dan in Nederland. Als je met je kopie-product betrapt wordt ben je het product kwijt en krijg je een boete ter waarde van het originele product.

 

Er wordt heel weinig gecontroleerd, maar je moet wel de Spaans-Franse grens over met je (sport)wagen volgeladen met...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je bent dan evengoed een ordinaire dief, want jij kocht ze wel met voorkennis.

Dat is een zware beschuldiging, die je nooit hard kan maken, natuurlijk.
Op zich als consument weet je officieel niet dat het een illegale copie is (staat niet bij het artikel vermeld), dus klaar ben je, daar kun je je achter verschuilen.
Je koopt het gewoon ter goede trouw.

En in Nederland is een 8000 ongeveer € 900 .....is best wel veel geld. Dan is het puur menselijk dat je de markt afstruint naar de laagste prijs....doet iedereen. Maar wat is nu eigenlijk de economische levensduur van een sat-ontvanger? 4, 5, hooguit 6 jaar? De technische levensduur is langer, maar dat was van mijn SD ontvanger ook wel ongeveer 10-12 jaar......ik heb er nu na 4 jaar al niets meer aan, bijna alles is over naar MPEG4 en/of HD.
Voor die € 900 kostende 8000 kun je dus wel 3 of 4 ontvangers uit china laten komen, toch? Ben je nog goedkoper uit dan een originele. En als hij stuk gaat na 2 jaar......nou en? 3 stuks in 6 jaar is nog goedkoper dan die € 900.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
Citaat:
Je bent dan evengoed een ordinaire dief, want jij kocht ze wel met voorkennis.

Dat is een zware beschuldiging, die je nooit hard kan maken, natuurlijk.
Op zich als consument weet je officieel niet dat het een illegale copie is (staat niet bij het artikel vermeld), dus klaar ben je, daar kun je je achter verschuilen.
Je koopt het gewoon ter goede trouw.

En in Nederland is een 8000 ongeveer € 900 .....is best wel veel geld. Dan is het puur menselijk dat je de markt afstruint naar de laagste prijs....doet iedereen. Maar wat is nu eigenlijk de economische levensduur van een sat-ontvanger? 4, 5, hooguit 6 jaar? De technische levensduur is langer, maar dat was van mijn SD ontvanger ook wel ongeveer 10-12 jaar......ik heb er nu na 4 jaar al niets meer aan, bijna alles is over naar MPEG4 en/of HD.
Voor die € 900 kostende 8000 kun je dus wel 3 of 4 ontvangers uit china laten komen, toch? Ben je nog goedkoper uit dan een originele. En als hij stuk gaat na 2 jaar......nou en? 3 stuks in 6 jaar is nog goedkoper dan die € 900.


Dus als jij een voor een tientje een fiets koopt bij een junk gaat er bij jou ook geen lampje branden? Als je overal prijzen van 900 - 1000 Euro ziet voor een 8000 weet je dat eentje die stukken goedkoper is gewoonweg uit het illegale circuit komt. Je zult van goede huize moeten komen dan nog "goede trouw" vol te kunnen blijven houden...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daarom schreef ik dat ook in het geval er sprake is van voorkennis.

 

Iemand die illegaal gekopieerde spullen koopt is in mijn ogen een ordinaire dief.

 

Iemand die dat werkelijk zonder weet doet, is juist een slachtoffer!

 

Als jij met spijkerbroeken met de naam Levis op welke manier dan ook Nederland binnenkomt en de douane stelt vast dat het om illegale kopieen gaat, worden de spullen in beslag genomen en krijg je een forse boete.

 

Zo legaal is het dus.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

legaal...illegaal....het zal me worst wezen als ik in Spanje in de winkel met een aankoopbon zo'n leuk ding kan kopen zal ik dat niet laten.....maar ik heb nog steeds op mijn vraag aan de topicstarter naar een link waar te koop geen antwoord gekregen...en als ik het niet koop ben ik een dief......van mijn eigen portemonnee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...