Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

@quattro:

Citaat:
Dus als jij een voor een tientje een fiets koopt bij een junk gaat er bij jou ook geen lampje branden?

 

dat is natuurlijk geen vergelijking.....een tweede hands fiets van een particulier, of een nieuw apparaat via een (web)shop.

 

Maar goed, als ik de vergelijking doortrek.....als ik in Duitsland een nieuwe Mercedes koop, (In Nl kost deze € 84500. in Dld maar € 43000) en zelf invoer, op kenteken zet....is deze nog bijna 20000 minder.......

Ben ik dan ook een dief omdat ik de originele import omzeil?

Dat zijn ook zakkenvullers, en je moet ook die dure dealergebouwen betalen, natuurlijk.

 

En zouden de heren handelaars hier die een prijs durven vragen voor een 8000 van ruim € 900 ook niet eens achter hun oren kunnen krabben, en denken dat deze prijs te hoog is? Als ze de prijs halveren, gaat deze ontvanger als broodjes over de toonbank. (ik kan het niet bewijzen, maar waarschijnlijk klopt het wel)

Maar ook die handelaren zijn zakkenvullers om zo'n prijs te vragen voor een ontvanger die als kostprijs nog geen 20% is, getuige de prijzen elders.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ron1872
Hier twee VHF portofoons.

De Chinees koste 50 euro inclusief verzendkosten vanuit China en een Japanner koste het zesvoudige. De Chinees is echter geen clone van een ander merk, maar gewoon eigen fabrikaat. Ik zou haast zeggen dat de Chinees zelfs beter presteert, is al een stuk gevoeliger in ontvangst, displaytekens zijn groter en ook de knopjes zijn niet bekrompen klein wink


Maar in Europa mogen ze niet worden gebruikt. Staat er geen CE keurmerk ben je illegaal bezig ! Maak hem maar eens open dan zie je hoe de afscherming en filtering er uit ziet..... om te janken. Heb veel te maken met die chineese zooi en het is gewoon troep. Ga zelf nou eens na voor 50 euro een VHF portofoon....... Heb je je ammateur licentie dan weet je beter, geen licentie ben altijd illegaal met portofoons in de VHF band bezig tenzij je een vergunning hebt van het Agentschap voor deze prijs kan het niet legaal alleen het keurmerk is al duurder.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zelfde geldt voor zo'n imitatie ontvanger. Je kan mij niet vertellen dat daar niet ook op de kwaliteit van componenten ontzettend bezuinigd is, of zelfs ondergedimensioneerde componenten worden gebruikt die een stuk goedkoper zijn. Uiteindelijk is het doel van zo'n imitatieding om snel geld te verdienen, en als je het met het merkenrecht al niet nauw neemt, dan doe je dat ook niet met je materiaalkeuze.

 

Producenten zullen meer en meer hun producten gaan beveiligen zodat ze steeds moeilijker na te maken zullen zijn. En dat heeft dan weer gevolgen voor de prijs van zo'n merkprodukt.

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie


Maar in Europa mogen ze niet worden gebruikt. Staat er geen CE keurmerk ben je illegaal bezig ! Maak hem maar eens open dan zie je hoe de afscherming en filtering er uit ziet..... om te janken. Heb veel te maken met die chineese zooi en het is gewoon troep. Ga zelf nou eens na voor 50 euro een VHF portofoon....... Heb je je ammateur licentie dan weet je beter, geen licentie ben altijd illegaal met portofoons in de VHF band bezig tenzij je een vergunning hebt van het Agentschap voor deze prijs kan het niet legaal alleen het keurmerk is al duurder.


Ik heb al dertig jaar een vergunning dus geen probleem wink

Maar inderdaad (even gekeken) het apparaat heeft geen CE keurmerk, net als het Kenwoodje wat ik hier heb. Maar beiden gebruik ik alleen als bijzet ontvangertje, dus geen haan die er naar kraait. Verdrag van Rome enzo wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Staat er geen CE keurmerk ben je illegaal bezig !


@hugogertie,

"CE" is geen keurmerk maar een markering.

Citaat:
"CE" is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet.
In veel gevallen brengt de producent het teken aan zonder voorafgaand onafhankelijk onderzoek.
De Consumentenbond (Consumentengids juli 2001, p. 51) zegt het volgende over de CE-markering:
Dit is een keurmerk dat op veel niet-eetbare producten staat.
Het zegt alleen dat het product aan de minimale veiligheids- en kwaliteitseisen van de EU voldoet.
U kunt dit eigenlijk naast u neerleggen, want elk product moet daaraan voldoen.


Bron cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
@quattro:
Citaat:
Dus als jij een voor een tientje een fiets koopt bij een junk gaat er bij jou ook geen lampje branden?


dat is natuurlijk geen vergelijking.....een tweede hands fiets van een particulier, of een nieuw apparaat via een (web)shop.

Maar goed, als ik de vergelijking doortrek.....als ik in Duitsland een nieuwe Mercedes koop, (In Nl kost deze € 84500. in Dld maar € 43000) en zelf invoer, op kenteken zet....is deze nog bijna 20000 minder.......
Ben ik dan ook een dief omdat ik de originele import omzeil?
Dat zijn ook zakkenvullers, en je moet ook die dure dealergebouwen betalen, natuurlijk.

En zouden de heren handelaars hier die een prijs durven vragen voor een 8000 van ruim € 900 ook niet eens achter hun oren kunnen krabben, en denken dat deze prijs te hoog is? Als ze de prijs halveren, gaat deze ontvanger als broodjes over de toonbank. (ik kan het niet bewijzen, maar waarschijnlijk klopt het wel)
Maar ook die handelaren zijn zakkenvullers om zo'n prijs te vragen voor een ontvanger die als kostprijs nog geen 20% is, getuige de prijzen elders.


Wat jij hier nu schrijft, is ook niet helemaal waar
De prijs van die nieuwe mercedes zal misschien wel iets schelen, maar geen € 20.000,00
Anders werden er hier in nederland helemaal dat soort auto's niet meer verkocht, en kocht iedereen wel zijn auto in het buitenland.
Maar dan nog, heb je dan wel een orginele mercedes, waarop alle licenties betaald zijn, en niet een nagemaakte auto, met een fiat motor er in.

En geloof jij nu werkelijk, dat er op de satelliet ontvangers zo een grote winst op zit hier in nederland?

Dus als je iets koopt, dat maar 1 10de kost van de prijs die je normaal kwijt bent, dan kun je toch op je klompen aanvoelen, dat het nep is.
En als ze je dan aanhouden aan de grens, kun je een fikse boete betalen.
En al kun je lullen als brugman, je komt er dan niet onderuit om die boete te betalen.
En ook je kloonboxje wordt in beslag genomen.

Het is hetzelfde, zoals al aangegeven, dat je in het buitenland zogenaamde merk kleding koopt van een bekend merk, voor 1 10de van de normale prijs.
Je hoort dan ook te weten dat het nep is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
......ik heb er nu na 4 jaar al niets meer aan, bijna alles is over naar MPEG4 en/of HD.


Origineel bericht van: joker55

En zouden de heren handelaars hier die een prijs durven vragen voor een 8000 van ruim € 900 ook niet eens achter hun oren kunnen krabben, en denken dat deze prijs te hoog is? Als ze de prijs halveren, gaat deze ontvanger als broodjes over de toonbank. (ik kan het niet bewijzen, maar waarschijnlijk klopt het wel)
Maar ook die handelaren zijn zakkenvullers om zo'n prijs te vragen voor een ontvanger die als kostprijs nog geen 20% is, getuige de prijzen elders.


@joker55,

Bijna alles over naar MPEG4 en/of HD?!
Bij CanalDigitaal is veel (het meeste) nog steeds (ook) te zien in MPEG2/DVB-S.
Bij andere providers en bij FTA is het aandeel MPEG4 en/of DVB-S2 doorgaans nog geringer.

De kostprijs van de DM8000 voor handelaren (distributeur/satshop) is veeeeeel hoger dan nog geen 20% van 900 Euro.
Voor de fabrikant, Dream Multimedia Duitsland, geldt hetzelfde.
De kosten van hardware en transport zijn dan misschien wel betrekkelijk laag
maar wat te denken van bijvoorbeeld onderzoek en ontwikkeling?
Een aantal programmeurs is jaren bezig (geweest) met de DM8000.
Salaris van programmeurs en overig personeel, huisvesting, energie, reclame, enzovoort,
het moet bij de relatief kleine oplage van de DM8000 eveneens allemaal terugverdiend worden.
Dream Multimedia Duitsland moet daarnaast, net als andere bedrijven,
een gezonde marge (winst) hebben om de continuiteit te kunnen waarborgen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En geloof jij nu werkelijk, dat er op de satelliet ontvangers zo een grote winst op zit hier in nederland?


Ja, ik weet wel zeker dat het zakkenvullers zijn, die de prijs kunstmatig hoog houden.
Welke ontvangers worden nagemaakt? Juist, niet die Philipsjes, Humax, Echostar en/of Topfield.....die hebben een redelijke prijs, geen probleem.
Maar die 8000, is gewoonweg schandalig hoog, dus loont het de moeite om die na te maken. Ik geloof best dat de kwaliteit wat minder is, maar dat is geen probleem. Voor drie van die nagemaakte heb je een originele.

Ik heb een kennis die een chinees exemplaar aangeschaft heeft voor € 165, dat was ruim een jaar terug. Werkt nog prima, en dezelfde mogelijkheden als eentje van € 900. Als de prijs van een originele omlaag gaat, dus een scherpe (redelijke) prijs, heb je dat probleemn ook niet meer dat er nagemaakte op de markt komen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

 

Ook de philips dvd spelers van 30 euro worden op grote schaal nagemaakt en mij is duidelijk dat jij werkelijk toaal niet snapt wat er aan ontwikkelingskosten gemaakt wordt anders zou je dit soort minder slimme uitspraken niet doen.

 

Je zoekt gewoon een excuus om een foute instelling goed te praten, maar zo'n excuus bestaat niet wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste mensen totaal geen zicht hebben op het ontwikkelen van wat voor apparaat dan ook.

En dus ook niet van de kosten.

 

Dan hebben we het over:

- vaststellen eisen

- bepalen geschikte componenten

- hardware ontwerp (electronica/behuizing)

- prototypes bouwen, die vanwege de kleine oplage vele malen duurder zijn dan het uiteindelijke product.

- software ontwikkelen en testen.

- pre-productie series

- EMC/veiligheidstesten (kost ook een paar exemplaren)

 

Een aantal van deze cycli moet je meermalen doorlopen voor je tot het eindproduct komt.

 

De gemaakte kosten moeten dan uiteindelijk over het te verwachten aantal te verkopen exemplaren verdelen.

 

Voor een product als de DM8000 heb je al een aardig team (+10 personen) nodig om in een jaar of 2 zoiets te ontwikkelen.

Met minder dan zes nullen in je ontwikkelbudget red je zoiets niet.

 

Een Kopineesje heeft al die kosten niet, die koopt er drie, trekt ze uit elkaar en kan 2 maanden later alles namaken.

 

Als je kopieën koopt, dan houden de fabrikanten die ontwikkelen op te bestaan, ze gaan dan failliet.

 

En zonder originelen, komen er geen kopieën meer...

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ook ik ben het wel mee eens, dat een dreambox 8000 vreselijk duur aan prijs is, voor hetgeen hij kan leveren.

 

Maar die prijs ligt ook gewoon aan de consument zelf, die zo een ontvanger koopt.

Als iedereen zou zeggen, die koop ik niet, omdat het te veel geld is, dan zou ook deze box uiteindelijk goedkoper worden, of verdwijnen van de markt.

 

Maarja zo is dat met zo veel dingen.

Want jij wilt ook graag elk jaar een salaris verhoging.

Maar jou salarisverhoging, is ook weer gekoppeld aan de produktiekosten, van het produkt wat je bedrijf maakt of verkoopt.

Dus het produkt zal ook duurder worden elk jaar, omdat jij ook graag elk jaar meer wilt verdienen.

Zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar.

En in China verdienen de mensen in 1 maand nog minder dat als jij in 1 dag verdiend.

Daarom kan het ook zo goedkoop nagemaakt worden.

 

En staar je niet blind, wat een produkt werkelijk kost.

Er komen zoals al gezegd, heel veel dingen bij kijken voordat een produkt winstgevend is.

Denk hierbij aan ontwikkelings kosten (vaak vele millioenen)

personeels kosten, bedrijfskosten, enz enz

 

Als ik kijk bij ons op de zaak, waar ongeveer 50 mensen werken, die elke maand een salaris willen hebben.

Een heel groot bedrijfspand staat dat elke dag veel aan energiekosten kost.

Diverse vrachtwagens en personen auto's rijden die ook onderhouden moeten worden, en die om de paar jaar vervangen moeten worden.

En dan de voorraad die op het magazijn staat.

 

Nou dan kost zoiets vele millioenen per jaar.

En die kosten moeten eerst terug verdiend worden, voordat er ook maar 1 euro winst gemaakt kan worden.

 

Maarja sommige mensen snappen zoiets niet.

Die denken dat de pinautomaat maar gewoon geld blijft geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55


Ja, ik weet wel zeker dat het zakkenvullers zijn, die de prijs kunstmatig hoog houden.
Welke ontvangers worden nagemaakt? Juist, niet die Philipsjes, Humax, Echostar en/of Topfield.....die hebben een redelijke prijs, geen probleem.

Ik heb een kennis die een chinees exemplaar aangeschaft heeft voor € 165, dat was ruim een jaar terug. Werkt nog prima, en dezelfde mogelijkheden als eentje van € 900. Als de prijs van een originele omlaag gaat, dus een scherpe (redelijke) prijs, heb je dat probleemn ook niet meer dat er nagemaakte op de markt komen.


@joker55,

Ook ontvangers als Humax, Echostar en Topfield worden nagemaakt.

Wat is volgens jou een scherpe (redelijke) consumentenprijs voor de DM8000?

Met zekerheid aantonen dat het allemaal zakkenvullers zijn zal alleen kunnen als je over concrete cijfers beschikt.
Ik ben dan ook benieuwd naar jouw cijfers.
Met name in- en verkooprijzen van de tussenhandel en fabriekskostprijs voor de DM8000.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat is volgens jou een scherpe (redelijke) consumentenprijs voor de DM8000?


Als ik een vergelijking mag maken met de VU+ DUO, welke voor rond de € 400 op de markt gezet wordt. Deze is hetzelfde als de 8000, zelfde mogelijkheden, zelfde firmware draait erop.
Het enige is dat in de 8000 kan ook een kabeltuner (maar ja, wie koopt er een satellietontvanger, waar een kabeltuner is zit....slechts enkele procenten) en er kunnen max 4 tuners in. (ook dit is zwaar overdreven, en zullen ook niet veel mensen hebben) Deze mogelijkheden is dan ruim € 500 waard?
Ook op de VU+ DUO zit een winst.
Ik denk dat een redelijke verkoopprijs van een 8000 toch max €550 is, om concurerent te zijn met bijv de VU+ DUO. Natuurlijk is een kloon nog goedkoper, maar het verschil is gewoon een stuk kleiner, en dus onaantrekkelijker.

En de kosten voor een 8000, heeft dat niet elk merk?
Ook een HUMAX, Echostar, VU+ hebben de ontwikkelingskosten, zoals:
- vaststellen eisen
- bepalen geschikte componenten
- hardware ontwerp (electronica/behuizing)
- prototypes bouwen, die vanwege de kleine oplage vele malen duurder zijn dan het uiteindelijke product.
- software ontwikkelen en testen.
- pre-productie series
- EMC/veiligheidstesten (kost ook een paar exemplaren)

Toch is een VU+ DUO maar € 425 nieuw.

Ik zeg niets over de kwaliteit van een 8000, is prima in orde, maar de prijs is gewoon te hoog, en blijft te hoog.



HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joker55,

 

Mijn vraag over de consumentenprijs heb je beantwoord, waarvoor dank.

 

Inzake onderstaande vraag mis ik het antwoord nog.

Origineel bericht van: sattaz
Met zekerheid aantonen dat het allemaal zakkenvullers zijn zal alleen kunnen als je over concrete cijfers beschikt.

Ik ben dan ook benieuwd naar jouw cijfers.

Met name in- en verkooprijzen van de tussenhandel en fabriekskostprijs voor de DM8000.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen heeft "even" 1000 euries liggen voor een DM8000, dan ga je zoeken naar alternatieven. Je kan dan inderdaad bij een VU+ Duo uitkomen of dus een zogenaamde DM8000 clone.

 

Of je dan een dief bent laat ik achterwege.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...