Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

@ Joker55,

 

En wat is je probleem nou eigenlijk? Als je hem te duur vind dan koop je hem toch gewoon niet? Laat DM lekker vragen wat ze willen. Zolang er mensen zijn die er 1000 Eur. voor willen geven zouden ze wel gek zijn om hem voor de helft weg te doen. Zoiets heet marketing. Je hebt kostprijzen en commerciele prijzen. En zolang er mensen zijn die het ervoor willen betalen, kun je dat blijven vragen.

 

Dit werkt nou een keer zo bij alle hardware die je koopt. Voor een nieuw type televisie betaal je ook de hoofdprijs als hij net op de markt komt. een jaar later betaal je nog maar de helft. Blijkbaar is kostprijs van die dingen dus ook veel lager dan er in eerste instantie voor gevraagd wordt. So what???

 

Jij haalt zeker ook nooit een bakkie koffie bij een benzine pomp. Die kosten ook maar een paar cent, maar je betaald er 1,20 voor. Hoezo marge... Maar ik zie werkelijk het probleem niet.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Met zekerheid aantonen dat het allemaal zakkenvullers zijn zal alleen kunnen als je over concrete cijfers beschikt.
Ik ben dan ook benieuwd naar jouw cijfers.


Nee, over die cijfers beschik ik niet, en niemand hier, denk ik.
Anders draai ik de vraag om: Kun jij aantonen met cijfers dat de vraagprijs maar een krappe marge is, en DM hierop net een magere winst maakt?
Wel kun je het een beetje aanvoelen.
Quattro heeft het al een beetje aangekaart, en ik ben het ook 100% met hem eens.

Elk nieuw produkt heeft behoorlijke hoge ontwikkelkosten, zeker als eea in europa gebeurt met de hoge salariskosten van ontwikkelaars, zowel hardware als software.
Die moeten terugverdient worden, hoe dan ook.
Dat zie je bij elk produkt, elk merk. Na verloop van tijd gaat dat een beetje gebeuren in het begin en de prijs gaat naar beneden.
Dat zag ik met mijn eerste ontvanger (Topfield 4000, eerst ruim fl 650, later was hij € 200)
De Echostar zakte ook van €550 naar iets van € 300.
De HUMAX HD iCord was eerst ook € 400, en nu zie ik hem staan voor € 250.
Maar de 8000 wordt nu al heel lang (kunstmatig, ja ik zeg het toch) hoog gehouden.

Ik heb het sterke vermoeden dat als de prijs van de 8000 rond de € 500 - 550 is, deze veel meer verkocht gaat worden, en een sterke concurrent is/wordt van de VU+ DUO.
En zeg nu eerlijk......wat zal de echte kostprijs nu zijn? Een lopende band waarop de printplaat gemaakt wordt, alles in elkaar gezet wordt, en klaar?

Je betaalt misschien ook voor de naam, dat zie je in de autoindustrie ook wel.
Een motor-onderdeel voor een VOLVO kost bij VOLVO ook de hoofdprijs, terwijl hetzelfde onderdeel bij Renault (in sommige VOLVO's zit een Renault motor) bijna de helft kost. De naam...........




HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Niet iedereen heeft "even" 1000 euries liggen voor een DM8000, dan ga je zoeken naar alternatieven. Je kan dan inderdaad bij een VU+ Duo uitkomen.


Of je eisen naar beneden bijstellen: zijn die meerdere tuners dan werkelijk noodzakelijk? Of accepteren dat de ontwikkel- en produktiekosten in Azie nou eenmaal een stuk lager liggen dan hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55

Nee, over die cijfers beschik ik niet, en niemand hier, denk ik.
Anders draai ik de vraag om: Kun jij aantonen met cijfers dat de vraagprijs maar een krappe marge is, en DM hierop net een magere winst maakt?
Wel kun je het een beetje aanvoelen.

Maar de 8000 wordt nu al heel lang (kunstmatig, ja ik zeg het toch) hoog gehouden.

Ik heb het sterke vermoeden dat als de prijs van de 8000 rond de € 500 - 550 is, deze veel meer verkocht gaat worden, en een sterke concurrent is/wordt van de VU+ DUO.
En zeg nu eerlijk......wat zal de echte kostprijs nu zijn? Een lopende band waarop de printplaat gemaakt wordt, alles in elkaar gezet wordt, en klaar?

Je betaalt misschien ook voor de naam, dat zie je in de autoindustrie ook wel.


@joker55,

Als je niet over cijfers beschikt zoals je schrijft, lijkt het mij uitgesloten
dat je dan wel ZEKER weet dat (met name) de handelaren in Nederland zakkenvullers zijn.
Uiteraard kun je vragen of ik zelf maar mijn vraag aan jou ga beantwoorden (omdat je het zelf niet kunt).
Hieruit blijkt eveneens dat je het eigenlijk toch niet ZEKER weet.
Dat zie ik bevestigd in jouw uitspraak dat je het een beetje kunt AANVOELEN.

Volgens mij is er hier op dit board minimaal één persoon (wellicht zelfs meerdere personen)
die beschikt over cijfers (in ieder geval tot en met januari 2009).
De Nederlandse oud-distributeur van Dream Multimedia heeft/had inzicht
met betrekking tot in- en verkoopprijzen voor distributeur/groothandel/winkel.

De kostprijs omvat toch echt meer dan jouw omschrijving
dat het in feite niet meer dan een lopende band is.
Het is al eerder besproken: onderzoek, ontwikkeling, huisvesting, energie, marketing, enzovoort.

De ontwikkelkosten voor de VU+ DUO zullen mijns inziens ook aanzienlijk lager zijn dan bij Dream.
VU+ DUO kan "afkijken" (niet te verwarren met klakkeloos kopiëren) bij Dream inzake Enigma en dergelijke.

Uiteraard kan Dream hun marge verlagen en zullen daardoor hun producten meer verkocht worden.
Maar of dat meer winst oplevert voor Dream?
Als (fictief) voorbeeld het volgende.
Wat levert meer op, 5000 exemplaren tegen een marge van 100 Euro per stuk
of 25000 exemplaren tegen een marge van 10 Euro per stuk?

Meer verkopen zal zo kunnen leiden tot lagere winst/marge.
En waarom zou Dream vrijwillig genoegen nemen een lagere winst/marge?
Zolang er (genoeg) mensen bereid zijn/blijven fors te betalen voor een DM8000 zal de prijs hoog zijn/blijven.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

Zolang er (genoeg) mensen bereid zijn/blijven fors te betalen voor een DM8000 zal de prijs hoog zijn/blijven.



Inderdaad .... zolang ....

Hoe lang gaat Dream dat volhouden in een markt die steeds meer volloopt met Aziatische equivalenten die tegen blijvend lage tarieven kunnen ontwikkelen en produceren? Ik zou de produktiecijfers van Dream versus VU wel eens willen zien over de afgelopen 5 jaar. Juist tijden van economische tegenspoed kijkt men met name naar de prijs en totaal niet naar de origine van een gelijkwaardig produkt of je moet perse een Dream willen hebben en voldoende geld over hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al gaan we nu helemaal off-topic van de orginele poster.

 

De Dreambox 8000 had een lange ontwikkelingstijd (dus kosten).

Zoals meermaals op dit forum beschreven: wordt in Nederland gemaakt/assembleert.

Is misschien daarom nog niet gekopieerd!

 

Denk dat de VU met goedkopere middelen gemaakt wordt dan de DMM8000.

 

geheugensteuntje:

Ook Philips heeft zijn oorsprong door goedkoop kopieeren van producten van anderen.

 

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guykers
Ook al gaan we nu helemaal off-topic van de orginele poster.

De Dreambox 8000 had een lange ontwikkelingstijd (dus kosten).
Zoals meermaals op dit forum beschreven: wordt in Nederland gemaakt/assembleert.
Is misschien daarom nog niet gekopieerd!


Ik weet niet wanneer je wakker bent geworden maar de kopie's zijn al een maand of zes te vekrijgen hoor ( ja van de 8000 ).

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is in deze business al een zeer oud gegeven dat grote merken uitbesteden bij goedkope contractors in de far east.

Z.g. contractors zijn daardoor bekend geworden.

Je had ooit Echostar met Benjamin (beiden vergeten nu)

Nogal wat Kaon's onder weet ik hoeveel namen.

Tsja en wil je volle prijs betalen dan neem je een kwalitatief goeie Technisat :-)

 

Zit een beetje met die dure ontwikkeling in mijn maag ..........

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
En het is in deze business al een zeer oud gegeven dat grote merken uitbesteden bij goedkope contractors in de far east.


Dat zou wel eens de grootste fout geweest kunnen zijn die we hier ooit hebben gemaakt. Je kan er dan op wachten tot die goedkope contracters dezelfde produkten gaan kopieren en hier op onze eigen markt gaan dumpen, maar ook gewoon in Azie zelf. Ik kwam laatst een foto tegen van een satshop in Pakistan die werkelijk van boven tot onder volgestampd was met DM500 clone doosjes.

We wilden zo graag goedkoop produceren en nu zitten we zelf met de ellende. Ook hier blijkt goedkoop uiteindelijk duurkoop te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een product dat hier gemaakt wordt is net zo goed na te maken en dat gebeurt ook.

 

Ze kopen er 3, trekken ze helemaal uit elkaar en kopieeren de boel.

 

Lastig, maar geen rocketscience.

 

Het heeft werkelijk helemaal niets te maken met goedkoop produceren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Greatone
Niet iedereen heeft "even" 1000 euries liggen voor een DM8000, dan ga je zoeken naar alternatieven. Je kan dan inderdaad bij een VU+ Duo uitkomen.


Of je eisen naar beneden bijstellen: zijn die meerdere tuners dan werkelijk noodzakelijk? Of accepteren dat de ontwikkel- en produktiekosten in Azie nou eenmaal een stuk lager liggen dan hier.


Dat is het hem nu juist, waarom je eisen bijstellen als je voor minder een practisch identiek apparaat (in dit geval een clone) kunt kopen wink

Dan kunnen mensen uitgemaakt worden voor dief of wat dan ook, maar uiteindelijk kijkt men toch altijd eerst naar hun portomonee.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu ook 1 besteld smile. Julie hebben mij nieuwsgierig gemaakt. 165 eur voor een dm800hd cloon is niet echt duur. Een org kost over de 400. En DM verdient zelf eigenlijk ook over de rug van anderen, de TV aanbieders. Door hun kastjes kijken veel mensen op een andere manier dan oorspronkelijk was bedoeld.

 

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is van het ding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...