Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Greatone


Dat is het hem nu juist, waarom je eisen bijstellen als je voor minder een practisch identiek apparaat (in dit geval een clone) kunt kopen wink



Waarom een clone die misschien een jaar probleemloos speelt aanschaffen terwijl een origineel vijf jaar probleemloos speelt?

Je koopt toch ook geen auto waarmee je om de haverklap in de garage staat of de ANWB moet bellen, omdat je weer stil staat?

Die auto moet je betrouwbaar dag in dag uit van A naar B kunnen brengen, zonder gezeur en poespas. Die satelliet ontvanger staat er, zodat je dag in dag uit probleemloos TV kan kijken.

De portemonnee van de mensen is inderdaad dunner geworden de laatste jaren. Kijk op de weg: dit jaar hebben de BPM vrije autotjes gezorgd voor de helft van de autoverkopen. Men heeft dus de eisen wel degelijk naar beneden bijgesteld. Waarom in een dikke BMW in je eentje naar het werk gaan, terwijl een BPM vrije auto exakt hetzelfde doet?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat het met die ontwikkelingskosten wel wat mee valt. Je bouwt verder op een bestaande ontvanger, de tuner blijft meetal gelijk zo ook de MPEG decoder. De software wordt dan wel aangepast. De meeste chips op een moederbord komen met applicaties die door de chipfabrikant zijn ontworpen. De satontwerper gebruikt die applicaties of past ze een beetje aan maar meestal wordt daar niet veel aan veranderd. Zo van he, ik wil een S/PDIF uitgang, dus zoek je daar een chip bij en de fabrikant van die chip heeft daar een applicatie voor ontworpen en die voeg je toe in je ontwerp.

 

Kijk naar de auto industrie, daar worden meerdere modellen met dezelfde motor geleverd, hebben verschillende fabrikanten autos met dezelfde bodemplaat en dat scheelt ontwikkelingskosten. De eerste keer is het duurst natuurlijk maar daarna heb je er profijt van.

 

 

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb er nu ook 1 besteld . Julie hebben mij nieuwsgierig gemaakt. 165 eur voor een dm800hd cloon is niet echt duur.

 

Waarom ik er geen heb:

.1

Dream multimedia maakt een boel kosten om een apparaat te ontwikkelen, te promoten, en op de markt te zetten. Als er clonen na de terugverdientijd op de markt worden gebracht dan is dat vervelend voor Dream, meer niet. Voor goede satelliet speciaalzaken is het veel vervelender. Die verkopen geen clonen en verdienen op dat moment niets meer en gaan dus kopje onder als ze de bakens niet verzetten (lees clonen gaan verkopen).

 

Maar nu worden er clonen op de markt gedumpt voordat Dream de gemaakte kosten terug heeft verdiend. Kijk naar de 8000. Daar worden echt geen aantallen van verkocht. Alleen de zeer veeleisende hobbyist wil zo'n apparaat. De kans dat Dream dus ooit nog zo'n apparaat ontwikkelen zal of zal doorontwikkelen is dus gereduceerd tot nul.

 

De 500 HD is zo'n ander apparaat. Nog maar net op de markt, absoluut de kosten er nog niet uit, en de eerste clonen worden eind deze maand al verwacht. Dat betekent binnen een maand of 3 dat de markt wordt overspoeld met neppers.

 

.2

Omdat er in de namaak zooi geen Dream security chip zit ben je aangewezen op verouderde images. Zowel de Chinese Sim 2.01 als de Engelse Ferrari chip beloven een boel maar kunnen een beetje. Een aantal plugins werken niet naar behoren of helemaal niet en er zijn een aantal andere softwarematige problemen.

 

.3

De kwaliteit van sommige (zeker niet alle) in China geproduceerde neppers is zeer ver beneden de maat. Bij sommige clone 800's moet je eerst de printplaatjes er uit schroeven en het soldeerstof er uit blazen en borstelen voordat er uberhaupt leven in het boxje te blazen is. Verder gebruikt men in sommige series wel heel erg slechte tuners (J serie ??) waarvan er bovenmatig veel na een aantal dagen of weken overlijden. Garantie ???? wat denk je zelf smile

 

Nu ben ik geen Dream adept, en ik verdien mijn geld ook niet in de sat buisiness. Eigenlijk vind ik Dream als bedrijf zelfs maar een stelletje boeven. Dit vanwege de software bommetjes die in het verleden opdoken en de Magic module en de clone Dreambox 500 sloopten. Natuurlijk had Dream hier niets mee te maken (yah right), maar een cloon gaat zelfs mij net te ver.

 

groeten,

Peter, cloonloos smile

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Michel


Het heeft werkelijk helemaal niets te maken met goedkoop produceren.



Michel je onderschat de grootste factor die het verschil maakt: arbeidskosten.


Hij bedoelt dat als we nooit hadden uitbesteed, en ze dus de hardware zouden hebben 'gegeven' om na te maken, ze net zo makkelijk er een paar kunnen kopen en die vervolgens na maken...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Hij bedoelt dat als we nooit hadden uitbesteed, en ze dus de hardware zouden hebben 'gegeven' om na te maken, ze net zo makkelijk er een paar kunnen kopen en die vervolgens na maken...



Klopt, maar kijk eens naar de verschillen tussen een 500 origineel en de clone. Zo heel veel verschillen zijn er niet, het zou me zelfs niks verbazen dat beide produkten uit een en dezelfde fabriek komen. De clone was misschien oorspronkelijk bedoeld voor de Aziatische markt om als B-merk daar verkocht te worden. Tot een paar slimmeriken ontdekten dat die apparaten ook hier in Europa verkocht konden worden. Als daar een ander stickertje dan Dream op had gezeten, was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Voor goede satelliet speciaalzaken is het veel vervelender. Die verkopen geen clonen en verdienen op dat moment niets meer en gaan dus kopje onder als ze de bakens niet verzetten (lees clonen gaan verkopen).


Daar sla je de plank compleet mis, kan je 2 gerenomeerde satboeren hier in Groningen noemen die clonen als origineel verkoopt!


Origineel bericht van: ron1872

Waarom een clone die misschien een jaar probleemloos speelt aanschaffen terwijl een origineel vijf jaar probleemloos speelt?

Je koopt toch ook geen auto waarmee je om de haverklap in de garage staat of de ANWB moet bellen, omdat je weer stil staat?


Welke garantie heb je als je een auto koopt, dat deze dan goed is?? Ook met een nieuwe auto kan je om de haverklap in de garage staan. Een splinternieuwe VW Fox van mijn personeelslid stond binnen 2 dagen na aanschaf weer bij de dealer wegens electronica problemen.

Deze garantie heb je ook niet met een originele Dreambox. Mijn DM8000 is ook al 1 keer terug geweest binnen 2 maanden na aanschaf.

Dus garantie dat je een goed werkend product hebt, heb je met zowel een origineel als een clone niet.



Origineel bericht van: prutsie
De kwaliteit van sommige (zeker niet alle) in China geproduceerde neppers is zeer ver beneden de maat.


Wie zegt dat Dream Multimedia zelf geen onderdelen uit China haalt??

Voorbeeld:

Ik heb een kappersgroothandel. Kappersstoelen van gerenomeerde merken worden in China gemaakt. Vervolgens worden dezelfde stoelen naar Italie of Engeland geimporteerd, hier worden de stoelen in elkaar gezet en krijgen de label: Made in Italy of Made in England. Beetje krom dus.

Ik draag zelf kleding van G-star, kijk maar eens wat er in de label staat: Made in China!!

Ik heb een originele I-Phone 4, kijk maar eens wat er op de achterkant staat: Designed bij Apple in California. Assembled in China!! En waar komen I-Phone clones vandaan, juist China

Welke garantie heb je als je een auto koopt, dat deze dan goed is?? Ook met een nieuwe auto kan je om de haverklap in de garage staan. Een splinternieuwe VW Fox van mijn personeelslid stond binnen 2 dagen na aanschaf weer bij de dealer wegens electronica problemen.

Deze garantie heb je ook niet met een originele Dreambox. Mijn DM8000 is ook al 1 keer terug geweest binnen 2 maanden na aanschaf.

Dus garantie dat je een goed werkend product hebt, heb je met zowel een origineel als een clone niet.


* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: soktic
Ik heb er nu ook 1 besteld smile. Julie hebben mij nieuwsgierig gemaakt. 165 eur voor een dm800hd cloon is niet echt duur. Een org kost over de 400. En DM verdient zelf eigenlijk ook over de rug van anderen, de TV aanbieders. Door hun kastjes kijken veel mensen op een andere manier dan oorspronkelijk was bedoeld.

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit is van het ding..


Ik gun Dream Multimedia werkelijk helemaal niets en als ik ze al iets gun is het niet erg positief, maar wat ik jou wel gun, is dat je box aan de grens wordt vastgehouden en je een flinke boete krijgt. Want die verdien je als je bewust illegale kopieën importeert.

Ik snap niet dat iemand zo kortzichtig kan zijn. Zonder originelen geen kopieën en met heel erg veel kopieën, uiteindelijk geen originelen en een hoop werkeloze mensen en failliete sat-shops.

Daarnaast is het gewoon strafbaar. Een gerenommeerde sat-shop is per definitie nooit gerenommeerd als hij zich met dergelijke illegale zaken bezig houd.
Ik hoop dat ze die gasten pakken. In mijn tijd gebeurde dit niet of nauwelijks. Een bedrijf uit Eindhoven heeft het geprobeerd en ons 13.000 euro schadevergoeding betaald. Ze hebben we nog een tweetal sat-shops in het land destijds op heterdaad betrapt en hebben met een geldbedrag geschikt.

Daarna verplaatste de handel zich met name naar zogenaamde partikulieren op diverse handel en veilingsites en dat is lastiger aan te pakken. Wie lijden daaronder? De eerlijke ondernemers, het merk zelf dat schade leid door inferieure kwaliteit kopieen waarvan defecten natuurlijk op het merk worden geprojecteerd en natuurlijk de werknemers van de fabrikant zelf en alle bedrijven die in opdracht van hun werken.

Welke serieuze ondernemer wil zich nou strafbaar maken en het risico lopen op een gevangenisstraf tot 4 jaren en een boete in de vijfde categorie?

Boeven zijn het. Niet meer en niet minder. We hebben het hier niet over een overtreding, maar een strafbaar feit, net als diefstal, heling, fraude e.d., waar je dus ook gewoon een strafblad voor krijgt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Welke serieuze ondernemer wil zich nou strafbaar maken en het risico lopen op een gevangenisstraf tot 4 jaren en een boete in de vijfde categorie?



Ik heb meerdere eigen bedrijven, ik waag mij er niet aan. Het is mijn brood en mijn toekomst.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone


Deze garantie heb je ook niet met een originele Dreambox. Mijn DM8000 is ook al 1 keer terug geweest binnen 2 maanden na aanschaf.

Dus garantie dat je een goed werkend product hebt, heb je met zowel een origineel als een clone niet.



Klopt DOA en snelle defecten zal je altijd blijven houden, zowel bij een origineel als een clone. Alleen het origineel is legaal te herstellen en er is online support. Met een clone is dat drie keer niks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap deze discussie niet.

 

Linux ontvanger om met soft te kunnen kijken.

Dan kloon wars.

 

Beetje pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

 

Uitbuiting rondom is legaal?

Over deze zin lang nadenken s.v.p.

 

Er is maar een lachende partij: b.v. Kudelski en NDS Video guard bedenkers toepassers

 

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een softcam is niet per definitie illegaal.

 

Als je dat wel beweert dan zeg je dus, een auto die harder dan 120 kan is illegaal.

Met een legale officiële kaart is een softcam niks anders dan een virtuele CI module.

 

Het gebruik voor WAN sharing is illegaal.

En daar danken die ontvangers bij veel mensen wel hun populariteit aan.

 

Maar ik denk dat de groep die alleen met die motivatie zo'n ontvanger koopt weer afhaakt als de providers weer eens wat slims verzinnen waardoor het even niet zo soepel meer werkt.

 

Dat zijn dus niet de hobbyisten, maar gewoon zwartkijkers.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...