Ga naar inhoud


hoe kan t zijn dat in spanje zoveel linux receivers aangeboden worden


1pm

Aanbevolen berichten

Citaat:
Een softcam is niet per definitie illegaal.

 

Klopt.

 

Citaat:
Met een legale officiële kaart is een softcam niks anders dan een virtuele CI module.

 

Klopt ook, echter:

 

Op elke CI module, of liever gezegd op de werking van de software zitten patenten. Elke softcam die wordt uitgebracht en gebruik maakt van deze gepatenteerde technieken / technologieen en waar geen licentieovereenkomst is tussen de patenthouder en de gebruiker van dit patent schend dus het patent van de patenthouder.

Dat zal ook de reden zijn dat de makers van de diverse softcams liever niet met naam en toenaam bekend worden. Ze zouden wel eens een deftige rechtzaak aan de broek kunnen krijgen wegens schenden van diverse patenten.

 

De softcams waarbij wel netjes afspraken zijn gemaakt met de patenthouder zijn dus inderdaad volledig legaal.

 

Over de diverse kaart emulatoren die er in diverse softcams zitten zullen we het verder maar niet hebben.....

 

Dus: softcams zonder licentie = DIEFSTAL ! smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben ik de enige die deze hele discussie nogal hypocriet vind?

 

Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Ben ik de enige die deze hele discussie nogal hypocriet vind?

Ciao, Henk


Deels wel en deels niet.
Ik denk dat simpele zielen als ons hobbyisten er niet al te veel drukte over moeten maken.
De overheid doet er niets aan en steunen dus de chinese economie, moeten wij er dan ons wel druk over gaan maken??
Ieder heeft de keuze tussen chinese troep en een apparaat van de originele fabrikant zelf, de overheid geeft ons zelf de mogelijkheid om te kiezen.
Het europese zooitje, om het maar zo te zeggen, doet er ook niets aan, dus tja, wie zijn wij dan om ons druk te maken over chinese klonen?

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan het originele product, omdat ik het kijkgemak belangrijker vind dan de prijs, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat er minder bedeelde mensen zijn die zich geen origineel product kunnen veroorloven en daarom een goedkoper product aanschaffen, met alle gevolgen en ongemakken van dien.

Ik kan het mij ook veroorloven om het volledige zenderpakket van canal digitaal aan te schaffen + het volledige pakket van Sky germany, die ik via mijn vakantieadres in duitsland heb afgesloten.
Er zijn mensen die het er niet voor over hebben of het simpelweg niet kunnen betalen en grijpen naar middelen om het wel in huis te krijgen via clandestiene middelen...zo simpel kunnen wij het stellen.
En waarom?? Gewoon, omdat het kan en omdat de europese of de nederlandse wetgeving hierin te kort schiet om dit soort dingen aan te pakken.

Daar komt ook nog bij kijken dat er helemaal niemand meer naar de uitgebreide zenders zal kijken als alle middelen om illegaal te kijken, of om illegale producten aan te schaffen, aan banden word gelegd.
Het gaat immers economisch slecht en niet iedereen kan zich een dure aanschaf veroorloven.

Ondanks de peptalk die wij ons voorgeschoteld krijgen via de media, die beweren dat we weer economisch klimmen en dat er weer een paar banen bijkomen, is de realiteit dat steeds meer mensen hun baan verliezen en dat er nog steeds erg veel werklozen per maand bijkomen.
We gaan economisch nog steeds bergafwaarts, dus tja, de chinese klonen en chinese economie vaart daar wel bij.

...we willen immers alles goedkoop en graven daarbij ons eigen graf.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens op het internet staat duidelijk na te lezen dat je dit soort dingen niet anders mag gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn. Op PC naar Ziggo kijken discussie of zo meen ik.

 

Nou heb ik ooit alles open gehad voor de sport.

Overaanbod aan aktiviteiten. In principe keken we alleen naar een legale Abo. Leuk voor die bloemen toen, maar eigenlijk geen tijd/interesse. Elke dag om 5 uur fun moeten maken.

Gaat gauw lol vanaf.

 

Die Pruus die zei dat mijn laatste KAON 660 HD niks waard was qua kwaliteit zat er gewoon "bewust" naast . Enne > 90% komt uit china of verder. Let wel op brandgevaar bij goedkope waar uit die contreien. Andere maatstaven. Niet in onze keur uitvoering. !!!!!!!!!!!!!

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...