Philips Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 in de DB7000 was het mouten van een NAS of LKG3523FC voor mij helder. In mijn nieuwe DB8000 werkt dit anders. Mount in de DB7000: beschrijving : movie bestandsysteem : CIFS IP adres : xxxxxxxxxxxxx mountpunt: : /media/server1 serverdirectory : dreambox Mount in de DB8000 actief : activeren lokale gedeelde map : dreambox Type verbinding : CIFS share Server IP : xxxxxxxxx Server Share : movie gebruik als HDD : ja verbindingsoptie : rw gebruikersnaam : xxxx wachtwoord : xxxx maar helaas het werkt niet na al vele uren gezocht te hebben ben ik nu nog niet verder gekomen. Heb ook nog Nabilo ergens gezien en dat werkt volgens mij handiger dan de verbindingseditor. Ik mis eigenlijk dat ik kan zien wat ik heb gemount en dat ik kan zien wat er op de share aan data staat zoals in de db7000. Dat het mij nog niet lukt heeft te maken dat ik niet zoveel unix kennis heb. Wie heeft een oplossing voor mij? Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Sigma Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Ik dacht dat de Lokale gedeelde map de zelfde naam moets hebben als Share Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Philips Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Geplaatst: 5 december 2010 gedeelde map de zelfde naam moets hebben als Share uitgeprobeerd maar helaas, toch bedankt Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Sigma Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Vreemd. bij mij is het enige verschil ik heb een map op mijn PC gedeeld Mount in de DB8000 actief : activeren lokale gedeelde map : DvD Type verbinding : CIFS share Server IP : xxxxxxxxx Server Share : DvD gebruik als HDD : nee verbindingsoptie : rw gebruikersnaam : xxxx wachtwoord : xxxx Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Tonskidutch Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 !!!!word moe van mensen die denken alles te weten!!!! men denkt niet men speurt / vorst etc/samba/smb.cfg is daar WORKGROUP dezelfde als die van de NAS? ciao Pabadam Yonderboi
Sigma Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Met alle goede bedoelingen opgevolgt wat HIER staat vermeld. Kwam ik echter tot de conclusie dat het bij gebruik van Windows 7 allemaal niet nodig is. Mijn PC weer hersteld naar voor alle aanpassingen en zo ook de Dream,tevens beide een verschilende workgroup. En ik heb nu dus gewoon twee mappen op mijn PC gedeeld staan naar mijn Dream. Echter er is een vereiste een Username en wachtwoord op je PC Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Tonskidutch Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 ja je hebt gelijk als je op rudimentaire kennis baserende instelt <met w7> maar dit is een NAS (in het topic van Philips) die voor 99,9% een linux gebaseerd OS kennen. daar werkt het toch net even anders. bovendien is het hele enigma2 gedoe met automounts en automount-managers in images inbouwen een pseudo wetenschap die al drie jaar lang een bord voor de kop heeft niets gaat automatisch, alles moet men benoemen en instellen. Pabadam Yonderboi
Philips Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Geplaatst: 5 december 2010 Als nieuwe eigenaar van een DB8000 heb ik meer dan een dag gezocht hoe ik mijn NAS en andere share moest koppelen. Ik heb een tekst bestand gemaakt met "hoe dit te doen" hopelijk hebben anderen hier ook wat aan. indien er reactie op is dan kan ik het aanpassen, hierna kan het gebruikt worden in de database DB8000 Mounten van een of meerdere share met CIFS (open PLI).txt Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Sigma Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 kan het niet downloaden wel een goede actie. Zie melding:Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database. Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Philips Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Geplaatst: 5 december 2010 hier de bijlage voorheen kon je toch het item aanpassen zodat je een eventuele fout kon aanpassen? DB8000 Mounten van een of meerdere share met CIFS (open PLI).txt Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
DeBeek Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Doet het nog niet, reden , je kan geen TXT bestanden uploaden. Maak er een WinZip of WinRar van of een Doc, dan werkt het wel.
Philips Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Geplaatst: 5 december 2010 hier de bijlage als word document, hopelijk lukt het nu dan wel! DB8000 Mounten van een of meerdere share met CIFS (open PLI).doc Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen