Ga naar inhoud


PCM Hemant


pirrewit

Aanbevolen berichten

hi hemant

ik volg al een tijdje alle topics over pcm en blijkbaar ben jij een van de authoriteiten op dit gebied.als leek heb ik nog een paar vraagjes

sommige tabellen zijn in cvs en sommige in rar formaat.is er enig verschil?

ik heb begrepen dat humax 5400 gepatched een komplete lijst bevat en dat met de tabellen een update gebeurd ttz een deel word overschreven.als ik me niet vergis heeft er iemand gevraagd waarom het niet mogelijk was enkel bvb een kanaal te editten en dat ene kanaal naar humax te sturen .eigenlijk is dit ook evenwel een mini update.dit was blijkbaar niet mogelijk want dan zou enkel de pmc van dit kanaal overblijven en alle anderen wissen.is dat dan niet het geval voor alle andere updates? m.a.w. wist een update niet de volledige originele lijst in de humax?

groetjes

pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


authoriteiten: Nou niet echt ik doe mijn bets voor de leden op dit Forum

 

CSV= Comma Seperated File, kun je laden met PMCEDIT

 

RAR= Gezipte file mbv WINRAR moet je ook uitpakken met Winrar krijg je weer een CSV net een zip bestand maar een andere compressie techniek.

 

Update wordt in de Flash geschreven en niet in de Patch zelf. Hij kijkt volgens mij namelijk eers in zijn Flash en dan pas naar de 2002G. Dus niet in de Flash dan vidn ie hem in de 2002G Zou je alleen een enkele entry editen dan zit ie dus en niet in de flash en gebruik ie de instellingen van de 2002G ie op dat moment niet juist zijn.

 

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi hemant

bedankt maar ik werk nog steeds met 2002E met pet 123 en dit probleemloos.wat is eigenlijk het onderscheid tussen G en E.is er een goeie reden waarom ik 2002G zou laden en is de pcm lijst van 2002E verschillend van 2002G. wat is de flash in de humax? tot heden was mij enkel een flash op de funkaart bekent.

verder is het nog niet helemaal duidelijk met pcm in flash.

ik wil dus enkel ?-zone updaten .als ik nu een tabel maak met 1 kanaal dus ?-zone en dit naar de flash schrijf en hij kijkt eerst naar de flash dan vind hij toch ?-zone en voor alle andere kijkt hij dus naar 2002E of G .of toch niet ??

heb wel de 9-8-2002 pcmlijst van satcity gedownload maar nog niet naar humax geschreven tot mij 100% alles duidelijk is

groetjes

pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, naast x-zone is ook de ecm van andere kanalen gewijzigd. Als je die kanalen niet bekijkt dan kun je een enkele kanaal updaten.

 

Flash van de Humax is ongeveer hetzelfed als de flash van een PC moederbord.

Daarnaast heb je een flash voor je fun wat je kunt vergelijk met een Flash voor een modem of iets dergelijks.

 

Suc6

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...