Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Harde schijf - kan opnamen niet wissen etc.


Gast MdeVos

Aanbevolen berichten

Ik heb een maand geleden mijn RE-9000 geupdate naar loader version 1.23 en firmware 1.08.44. Na die update heb ik twee problemen:

- af en toe hapert het geluid een fractie van een seconde, bij zowel gewoon TV kijken als een opgenomen programma kijken

- maar nog veel vervelender: ik kan op de harde schijf geen programma's meer wissen

- En tenslotte gaat het soms mis bij het naar voren of naar achteren 'spoelen' van een opgenomen programma. Als je bijvoorbeeld naar voren spoelt, dan springt de tijd ineens zo'n 10 minutes terug.

 

Ik ben benieuwd of dit bekende problemen zijn en of er een oplossing voor is. Met name het probleem van het niet kunnen wissen van opnamen op de harde schijf wordt op termijn natuurlijk een groot issue als de schijf vol is...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou even de nieuwste firmware versie downloaden en toepassen.

Dat is v52.

 

Succes ermee.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

T.a.v. het eerst genoemde probleem zouu ik willen voorstellen om in elk geval versie 1.08.52 te installeren en bekijken of het probleem dan verholpen is.

 

Het 2e genoemde probleem is op dit forum al herhaaldelijk aan de orde geweest.

Deze bug is helaas ook nog niet in de komende versie 1.08.65 verholpen.

Dit ligt niet direct aan Rebox maar zit in alle alternatieve apparaten zoals o.a. Octagon.

 

Je kunt de opnamen met je Desk- / Laptop via FTP verwijderen.

Heb je deze optie niet dan kun de RE-9000 in de 'diepe Stand-by' (uit)zetten door 2 keer achter elkaar op de Stop toets te drukken.

 

Je kunt ook via het Hoofdmenu - A/V uitgang instellingen de optie 'Stand-by voeding' op UIT zetten dan gaat de RE-9000 permanent in de 'diepe Stand-by'.

Als je de Rebox daarna weer aanzet kun je de opnamen weer normaal verwijderen.

 

Uiteraard is dit symptoombestrijding en geen probleemoplossing.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het duidelijke en snelle antwoord!

 

Toch vreemd dat de problemen pas zijn ontstaan na de 1.08.44 update....

 

Als in de RE-9000 in de diepe standby stand zet, wat gebeurd er dan precies? Heeft dat nog andere gevolgen? En moet ik dit iedere keer doen als ik iets van de harde schijf wil wissen?

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het vermoeden bestaat, dat je de programma's niet kan wissen, omdat de Rebox "denkt", dat het file in gebruik is.

Door in deep sleep te gaan, wordt die informatie terug gezet, en is het file vrij, om gewist te worden.

 

Het enige nadeel is, dat door in deep standby te gaan, de EPG informatie verloren gaat, en na inschakelen weer opnieuw ingelezen moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de indruk dat dit het probleem (tijdelijk) verhelpt want met het formatteren van de HDD verwijder je het probleem voor even maar de software zorgt er uiteindelijk weer voor dat het probleem weer optreedt.

 

Ik sluit me bij het vermoeden van ceesv aan dat op een gegeven moment ergens gebruikersrechten niet meer goed worden opgepakt waardoor de zaak blokkeert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de geweldige support! Met de deep sleep oplossing was het probleem zo opgelost. Ik hoop alleen niet dat ik dat elke keer moet doen om programma's te kunnen wissen van de harde schijf.

 

Wat vreemd blijft is dat ik na het installeren van de nieuwe loader + formware ineens problemen met de harde schijf kreeg die ik daarvoor niet had, zoals het niet kunnen wissen van de opnames. Maar ook dat het met vooruitspoelen vaak verkeerd gaat. Als ik de reclame voorbij wil spoelen dan schiet de opname ineens 10 a 15 minuten terug in de tijd ipv vooruit te spoelen.

 

Als iemand een idee heeft wat hier de logica van is dan hoor ik het graag.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot zo ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb gisteren een nieuwe RE-9000HD gekocht, software versie 52, en ik ben vandaag al tegen het probleem aangelopen van opname's die niet gewist konden worden. En de machine is echt nieuw, toen ik hem vorige week bestelde kreeg ik te horen dat hij nog in Rotterdam op de boot stond, vandaar dat ik een week moest wachten.

 

Wel fijn dat hier de oplossing stond (2 x snel op de uit/knop duwen) en dank zij de deep-sleep methode kon ik de opname's dus wissen. Maar tegelijk moest ik dus ook mijn zenderlijst weer aanpassen, en de taal stond ook weer op Engels.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Maar tegelijk moest ik dus ook mijn zenderlijst weer aanpassen, en de taal stond ook weer op Engels.



Dit lijkt me niet echt normaal gedrag van de ontvanger... Heb je niet per ongeluk een fabrieksreset gedaan of dergelijke??

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
Origineel bericht van: TangoBravo
Maar tegelijk moest ik dus ook mijn zenderlijst weer aanpassen, en de taal stond ook weer op Engels.



Dit lijkt me niet echt normaal gedrag van de ontvanger... Heb je niet per ongeluk een fabrieksreset gedaan of dergelijke??


Daar lijkt het wel op, want ik moest alles weer instellen, ook de klok enz. Kennelijk is twee keer snel op de aan/uit knop duwen gelijk aan een fabrieksreset. Wat had ik anders moeten doen?

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb net nog de ontvanger op de boven beschreven manier uit en aangeschakeld.

Het enige wat er in de deep sleep mode gewist wordt, is de epg, maar die wordt vanzelf weer ingelezen, wanneer je op een programma afstemt.

 

Het verloren gaan van je overige instellingen is a-typisch.

 

Misschien een incident?

 

Anders zou ik de ontvanger eens helemaal opnieuw van software voorzien, en een schone start maken.

 

Wanneer dat dan nog weer gebeurt, de ontvanger ter reparatie aanbieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de ReBOX betreft ben ik een newbee, ik probeer wijs te worden uit de gebruiksaanwijzing maar dat is een boekje dat leidt aan het bekende syndroom dat "zij die er geen verstand van hebben gebruiksaanwijzingen schrijven".

 

Er staat totaal niets in over de deep sleep modus.

 

In de software is wel een mogelijkheid de standby voeding uit te schakelen (is dat deep sleep?) maar als ik die optie kies dan verdwijnen dus opnieuw al mijn instellingen. Overigens heb ik een paar maal opname's gemaakt, en die kon ik nu wel onmiddellijk wissen, zonder "deep sleep".

 

Zoals ik al eerder schreef, ik heb deze ontvanger nu net een paar dagen, vers uit de doos, die vers van de boot is gekomen. Ik heb geen nieuwe software, die zou ik dus eerst ergens moeten zoeken en downloaden. Ik leg dit probleem gewoon bij mijn dealer neer, ik heb de ontvanger op zijn advies gekocht, dus ...

 

Ik wil wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit uitstekend vind, op mijn Sharp LC-46HD1e van 46 inch, ik heb de ontvanger gekocht om een Humax te vervangen, en het is een wereld van verschil.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hiervoor had ik op de huiskamer tv ook een Humax HD-CI2000, en het verschil in beeldkwaliteit is significant.

 

Wanneer je ontvanger nieuw uit doos komt, is de software versie zeker niet up to date.

Je kan zien welke sw versie er bij jou opstaat, wanneer je in het menu istallatie, en daarna systeem informatie kiest.

 

In de oudere versies sw zaten nogal wat bugs, misschien is dit een ervan.

 

De gebruiksaanwijzing stramt uit het begin van deze ontvanger, en ondertussen is er nogal wat aan de functionaliteit van deze ontvanger gesleuteld.

 

Op het wnsenlijstje aan Rebox staat daarom ook een up to date gebruiksaanwijzing.

 

Een software update gaat bij deze ontvanger vrij eenvoudig.

 

Download de laatstg versie >hier< op een USB stick, en stop deze in je ontvanger.

 

Daarna een fabrieks reset, en een nieuwe zenderscan, en je weet dan of het verliezen van je instellingen een hardware fout van je ontvanger is, of een gevolg van oude software.

 

Het verliezen van je instellingen zou bijvoorbeeld kunnen ontstaan door een defecte memory buffer condensator o.i.d.

 

Met de nieuwe software gaat je ontvanger bij een keer kort uitschakelen drukken op je afstandsbediening in standby en bij 2 keer drukken in deep sleep.

 

Je zal dan wel vermoedelijk eerst naar deep sleep moeten gaan om opnamen op je Harddisk te kunnen wissen.

Rebox heeft aangegeven deze bug in een van de volgende sw updates te herstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax die ik had was dezelfde...

 

De software die in mijn ontvanger zit is de 1.08.52, en de loader 1.23, ik meen dat dat de meest recente zijn?

 

Ik heb vanmiddag een tijdje zitten testen, maar op gegeven moment was ik het een beetje beu... Ik heb het de komende week nogal druk, maar aan het eind van de week zal ik onderstaande stappen gaan uitvoeren, moet ik even een rustig moment voor gaan vinden.

 

Ik zat inderdaad aan een defect in het geheugen te denken, het frappante is dat wel de zenders bewaard worden, en ook de door mij aangemaakte nieuwe favorietenlijst wordt gewoon bewaard. Tijd, taal, en alle andere instellingen komen op de fabrieksinstelling te staan.

 

Ik laat hier nog wel horen hoe het afloopt.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...