Ga naar inhoud


Ontvangst Duitse/Belgische zenders via een binnenantenne


Elwin

Aanbevolen berichten

Ik heb een DVB-T binnenantenne aangesloten op mijn oude satellietontvanger. Nu lijkt het me leuk om naast Nederland 1, 2, 3 en Omroep Brabant ook Belgische en/of Duitse zenders te kunnen ontvangen.

 

Is dat mogelijk met een binnenantenne? Of moet ik dan aan een hele goede buitenantenne denken? Ik woon in Veldhoven nabij Eindhoven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik weet niet wat je verstaat onder een oude satelliet ontvanger, maar normaal gesproken kan je met een satelliet ontvanger geen DVB-T ontvangen.

 

In Eindhoven zal je onder normale onstandigheden op z'n minst een buitenantenne moeten hebben, om met een DVB-T ontvanger de duitse programma's te kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmm.... voor de duitse zenders zul je een goede buitenantenne moeten richten op Duesseldorf, voor den bels waarschijnlijk op Overpelt. 1 goede buitenantenne met rotor zou moeten volstaan.

 

 

 

 

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n haaievinbuitenantenne van KPN is niet groter dan ongeveer 25 cm en die heeft een best goede ontvangst.

 

En ondanks een antenneverbod zullen ze over zo'n klein antennetje vast niet moeilijk doen.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Zo'n haaievinbuitenantenne van KPN is niet groter dan ongeveer 25 cm en die heeft een best goede ontvangst.

En wat wil je hiermee berijken dan, de Belgische en/of Duitse zenders ontvangen?

Dat was de vraag.

Voor de locatie Veldhoven is het echt niet nodig om een buitenantenne te kopen voor de ontvangst van de 23 KPN zenders.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

/quote]

En wat wil je hiermee berijken dan, de Belgische en/of Duitse zenders ontvangen?

 

Dat was de vraag.

/quote]

 

Met een KPN buitenantenne in Veldhoven moet het toch mogelijk zijn om in ieder geval de Vlaamse zenders te ontvangen. Ik zie hier regelmatig meldingen uit plaatsen die veel verder van de Belgische grens afliggen.

 

Er is wel is een ontvangstbereikkaartje geplaatst op Sat4All, maar die kan ik zo snel niet vinden.

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Hallo, de topic starter mag geen (buiten) antenne plaatsen!!!
Dat staat er toch echt.

Ik kan dat toch echt niet uit z'n post opmaken dat het niet mag.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ga niet zitten hannesen met een binnenantenne, maar laat gewoon een goede antenne op je dak plaatsen.
En zeker niet zo´n haaievin klungel.


Mijn ouders willen geen schotel op het dak (helaas) dus dan is een antenne geen optie. DVB-T was een leuke optie om toch wat Duitse zenders te kunnen ontvangen via m'n TV. Ik heb nu al een aantal Duitse zenders via digitale TV bij OnsBrabantNet.

Maar met een binnenantenne moet je België kunnen ontvangen? Overpelt is c.a. 30 km bij mij vandaan, dus dat zou moeten gaan denk ik?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan ook in de maxdigital ontvanger zitten. Veel van die dvb-t ontvangers hebben een heel ongevoelige tuner. Ik heb er meerdere getest ook losse DVB-T modules van bijv. de dreambox, vielen vies tegen qua ontvangst. De KPN ontvangers of mijn Terratec DVB-T stick daarentegen zijn wel lekker gevoelig en vinden bij mij een flink aantal buitenlandse kanalen. Ook de geïntegreerde DVB-T ontvangers in de diverse TV's zijn meer gevoeliger.

 

Ik geef meestal als tip dat je eerst van iemand een KPN ontvanger leent of via Marktplaats een oude Samsung SMT koopt (kost 2x niets) en dan kun je zo met de KPN antenne eens een signaal proberen te krijgen. D

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...