Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil een backup van de huidige image maken op de usb en gebruik daarvoor de plugin. Maar dat lukt niet, er staat dat ik een "file" aan moet maken genaamd "vubackupstick". Wat bedoelen ze hiermee? Moet ik een map met deze naam aanmaken? Heb ik geprobeerd maar dat werkt niet.

Wat is de juiste gang van zaken?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

waar het op slaat weet niemand, maar die routine verwacht een lege FILE (dus geen map) die VUBACKUPSTICK moet heten in de root van de backupstick.

Dat is best lastig, die file kun je aanmaken met notepas (leeg laten dus)en dan moet je handmatig de .txt extensie verwijderen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

Het is gelukt, moest wel even zoeken hoe ik de extensie zichtbaar kreeg in windows7 maar uiteindelijk lukte het allemaal.

mooie tool!

thnx

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: stefan.wolfrum
waar het op slaat weet niemand, maar die routine verwacht een lege FILE (dus geen map) die VUBACKUPSTICK moet heten in de root van de backupstick.
Dat is best lastig, die file kun je aanmaken met notepas (leeg laten dus)en dan moet je handmatig de .txt extensie verwijderen.

Toch weet iemand dat wel. Dat bestand is ervoor om je backstick te kunnen detecteren zodat er niet per ongeluk op b.v. de USB-stick met je picons een back-up gemaakt wordt of op alle aangesloten USB-devices een backup gemaakt wordt.

Het bestand hoeft niet persé leeg te zijn als het maar vubackupstick heet, sinds een paar versies mag de naam ook eventueel vubackupstick.txt heten.
Voor edit-werk zou ik niet het standaard windows notepad gebruiken, maar b.v. notepad++ waar je b.v. ook goed de skins mee kan editten.
Linux kan niet zo goed overweg met bestanden in de windows indeling.
PSPad editor is ook een optie om te gebruiken.
Notepad++ en PSPad zijn gewoon vrij op internet te krijgen.
Geplaatst:

Zo een bestand is in windows dos prompt ook makkelijk aan te maken met:

copy con vubackupstick <enter>

geef dan meteen ctrl-Z.

Dan maakt ie dit bestand aan met 0 tekens erin.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

De good old DOS methode om even snel een batchfile te maken. Brings on memories :D

Geplaatst:

Inderdaad, ik was de commando's alweer vergeten. Maar met de windows hernoem methode ging het prima hoor.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen