Ga naar inhoud

[DM800HD] werkt niet op HDMI van de TV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van mijn televisie leverancier kreeg ik te horen dat de dreambox800HD ontvanger met DVI niet aan kan sluiten aan HDMI.

Voor mij is dat nieuw, wie geeft mij hier uitleg over.

Groeten S60

Geplaatst:

DVI en HDMI verschillen niet zoveel... eigenlijk is het enige verschil de gebruikte connector. Met de kabel die bij de DM800HD wordt geleverd kun je een TV met HDMI gewoon aansluiten. Geen enkel probleem.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

yup, zo heb ik het ook aangesloten. Je leverancier weet niet waar hij het over heeft.

Er zijn verloopstukjes etc. en bij de DM800HD zit een kabel hiervoor bijgeleverd, zoals Lillesat al aangeeft.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Liamer
En als toevoeging:
De DM800HDse beschikt gewoon over een HDMI aansluiting
Marinus.

We hebben het hier over een DM800HD en niet over een DM800HD se.
DM800HD PVR heeft een DVI aansluiting. (wordt geleverd met een DVI/HDMI kabel)
DM800HD se heeft een HDMI aansluiting.

Grts.
Geplaatst:

Mag ik hier even op in haken?

Ik heb dus ook de dm800hd, en nu heb ik av reciever gekocht met hdmi ingangen.

Bij mijn huidige versterker heb ik het geluid via de optische aansluiting alleen het schijnt zo te zijn dat de dvi van de dm800hd ook geluid meegeeft. Dat lijkt me wel zo gemakkelijk.

Alleen nu vraag ik me af, welke type hdmi(dvi) is het die de dm800 doorgeeft en is dat beter dan optisch.

Is dat de 1.2 of 1.3 of 1.4, ik lees namelijk verschillende berichten over wat beter is. Dit zou met name te maken hebben met wat er dus wel en niet doorgegeven wordt op de diverse aansluitingen.

En om nog verder door te zeuren, is de duurdere kabel (lees bv 80 euro) ook echt een verbetering?

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Geplaatst:
Origineel bericht van: 4-stimpy
Alleen nu vraag ik me af, welke type dmi(dvi) is het die de dm800 doorgeeft en is dat beter dan optisch.
Is dat de 1.2 of 1.3 of 1.4

HDMI 1.3 dacht ik, maar dat maakt toch niks uit.

Optisch en via HDMI wordt exact hetzelfde verstuurd. Kwaliteit is dus ook hetzelfde.

Citaat:
ik lees namelijk verschillende berichten over wat beter is. Dit zou met name te maken hebben met wat er dus wel en niet doorgegeven wordt op de diverse aansluitingen.

Stereo, AC3 en DTS worden netjes via de HDMI verstuurd. Meer formaten kan de box niet aan, dus hoeft de kabel het ook niet te kunnen.

Citaat:
En om nog verder door te zeuren, is de duurdere kabel (lees bv 80 euro) ook echt een verbetering?

Nee.
Geplaatst:

Dank je, dat is duidelijke taal.

Vooral de kabel vroeg ik omdat ik nog regelmatig beeld verlies en de tv dan opnieuw aan moet zetten. Aangesloten via hdmi(nemnigma 3.11)

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

• 2 weken later...
Geplaatst:

S60

Heb net een DM800 aangesloten op en LCD met een "DVI-D > HDMI" kabel van €20 en werkt perfekt (kon mijn meegeleverde kabel niet meer vinden).

gr

DeDream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen