Ga naar inhoud

[DM800HD] Hangt halverwege iedere keer maakt niet uit met welke image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wordt zo langzamerhand beetje knetter van mijn 800hd. Als ik hem uit zet en weer aan blijft hij halverwege hangen. Ik heb al iets van 5 verschillende images geprobeerd en iedere keer doorloopt hij de installatie netjes maar dan na een reboot stopt hij weer halverwege en wil niet meer verder. Ik moet dan weer een image erin flashen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, de enige mogelijkheid nu om tv te kunnen kijken is de box aan laten staan en niet meer uitzetten smile maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Een schotel zonder kop is als een kip zonder ei

Dreambox 800 HD en de VU-Duo

Geplaatst:

Misschien dat ie vastloopt op het verkrijgen van een ipadres.

Indien zo, dan overweeg eens een vast ipadres aan te maken.

En werkt ie wel vanuit de standby situatie?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Even niet gehinderd door enige kennis van een 800...

Vroeger was het zo bij een 7000 dat je de flash echt kon cleanen met een zg. flash erase image (leeg image) van Dream Multimedia. Dit deed je als je problemen had om vervolgens een nieuw image naar keuze te installeren. Is een dergelijke oplossing voor een 800 ook voorhanden toevallig??

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satdorus
Misschien dat ie vastloopt op het verkrijgen van een ipadres.
Indien zo, dan overweeg eens een vast ipadres aan te maken.

En werkt ie wel vanuit de standby situatie?

Vast ip nog nooit geprobeerd maar dat moet ik er dan inzetten voordat ik hem restart. Ook vanaf de standy mode zelfde probleem, blijft halverwege hangen. Las hierboven nog iets over een clean image, misschien ga ik dat zo nog even proberen. Ps geen usb stick of hd ingebouwd

Geplaatst:

Die clean image is evt alleen maar nodig voor een enigma1 ontvanger en is niet nodig voor een enigma2 ontvanger (zoals de 800), voor zover ik dat goed begrepen had. Lijkt me dus niet relevant.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Die clean image is evt alleen maar nodig voor een enigma1 ontvanger en is niet nodig voor een enigma2 ontvanger (zoals de 800)

Daarom meldde ik al 'niet gehinderd door enige kennis'. Maar uiteraard wel handig te weten, dat dat geen soelaas zal bieden.
Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke
is het een originele 800HD ?
Ja is een originele, tenminste dat kan ik natuurlijk pas weer checken wanneer die box up is. Bedacht mij ook dat een vast IP waarschijnlijk niet nodig is want daar is hij al ruim voorbij.
die box heeft altijd best goed gedraaid tot een image aanpassing. Het lijkt mij dan ook geen hardware ding.

Iemand een idee voor een betrouwbare image, kijken of ik die al geprobeerd heb dan zet ik die er nog wel even. ps flashen doe ik met browser niet met usbstick lijkt mij sterk dat het laatste beter voor de box is, of juist wel?

Geplaatst:
Origineel bericht van: itzmie
ps flashen doe ik met browser niet met usbstick lijkt mij sterk dat het laatste beter voor de box is, of juist wel?

Ik heb het niet over flashen via een USB stick.
Als je een koude start doet met een slechte USB stick in je box, kan die er voor zorgen dat je box niet doorstart.
Alle nu beschikbare images werken goed en zijn beslist niet de oorzaak van je probleem.
Als je het probleem wil oplossen zal je aan de basis moeten beginnen, dus HD los en alle externe aansluitingen verwijderen zoals de USB stick.

Grts.
Geplaatst:

DreamUp nulmodem kabel!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
DreamUp nulmodem kabel!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat kan ik nog proberen!

Er hangt trowuens geen USB en geen HD aan de box even antwoord op hier boven.

Ga nu de nulmodem kabel zoeken en image er zo in zetten, k heb wel het gevoel dat dat wel eens de oplossing zou kunnen zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen