Ga naar inhoud


Samsung 9500 raakt satposities kwijt


Gast

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik ben nu 2 weken in het bezit van de Samsung 9500 (nog zonder patch), softwareversie 1.21, in combinatie met 88cm Triax en Aston Tracsat DiSeqc-motor. Het is nu al een aantal malen gebeurd dat de posities van de verschillende satellieten waren gewist. De motor draait dan voorbij de (eerder) ingestelde positie om vervolgens verkeerd uit te komen (veel te ver oost of west, of eindigend op het nulpunt van de motor of helemaal geen beweging).

Het is mij opgevallen dat dit vooral gebeurt als ik probeer om een satelliet wat bij te regelen en vervolgens deze positie bewaar. Resultaat is dat de Samsung de bijv. de eurobird of hotbird kwijt is.

Ik kan nu alweer voor de 4e keer alle posities van de satellieten op gaan zoeken.

Nu ben ik erg nieuwsgierig of meer mensen hier last van hebben. Ligt dit aan de Samsung of zou de Aston-motor kuren vertonen?

Ik heb gemerkt dat de Aston-motor soms ook geluid maakt als hij niet draait (en de samsung ook geen opdracht tot draaien geeft).

 

Satellietleverancier is deze maand op vakantie, dus daar kan ik het probleem nog niet neerleggen.

 

Groet,

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat de samsung de sateliet posities opslaat in de rotor zelf. Zelf heb ik een STAB, en die heeft daar inderdaad de mogelijkheden toe. Ik heb al heel veel uitgehaald met de Samsung voor wat betreft settingslijsten en firmware's, maar de sateliet posities heeft hij (gelukking) altijd weten te bewaren. Zelfs een algehele reset deed hem niets zodat mijn vermoeden alleen maar versterkt werd. Als iemand het antwoord zeker weet hoor ik het ook graag!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Samsung DSR9500 VIA, met een diseqc antenne rotor.

De rotor is van het merk Moteck, type SG2100

Is me ook al vaker gebeurd dat ik opeens tijdens fine-tuning alle posities kwijt was en herhaaldelijke keren opnieuw moest beginnen.

De laatste keer had ik ong. 14/15 posities vastgelegd en ja hoor, BOEM alles weer weg.

Toen reciever aan achterkant uitgeschakeld en weer direct aangezet...

Posities gelukkig weer ok. (herhaaldelijk uitzeten in standby hielp niet)

 

Zou ik zeggen probeer dit ook eens, misschien werkt dit ook bij jou....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb van mijn satellietleverancier een andere samsung te leen gekregen om te kijken of het in de samsung of de motor zit. Het valt mij wel op dat de motor soms, als hij stilstaat, soms een tijdlang geluid blijft maken (een soort chung-chung). Zal dit eens even aan de leverancier gaan voorleggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leensamsung geeft zelfde probleem. Sirius, Eurobird/Astra 2, Astra 1, Hotbird ingesteld, Sirius weer weg, Sirius weer ingesteld, Eurobird/Astra2 weer zoek. Eurobird/Astra 2 weer ingesteld, Hotbird net naast z'n positie. Beetje finetunen en voila, ze staan er weer in. Het zal de Aston motor wel zijn. Ik neem contact op met de leverancier en hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien heel dom, maar druk je wel op ok op de afstandsbediening voordat je uit het menu gaat???? Dit werkt dus anders dan de Hyundai die alles automatisch opslaat!!!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de goed orde: Zit jij nu draaibaar of met een monoblock???

 

Zit je draaibaar kun je Diseqc mode gewoon op off zetten en Positioner Diseqc 1.2 op Yes zetten.

 

Zit je met een monoblock zet je Diseqc mode op B voor Astra en A voor Hotbird. De Positioner Diseqc1.2 zet je op NO

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...