1pm Geplaatst: 6 december 2010 Geplaatst: 6 december 2010 Zit nu al zo lang met mijn db 8000 te klooien om deze goed aan het draaien te krijgen met mijn motor . draai op usals moteck sg 2100 wat voor instellingen ik ook maak ik moet altijd met de hand bijsturen voornamelijk naar west dan . Bij de db 7000 nooit problemen gehad , ik nap het niet meer schotel is 100 % afgesteld op sirius met profesionele app. Stel ik bv met de hand (manual ) en ik herstart de box bv ga buiten kjiken zie ik de schotel iets verdraaien met gevolg slecht ontvangst. Zijn er echt goeie sites waar de lengte en breedtegraad van klopt . 1pm oh ja enigma 2 draait de db op maar andere images hebben het ook Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Sigma Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Jammer dat hij het nog steends niet doet. site adres heb je gehad van me. zit die SG2100 op het dak? anders gezegt kun je er makelijk bij? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
EBOR Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Laat hem eens naar een satelliet draaien en dan op die sat. uitrichten. Dan moet het toch goed zijn? En op Google earth staan de graden. En als hij niet goed is uitgericht, kan ook met je graden spelen. gr DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
mebo870 Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Ik snap niet dat je daar zo met sukkelt. Vergeet al die toestanden met je vorige box en manueel bij regelen via de box. De simpelste manier is toch, plaats je dm8000 en laat de schotel draaien van bv astra 19 naar astra 4.8 (sirius) De rotor positie stopt dan gezien vanuit de dreambox coördinaten exact op 4.8 Oost. Je zal vermoedelijk geen ontvangst hebben of met storingen, niks van aantrekken. Nu ga je het dak op en ga bijregelen tot je een optimale ontvangst hebt op astra 4.8 oost. Je begint bij de rotor, met een weinig naar rechts te draaien (westen) op de montage buis, want waarschijnlijk staat de kijkrichting van die rotor niet juist. indien nodig nog een tikje bij regelen aan de hellingshoek van de schotel zelf. Ps ik haal hier nu 4.8 oost aan maar je kan dit evengoed afregelen op een andere positie bijvoorbeeld op Eurobird 9.0 Oost. Het belangrijkste is dat je uw dreambox opdracht laat geven dat de rotor naar een bepaalde positie loopt. En vanaf dan is het afregelwerk te doen aan de schotel. En kijk ook eens of de schotel wel recht op de rotorbuis staat gemonteerd (normaal staat er een inkeping op die het midden aangeeft) The key to happiness. Stay away from idiots
Sigma Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Denk dat we beter HIER verder kunnen gaan Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
paardengek Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Origineel bericht van: EBOR En op Google earth staan de graden. gr Een veel gemaakte fout: Op Google Earth staat wel de lengte en breedtegraad, maar dan wel in minuten en seconden !! En op de dreambox moet je deze waarden in decimalen in vullen !! Bijv: 52° 30’ 30” = 52,55 graden Het is even een stukje wiskunde !! Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Externe_kaarten http://nl.scoutwiki.org/Lengte-_en_breedtegraad Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
1pm Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Alles staat oke schotel is perferct uitgericht met prof apparatuur. Iedere x moet ik iets bijsturen naar west . 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Bigfoot Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Inderdaad, beter om in dit topic door te gaan (bedankt Sigma!)
Aanbevolen berichten