Ga naar inhoud

[DM800HD] zenders weggevallen en tijd ontvanger op 1-1-2000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zins gistern avond zijn alle zenders wegevallen.

eerst was het de helf van de nederlandse zenders, maar nadat de ontvanger uitwas geweest was er op niks meer te ontvangen.

ik zie wel dat ik nog gewoon signaal heb op de zenders.

maar ondertussen zie ik dat ook de tijd van de ontvanger op 1-1-2000 blijft staan.

Heb proberen te zoeken maar eigenlijk niet echt info daar over kunnen vinden, iemand een idee waar dit aan ken liggen.

Geplaatst:

zat ik zelf ook aan te denken, maar omdat ik wel gewoon 75% signaal heb (ken misschien veel beter, maar zo slecht dat je niks meer ontvangt lijkt me ook weer niet)

En ondertussen ben ik er ook achter dat hij opname/en andere media file's niet wilt afspelen, dus er is denk ik wat meer aan de hand.

En me dak is op het moment spek glad dus ik denk dat ik eerst maar eens wat andere dingen ga controleren voor ik het dak op ga.

Geplaatst:

ondertussen doen de opname's het gewoon weer en de FTA ontvang ik ook weer. Eigenlijk niks veranderd behalve dan dat ik een paar keer de ontvanger heb gereset.

Al met al een vaag verhaal/probleem want de CD kanalen doen het nog steeds niet, maar misschien dat die het gaan doen nu de tijd weer juist staan en ik de nieuwe code's van CD heb gekregen (heractivatie aangevraagt)

Geplaatst:

Ik zie net dat het een DM8000 betreft met PLi.

In PLi zitten momenteel de laatste drivers van DMM en die drivers hebben nu eenmaal de eigenschap dat het kan gebeuren dat je geen beeld hebt na een reboot. Het is of de OpenPli1.0 gebruiken -of- wachten totdat DMM de drivers fixt of bij PLi een work-a-round gemaakt wordt. Zover wij nu vermoeden is er iets te traag in de laatste drivers van DMM waardoor er iets mis kan gaan omdat PLi nu eenmaal sneller (voor de laatste DMM drivers te snel) boot.

Wel is het zo dat als het eenmaal draait en je zet de box niet helemaal uit dat je er geen last van hebt.

Dat je 1-1-2000 ziet komt omdat de box nog geen tijd ontvangen heeft in dit geval van de satelliet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

bedankt voor de info.

Zal zo eens gaan kijken of ik nu ook weer de gecodeerde kanalen ken kijken (heractivie), voor de rest lijkt nu alles weer normaal te zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen