TDCI-racer Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Ik ben op dit moment een zeer tevreden Dreambox 800 HD se gebruiker en ben de vele mogelijkheden van de dreambox aan het ontdekken. Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om bijvoorbeeld op vakantie met je laptop en een wifipoint het mogelijk is om via de dreambox tv te kijken en te bedienen. Mijn cofiguratie is een modem, daarachter een wireless router waarop de dreambox bedraad is aangesloten. Via mijn androidtelefoon werkt alles, als ik via mijn eigen router verbinding maak, maar hoe moet het als je ergens op een andere lokatie zit met een laptop. Welke programma's heb je nodig en hoe stel je e.e.a in , want het dreambox IP is anders dan mijn IP op het internet via het modem. Bedankt alvast van een zeer tevreden dreamboxgebruiker.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Allereerst dien je je dreambox bereikbaar te maken van buitenaf, ik neem aan dat je wel weet hoe dat werkt. Verder heb je VLC nodig om de stream op je laptop te ontvangen en kun je het geheel middels de web-interface van je dreambox bedienen. Zorg er wel voor dat je de web-interface beveiligt, anders kan iedereen vanaf het internet je box bedienen. Als laatste heb je een flinke up-verbinding nodig om de stream richting internet in goede banen te leiden.
TDCI-racer Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 Via dreamdroid werkt alles al perfect. Lokaal krijg ik de VLC-player al niet via mijn eigen wifi aan de gang. Ik heb geen idee hoe ik de dreambox moet instellen om dit mogelijk te maken. Ben duidelijk nog een echte Newbie
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Voor VLC hoef je aan de box niks te doen.
TDCI-racer Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Ik heb op dit moment VLC-player 1.1.5 op mijn laptop staan maar ik kan geen verbinding maken met de dreambox. Bij IP benadering krijg ik wel het controlcenter van de dreambox te zien. Wat zijn de instellingen voor VLC-player of is dit met de newnigma image soms niet mogelijk.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Vanuit de web-interface kun je streaming naar je laptop opstarten.
TDCI-racer Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 De webinterface kan ik opstarten, alleen krijg ik de melding als ik wil gaan streamen: nothing to play. Ik heb speciaal de SD lijst genomen met BVN als zender maar op e.e.a manier werkt het niet. VLC-player opnieuw geïnstallerd als administrator, maar ok nu geen succes.
badmeester Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Om te streamen naar VLC: - Activeer de zender door te klikken op de gewenste regel ( de ontvanger schakelt over ) - Bovenstaand hoeft niet als de ontvanger op een zender staat in hetzelfde quadrant ( hoog - laag, V - H ) - Klik op het TV-icoon op dezelfde regel - VLC opent met de stream van de geselecteerde zender - Van buitenaf dient je poort 80 én 8001 open te zetten naar de DM800HD - Succes
TDCI-racer Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Geplaatst: 9 december 2010 Ik ben eruit. Het grootste probleem is Internet Explorer die alles blokkeerd. Nu draai is met Mozilla Firefox en eindelijk beeld op de laptop. Bedankt voor alle ondersteuning.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Topper! Weer iemand uit de brand
cgok Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 ik doe het ook op deze manier, op de meeste kanalen geen probleem, alleen bij Ligtv (digiturk) krijg ik wel beeld, maar die stoppen na een paar seconden. ik moet dan de knop herhalen indrukken op de vlc, maar resultaat is wel veel happeringen.upload is 25mb en zoals ik al zei, de andere kanalen werken vloeiend. Thuis sign ik in via internet ip en daar werkt het wel perfect. Waar kan het aan liggen? dreambox 800HD,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen