Gast Soge Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Hoi allemaal, Op mijn DM 500HD kan ik sinds gisteren geen sateliet posities meer instellen bij de tuner configuratie, de tuner zelf kan de ontvanger welzien echter als ik een sateliet positie wil toekennen dan kan ik alleen kiezen voor "geen sateliet" normaal kon ik op deze plek bijvoorbeeld 19.2 of 23.5 kiezen. Als image draai ik gemini2. Wie kan me helpen om dit euvel op te lossen? Alvast bedankt! Groet
Gast S60 Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Zet de ontvanger maar 5 minuten zonder stroom. Het zelfde heb ik gehad met een DB800HD. De reden kan zijn dat je eerst alles moet aansluiten voor je de box opstart (mijn ervaring) Gr. S60
Gast Soge Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Bedankt maar de ontvanger staat s'nachts altijd uit dus dat zal waarschijnlijk het probleem niet direct zijn. Wat ik vreemd vind is dat nu plots geen sateliet posities meer kan kiezen daar waar dit voorheen altijd mogelijk was ook als er geen sat kebel was aangesloten. Iemand een idee ??
mobieltje Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 De satelliet posities zijn opgeslagen in een file: satellites.xml Kijk eens of die file wel in je decoder aanwezig is in /etc/tuxbox (En staat er ook iets in?) Grts.
Gast Soge Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Via FTP heb ik even in de box gekeken maar satellites.xml ziet er m.i. oke uit. <sat name="04 Astra/Eurobird 28.2E" flags="0" position="282"> <transponder frequency="10714000" symbol_rate="22000000" polarization="0" fec_inner="4" inversion="2" modulation="0" system="0" /> <transponder frequency="10729000" symbol_rate="22000000" polarization="1" fec_inner="4" inversion="2" modulation="0" system="0" /> ect..ect totale grote = 38 kb Als sateliet kan ik alleen "niet beschikbaar" kiezen
Gast Soge Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Bedankt het probleem is opgelost! Salelites.xml stond wel in de box toen ik met ftp keek echter... er stond een ook korte hd opname op de dreambox, hierdoor was waarschijnlijk het geheugen bomvol en ging er vanalles mis. Deze files heb ik verwijderd en vervolgens een backup van mn zenderlijst ingeladen en posities ingestels en nu werkt alles weer goed! Bedankt voor het meedenken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen