Ga naar inhoud

[TF77XXPVR] voeding tf 7750hd pvr en uitbreiden lnb's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb recent een 7750 gekocht, mede omdat het een twin-tuner is. Nu wil ik dual lnb's gaan installeren om de 7750 optimaal te kunnen gebruiken. Ik maak gebruik van een schotel met 4 lnb's.

Ik lees nu in het manual dat ik een zeker risico neem, omdat de voeding dit mogelijk niet aankan ? Ik lees ook op het forum nogal problemen met de topfield voeding.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

Met dank,

Geplaatst:

Volgens mij heeft de 7750 juist een verbeterde voeding o.a. wat ik gelezen heb

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Volgens mij heeft de 7750 juist een verbeterde voeding o.a. wat ik gelezen heb

Zou het manual van de 7750 gebaseerd zijn op de voorloper(s) van deze receiver ? Heeft Topfield mogelijk de tekst niet aangepast.
Zijn er nog anderen die ervaring hebben met de 7750 en 4 twin lnb's ?
Geplaatst:

Volgens mij heeft de TF7750HDPVR net zoals de TF7710HDPVR maar 2 LNB-aansluitingen, ook bij het gebruik van 4 LNB's wordt er dan via een switch per LNB-aansluiting maar één LNB gevoed...

Ik zie daarom geen enkel probleem bij het gebruik van deze én andere ontvangers met 4 (of zelfs 8) LNB's!

Groeten,

Frank PH2M cool

Origineel bericht van: roel999
Ik heb recent een 7750 gekocht, mede omdat het een twin-tuner is. Nu wil ik dual lnb's gaan installeren om de 7750 optimaal te kunnen gebruiken. Ik maak gebruik van een schotel met 4 lnb's.

Ik lees nu in het manual dat ik een zeker risico neem, omdat de voeding dit mogelijk niet aankan ? Ik lees ook op het forum nogal problemen met de topfield voeding.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

Met dank,

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Geplaatst:

Bedankt PH2M voor je reactie. Ik heb mijn vraag gesteld, doordat ik de volgende tekst las in het manual van de 7750:

"If there are too

many antenna devices to be simultaneously supplied with

sufficient power for a rather long time through the antenna

input connections, then your antenna may lack power to operate.

So it is recommended to link the LNB 1 OUT connector

to the LNB 2 IN connector with a loop cable, even though the

digital receiver is designed to operate independently over

two antennas".

Ik ben dus van plan 4 twin lnb's met 2 '4-1 switchbox' te gaan installeren, zodat ik voor beide antenneingangen een apart 'lijntje' heb. Ik begrijp uit je antwoord dat dit geen probleem voor de voeding hoeft te zijn.

Met dank,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen