Gast Kukentje Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Ik heb een grote externe disk waarop ik om diverse redenen 3 partities heb: een FAT32, NTFS en EXT3 De EXT3 partitie wil ik gaan mounten als /media/hdd. De VU+ ziet alle partities, dat is niet het punt, maar de FAT32 partitie blijft ie mounten als /dev/sda1 op /media/hdd, de NTFS partitie is /dev/sda5 en de EXT3 is /dev/sda6. Nu kan ik met telnet de boel wel goed instellen, en na herstarten van Enigma staat het goed: /dev/sda6 op /media/hdd, maar na een volledige reset (b.v. Opnieuw opstarten kiezen in menu) is de sda1 weer /media/hdd. Hoe krijg ik dit nu werkend? Ben nog niet zo erg bekend met Enigma. De EXT3 partitie heb ik via de laptop aangemaakt, en heb er oude opnames heen gekopieerd. Op zich ziet de Vu+ keurig de films, en speelt het. Groet, Herman
jeanj Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Ik kan ook geen verwijzing vinden naar sda1 in de /etc dir (waar ik het verwacht in /etc/fstab maar daar staat ie niet) behalve in de mtab (dat is wat er nu gemount is, als je iets unmount, verdwijnt het daaruit, dit file kan/moet je dus niet editen!) wel vindt ik in /etc/mdev/mdev-mount.sh een verwijzing naar /media/hdd boven in staat dat ze eerst het via mount de setting uit de fstab halen, dus ik vermoed dat als je je mount point naar jou gewenste partitie op neemt in de /etc/fstab, dat je dan de standaard instelling niet meer gebruikt Dus in jou geval denk ik aan de regel /dev/sda6 /media/hdd ext3 rw,data=ordered 0 0 Maar het is een gok, kan het zelf niet testen....
Gast Kukentje Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Bedankt jeanj voor de info. Ik geloof dat ik het wel ongeveer begrijp maar ben nog een beetje huiverig om het te veranderen. Als ik het script lees denk ik dat als ik de ext3 partitie naar de eerste fysieke plek op de HDD (weet zo niet meer hoe dat heet) zou verplaatsen het ook zou moeten werken. Ik hou de keuzes van het Linux systeem het liefst in takt. Het belangrijkste werkt wel (opnemen en afspelen), maar hij wil de picons niet op de HDD zetten, en de prullebak werkt niet als je opnames verwijdert. Ik kijk nog wel even verder als ik tijd heb en de gezinsleden er even zonder kunnen.
Gast Kukentje Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 jeanj Heb jouw regel in de fstab gezet en opnieuw geboot, en het werkt perfect! Deze partitie is nu gewoon de /media/hdd mount geworden en daardoor functioneren de picons en de prullenbak ook meteen weer goed. Thx again!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen