M_Z Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Ik heb hier 3 hagelnieuwe VU+ Duo's die ik voor vrienden in orde moet maken en probeer hier gewoon de nieuwste Pli daily build, of Pli 1.0 of VTI image op te zetten. Met USB en ook al serieel/netwerk geprobeerd. Steeds blijft de ontvanger minuten lang (ja heb ook al eens 10 minuten gewacht) op Loading Defaults hangen, er komt geen installatie Wizard. Een keer heb ik wel de wizard gekregen, maar nadat ik alles heb ingesteld, ook een kanalenlijst erin heb geladen enz. is na het opnieuw opstarten weer hetzelfde probleem. Ik word er een beetje gek van, het kan toch niet zijn dat alledrie deze ontvangers stuk zijn ? De USB stick is een nieuwe Konig 8Gb op Fat32 geformatteerd, maar dat kan het ook niet zijn, want ook als ik een .nfi via VU-Util flash heb ik hetzelfde probleem. Uiteraard heb ik dit al heel vaak gedaan en kan ik me niet meer bedenken wat ik nu fout zou gedaan hebben. Iemand van jullie nog een tip? M_Z
minplus Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Misschien niet uitgepakt? Kijk even op het Maxdigital forum onder VU voor de volledige installatie-handleiding. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Gast Duolist Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Ik zou eens een serieel kabeltje eraan hangen, en tijdens het gehele proces de kernel log bekijken. Dat werkt vaak heel verhelderend.
Tonskidutch Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 M_Z hangen er meerdere vu+ 's gelijktijdig in je netwerk? dus met ethernetkabel en ingeschakeld? dan kan het zijn dat wegens de hostname en de broadcast er geen dhcp adres of vast ip adres komt (was ook al eens besproken met 2x dm800 en ook geloof ik met 2x vu+ ) probeer ze eens stuk voor stuk te flashen (dus een per keer op de stroom) ciao Second Life Mungo Parker
M_Z Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Ik heb het probleem opgelost denk ik. Ik gebruik sinds enkele dagen mijn PC Monitor (met HDMI aansluiting) als scherm voor deze hobbyprojecten zodat het meisje gewoon TV kan blijven kijken. Als ik die PC monitor (Acer) eraf gooi en eerst laat opstarten om hem er vervolgens weer aan te koppelen dan start de ontvanger wel correct op. Heb dit ontdekt doordat ik hem met scart maar eens op een ouwe TV had aangesloten en toen startte de ontvanger wel juist op. Zou er dan iets niet volledig compliant aan die Acer HDMI aansluiting zijn ? De tip is dus, haal de HDMI kabel er uit en laat hem volledig opstarten alvorens die HDMI er weer hotplugged in te steken. En bedankt voor het meedenken, M_Z
Tonskidutch Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 daar zou ik enkel op gekomen zijn als ik naast je gezeten had maar wel goed om te weten. ciao Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Origineel bericht van: M_Z .......De tip is dus, haal de HDMI kabel er uit en laat hem volledig opstarten alvorens die HDMI er weer hotplugged in te steken. Maar dat zou dan op de één of andere manier aan de monitor moeten liggen!!?? Mijn TV hangt altijd via HDMI aan de VU en er wordt hier wat af geflashed: nog nooit een dergelijk probleem gehad.
Gast SatMann Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 zijn probleem is dat een ACER scherm (heb ik ook met hdmi) een signaal terug stuurt, en daar zit net het probleem. met een gewoon scherm (tv) heb je dat niet. dus opletten met pc schermen met hdmi. ik heb het hier ook al tegen gekomen met mijn Acer scherm
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen