Belsat Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Al geruime tijd moet ik mijn Irdeto kaart opnieuw activeren als ik hem ook maar één dag niet gebruikt heb. Een paar weken geleden lukte ook dat niet meer online. Dus gebeld met CD medewerker: "Ja meneer, dat klopt, Uw Irdeto kaart is niet goed meer, U hebt een nieuwe nodig". Mijn vraag of ik de oude kaart kon vernietigen werd bevestigend beantwoord. Enige dagen later ontving ik idd een nieuwe kaart, maar dit was tot mijn grote verrassing een SECA kaart! Hierover had de CD medewerker met geen woord gerept. Tevens zat er een brief bij dat, als ik de oude kaart niet binnen 10 dagen zou opsturen, de nieuwe kaart in rekening zou worden gebracht. Kennelijk probeert CD op slinkse wijze Irdeto uit te faseren. Als dat met update chicanes niet lukt, dan maar rigoureus zonder waarschuwing uitschakelen en ongevraagd vervangen door SECA. Wees op Uw hoede!! Ik laat het er maar bij, want de uitkomst van verdere correspondentie met CD is niet te voorspellen.. Hiermee is mijn goeie ouwe Nokia d-Box na 12 jaar wel definitief met pensioen :-( Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
1pm Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Je hoeft die oude kaart niet op te sturen hoor heb ik ook niet gedaan toen ze van seca 2 naar 3 gingen . Heb die nog altijd hier liggen als ijskrabber 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Belsat Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Dat zei de man aan de telefoon dus ook. Maar de begeleidende brief was heel duidelijk: Oude kaart terugsturen of je krijgt een rekening van 59.50 Euro. Er zat zelfs een retourenvelop met antwoordnummer bij. Maar daar gaat het mij niet zozeer om. Ik vind het onacceptabel dat CD zonder waarschuwing je Irdeto kaart permanent blokkeert en dan na reclamatie eveneens zonder waarschuwing ter vervanging een Seca kaart opstuurt. Als ik alleen de Nokia d-Box had gehad was ik nu verplicht een andere ontvanger te kopen. Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
dogeatdog Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Ik heb hier wel een kaart liggen die ik zou willen ruilen.
D_liver Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Origineel bericht van: Belsat Dat zei de man aan de telefoon dus ook. Maar de begeleidende brief was heel duidelijk: Oude kaart terugsturen of je krijgt een rekening van 59.50 Euro. Er zat zelfs een retourenvelop met antwoordnummer bij. Maar daar gaat het mij niet zozeer om. Ik vind het onacceptabel dat CD zonder waarschuwing je Irdeto kaart permanent blokkeert en dan na reclamatie eveneens zonder waarschuwing ter vervanging een Seca kaart opstuurt. Als ik alleen de Nokia d-Box had gehad was ik nu verplicht een andere ontvanger te kopen. Ciao, Henk Dus neem je contact op en zeg je dat je die seca3 kaart terug stuurt omdat ie niet werkt met je ontvanger ( en dat je geen andere ontvanger wilt) en dat ze je irdeto kaart weer moeten activeren. En dat kan gewoon mijn irdeto2 kaart krijgt gewoon nog iedere update mee en ik zal um nooit omwisselen 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Belsat Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Thanx voor de suggesties, maar ik heb nu in elk geval een kaart die werkt met o.a. mijn dreamboxen en die houd ik liever. Ik wilde vnl het eigengereide handelen van CD aan de kaak stellen. Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Mister HaCk Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Toch gaat irdeto op 1 januari 2013 definitief uit!!! De maximaal ondersteuning zit er dan ruim op. Bron is een medewerker van canal
Codx Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 dan pas? Dat irdeto2 ligt al jaren open haha SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Belsat Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 Dan is het mss maar beter zo. Alleen jammer van m'n Nokia d-Box.. Mogelijk komt daar weer een keer iets voor ;-) Ciao, Henk Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.
Littlesat Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Vanaf 1 januari 2013 heeft Irdeto ook geen zin meer. Dan is CDS geheel overgestapt naar DVB-S2/MPEG4 en zijn die oudere ontvangers zo wie zo onbruikbaar... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Moderator ceesv Geplaatst: 8 december 2010 Moderator Geplaatst: 8 december 2010 Toch is het jammer, ik heb nog steeds een Nokia Mediamaster 9500 met een Irdeto kaart in gebruik, en na al die jaren geeft die ontvanger nog steeds een kwalitatief perfect beeld! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
D_liver Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Origineel bericht van: Mister HaCk Toch gaat irdeto op 1 januari 2013 definitief uit!!! De maximaal ondersteuning zit er dan ruim op. Bron is een medewerker van canal Ik zoek eigenlijk een bericht\link waar dat keihard staat, 2013 is alweer 2 jaar later dan 2011 ( ja die kwam ook van een zg medewerker ooit). Zolang ik het nergens lees geloof ik niets 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Littlesat Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Citaat: nog steeds een kwalitatief perfect beeld! Vanaf 1 Januari 2013 zal dat beeld nog beter worden... namelijk HD... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
dogeatdog Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: nog steeds een kwalitatief perfect beeld! Vanaf 1 Januari 2013 zal dat beeld nog beter worden... namelijk HD... Ligt dan weer wat voor tv je hebt lcd niet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen