Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt ook per 1 jan. 2011 op de satelliet!!


satmenneke

Aanbevolen berichten

Helaas stopt L1 op 1 januari met de tv-uitzendingen via de satelliet.

 

L1 wil kosten besparen, ook op de distributie van tv-programma's. Verder speelt een rol dat er alternatieven zijn om L1 TV te ontvangen, bijvoorbeeld via internet, de kabel en digitale tv via de ether.

 

Andere regionale omroepen nemen op korte termijn een besluit of ze verder gaan met het uitzenden via de satelliet.

 

 

Bron: L1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan wordt het voor diegene die E2 ontvangers hebben zoals de VU+ en DMM interessant om een dvb-t stick aan te schaffen. Ik ontvang al via DVB-T L1 en Omroep Brabant, dat zijn ook de 2 interessantste zenders voor mij.

 

Vind het wel dom, ik ken een flink aantal mensen hier bij mij die ook in de buitengebieden wonen die alleen Sat hebben en niet even een losse digitenne ontvanger gaan halen. Dit kost indirekt kijkers/dus reclame-inkomsten.

 

Als men de bandbreedte verlaagd en omschakelt naar Mpeg4, zou het toch goedkoper kunnen.

 

Hier officieel persbericht op L1.nl:

 

 

L1 stopt met uitzendingen via satelliet

 

L1 stopt op 1 januari 2011 met de uitzendingen via satelliet.

 

De overige regionale omroepen nemen op korte termijn een besluit over het uitzenden via satelliet. In verband met noodzakelijke kostenreducties heeft L1 kritisch gekeken naar de uitgaven, waaronder ook de kosten voor distributie van de programma’s. Tevens speelt een rol dat er alternatieven zijn om L1 TV te ontvangen. L1 heeft derhalve geen nieuw contract voor satellietuitzendingen afgesloten.

 

L1 blijft overal te ontvangen via de kabel (analoog en digitaal) en de digitale ether (Digitenne). Ook zijn L1 TV en L1 Radio live te volgen via deze website. L1 zendt sinds 1 juli 2005 via satelliet uit. Gedurende de afgelopen jaren is dit gedeeltelijk mogelijk gemaakt met subsidie van het Ministerie van OCW.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervanuit dat OB en L1 zowieso per 1 januari verdwijnen, dat het mogelijk is binnen 3 weken én een politiek besluit te nemen, én alsnog een contract te tekenen, betwijfel ik. Misschien komen ze met hulp van de politiek nog terug.

 

Voor de overige zenders groeit mijn hoop. Ik neem aan dat alle regionale zenders tegelijk hun aanbod gehad hebben, en je wilt nieuws als dit niet op 31 december bekend maken, maar toch liefst enige tijd van tevoren. Geen nieuws is dus goed nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
Dan wordt het voor diegene die E2 ontvangers hebben zoals de VU+ en DMM interessant om een dvb-t stick aan te schaffen.


Vertel verder.... Dit heb ik gemist. Welke sticks zijn het en kun je dan ook de gecodeerde zenders via de dreambox open krijgen?

EDIT: Heb het draadje al gevonden op dit board.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...