fdm Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Hallo, Ik heb een kennis met één VU+DUO met harde schijf en één VU+DUO zonder harde schijf. Is het mogelijk om met de decoder zonder schijf de opgenomen bestanden op de decoder met schijf te bekijken, zonder dat de decoder met schijf daar last van heeft? Alvast bedankt voor de moeite. Flying DutchMan Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
metoo Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 ja probleemloos ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
fdm Geplaatst: 8 december 2010 Auteur Geplaatst: 8 december 2010 En kan je me dan ook vertellen hier ik dat moet instellen? Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
hemertje Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 netwerkbrowser in je netwerkmenu gebruiken DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
drz Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 Inderdaad. Even zoeken naar apparaten binnen je netwerk, de vu met schijf kiezen, inlognaam en wachtwoord ingeven en het lijkt net alsof de schijf in het schijfloze apparaat zit! Het werkt als een trein en 1 VU+ met schijf kan meerdere ontvangers probleemloos voorzien van opname en afspeelmogelijkheden! ..overigens werkt een NAS ook uitstekend volgens hetzelfde principe. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
SimplySam Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Is het ook mogelijk om met de ene VU+ de opgenomen bestanden van de andere VU+ te bekijken als de twee apparaten via internet verbonden zijn? (de 2 VU+ apparaten bevinden zich in 2 verschillende locaties/steden) Alvast bedankt! Vu+ Duo HD, VTI-Image Samsung EcoGreen 1.5 TB Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E) Triax 110 (7°W)
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 SimplySam, simpel neen. je adsl dsl is meestal niet snel genoeg om een intern netwerk LAN met minimaal 100mbit te evenaren... zo raar dat ook moge klinken ciao Second Life Mungo Parker
Smolly Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: SimplySam Is het ook mogelijk om met de ene VU+ de opgenomen bestanden van de andere VU+ te bekijken als de twee apparaten via internet verbonden zijn? (de 2 VU+ apparaten bevinden zich in 2 verschillende locaties/steden) Alvast bedankt! Al geprobeerd zelf , het gaat als je het bestand een tijdje op voorhand gaat downloaden van die andere ontvanger. tijdens het downloaden kan je al kijken . het is enkel een beetje uitrekenen dat het einde van uitzending na het voltooien van de file valt Al is dat meer gewoon een bestand downlouden ipv streamen .
Tonskidutch Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 smolly, wat voor upload en download snelheid heb je met je internet, als ik vragen mag? ciao Second Life Mungo Parker
drz Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Overigens kan het makkelijk ingesteld worden om je VU+ HD te koppelen via het internet aan een andere ontvanger. Alleen heb je minstens een dikke glasfiber aansluiting nodig om probleemloos je filmpje af te spelen aan de andere kant van de lijn. De VU+ speelt als het ware als een soort van NAS. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Tonskidutch Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 @drz, de reactie van smolly geeft aan dat hij eigenlijk kopieert en dan de film start, dus daarmee is er een buffer ingebouwd. maar ik vraag me af wat je upload en download moet zijn om dat vloeiend te laten verlopen. met 6 down en 1 up gaat het hier echter ZEKER niet. ciao Second Life Mungo Parker
Moderator wiz Geplaatst: 11 december 2010 Moderator Geplaatst: 11 december 2010 ik heb een 50 mbit glas verbinding (50 up & down) en daar gaat het prima mee, mits de internet verbinding "aan de andere kant" ook toereikend is. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 zag ik net hier klik wow... tja dat haal ik never of moet de woning naar de centrale verhuizen dus dan werkt zoiets vloeiend. (mits beiden die snelheid hebben) ciao Second Life Mungo Parker
Smolly Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 30 Mbps down - 1,5 Mbps up . Zeg het nog , dit is niet streamen , je kan alles downloaden ,zelfs met een tragere verbinding als je tijd hebt . Dit was trouwens maar een probeersel dat in de praktijk niet echt bruikbaar is met mijn up snelheid , maar het werkt natuurlijk wel. Trouwens , radio rechtstreeks streamen over Internet vanaf de vu+ naar een pc op andere lokatie kan ook gewoon met de webinterface . Beeld niet . Had ik ook eens geprobeerd .
SimplySam Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Origineel bericht van: drz Overigens kan het makkelijk ingesteld worden om je VU+ HD te koppelen via het internet aan een andere ontvanger. De VU+ speelt als het ware als een soort van NAS. @Tonskidutch @Smolly @drz @wiz thanx for the replies! @drz Hoe koppel je de VU+ HD via het internet aan een andere VU+ ontvanger? Ik zou dat graag willen om soms opnames op de ene VU+ naar de andere VU+ te uploaden zonder een PC te hoeven gebruiken. Vu+ Duo HD, VTI-Image Samsung EcoGreen 1.5 TB Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E) Triax 110 (7°W)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen