Ga naar inhoud


[openbox s9 hd] hulp gevraagd openbox s9!!!


rayalmere

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

 

heb de openbox s9 vd week ontvangen en loop helemaal vast met de install.

is er een duidelijke handleiding in software upgrade en kanalenlijst

beschikbaar?

zoek me rot maar kom er echt niet meer uit:-(

als ik de box nu zenders laat zoeken krijg ik geen nederlandse kanalen

heb er wel gewoon een kanaal digitaal kaart in!

wil deze ook gebruiken voor intern sharen met de dm 800

wie kan mij een helpende hand bieden??

 

groetjes Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stap 1: flashen met de laatste officiële firmware; HDS2_CMT_1011161216

 

De firmware is via verschillende sites te downloaden, google maar eens b.v. op openbox forum

 

Stap 2: Zet in => menu => satellite list een vinkje bij de satellieten die jij kan ontvangen

 

Stap 3: Zet in => menu => Antenna setup je DiSEqC instellingen

 

Stap 4: Doe een Blind scan in het menu single of multiple satellite scan.

 

Stap 5: CanalDigitaal kaartje in de paslezer

 

De box is snel in te stellen, de hele procedure duurde bij mij nog geen 10 minuten. De kanalen rangschikken is een tijdrovend karweitje

 

Groet,

 

GNcontrol

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

hi, het meeste is me allemaal gelukt.

nu probeer ik met dcc kontakt met de s9 te krijgen

maar heb dus een login/pw nodig

volgens de verkoper zou dat niet nodig zijn

maar ik kom er niet in.

 

iemand een idee ?

m.vr.grt. jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast s10gebruiker

update en zo doe je met usb stick.ik heb een S9 gehad die alleen maar irritant bleef rebooten,nu heb ik een s10 en heb het zelfde.wel 4 a 5 keer per uur reboot hij zichzelf.bij de s9 alle versie's firmware erop gehad maar hielp niet,van de leverancier een s10 gehad maar die heeft het zelfde,ook op een andere lokatie geprobeert maar helaas.als je iets van een s9 of s10 wilt aanschaffen zou ik voor een dreambox 800hd of az box gaan.iets duurder maar veel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast s10gebruiker

s9 gehad en nu een s10 en mijn bevindingen zijn dat het allebei ramp apparaten zijn. veel reboot per uur scrambled freezes enz

ik beveel de dreambox 800 hd of de azbox premium aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb hier van alles staan Dreambox 800HD, Vu+ duo en ook 3x S9 HD en zelden reboot problemen. Ik volg gewoon het verhaal van sataid en met goed resultaat verwijder SkyNews uit je setting dit blijkt de boosdoener. Wanneer ik toch nog een reboot tegen kom verwijder ik de zender.

Draai nu met de laatste update 17-6 en ben zeer tevreden. Ben wel met je eens dat een Dreambox veel degelijker is, maar voor die prijs heb ik heel wat Openboxjes en dat voorop de slaapkamers.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: s10gebruiker
s9 gehad en nu een s10 en mijn bevindingen zijn dat het allebei ramp apparaten zijn. veel reboot per uur scrambled freezes enz
ik beveel de dreambox 800 hd of de azbox premium aan


er is ook niet voor niets een nieuwe firmware voor, daar komt bij de de s9 en s10 ook dezelfde apparaten in andere behuizing zijn.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Pietjebel10
Hoi,

Ik heb hier van alles staan Dreambox 800HD, Vu+ duo en ook 3x S9 HD en zelden reboot problemen. Ik volg gewoon het verhaal van sataid en met goed resultaat verwijder SkyNews uit je setting dit blijkt de boosdoener. Wanneer ik toch nog een reboot tegen kom verwijder ik de zender.
Draai nu met de laatste update 17-6 en ben zeer tevreden. Ben wel met je eens dat een Dreambox veel degelijker is, maar voor die prijs heb ik heel wat Openboxjes en dat voorop de slaapkamers.


sinds een paar dagen een openbox s9 in huis.
inderdaad reboot hij nog al eens.
De ene keer wat meer als de andere keer er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen wanneer zo reboot zomaar begint.
Ik heb hem eigelijk gekocht als 2e tuner om film1 film1 premiere door te sturen naar de slaapkamers dat gaat goed.
Ik snap dus niet helemaal de verhalen die ik overal tegen kom op zowel nederlandse als buitenlandse forums over het verwijderen van bepaalde zenders die het reboot probleem zouden veroorzaken want bij mij staat die dus enkel aan op film1 er gebeurt verder dus niets mee , wordt niet mee gezapt en toch heb ik zeker 2 reboots per keer als ik naar film1 kijk.
Soms gaat het ook een hele tijd goed er zit dus geen systeem in.
Iemand al een oplossing met nieuwe firmware of zit dat er niet in en moeten we er maar mee leren leven.
Ps ik zoek nog een mooie kanalen lijst er voor.

Ron.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ron,

 

Openbox is in diverse smaken op de markt gebracht, de mijne heet skybox :-)

De naam zegt echter niks over de stabaliteit/kwaliteit/"echtheid" van de box.

Er gaan verhalen de ronde over tijdbommen etc. Tja, als ik mijn box dan bekijk voldoet deze, ten aanzien van de electronica aan de standaard, de naam (skybox) echter niet crazy.

 

Bij deze box is het idd wachten op een mogelijk perfect stabiele firmware.. of die komt, geen idee.

Heb nu inmiddels een vijftal firmware versie mogen uitproberen en de box is telkens beter gaan functioneren.

Laten we hopen dat de box lang genoeg in productie blijft zodat het uiteindelijk moet lukken om een mooie stabiele box te krijgen voor ca 80 euro wink

 

Voor dit moment leuk voor op de slaapkamer en verder rustig afwachten op de volgende nieuwe firmware smile

 

ps. heb wel een zelfgemaakte kanalen lijst voor je, mocht je die willen hebben, stuur dan maar een pm.

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Kan mij volledig bij de vorige spreker aansluiten, ik gebruik de boxjes ook voor op de slaapkamers en ze zijn stabiel momenteel, ik heb er weinig problemen met de soft van 29 juli.

 

Je kunt natuurlijk ook zelf even de kanalen downloaden en indelen, ik heb wel voor je 19 + 23 maar alleen de nederlandse pakket zenders in favourit. De rest moet je zelf nog toevoegen

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: SPJ
hi, het meeste is me allemaal gelukt.
nu probeer ik met dcc kontakt met de s9 te krijgen
maar heb dus een login/pw nodig
volgens de verkoper zou dat niet nodig zijn
maar ik kom er niet in.

iemand een idee ?
m.vr.grt. jp


Gesloten vanwege het kapen van een (heel oud) topic.

Heb je nieuwe vragen? Dan open je een nieuw topic!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...