Ga naar inhoud

[DM800HD] USB DVB-C Tuner beschikbaar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort fta dvb-c signaal van mijn fiber provider. Ik kan zo'n 40 zenders bekijken met mijn tv. Mijn vraag was of er een usb dvb-c tuner beschikbaar is die ik kan aansluiten op mijn Dreambox DM800HD S? Dan kan ik namelijk nederlandse zenders opnemen en tegelijk zappen.

Zijn er USB dvb-c tuners die werken met dm800hd? Ik heb informatie over dvb-t en dvb-s usb tuners gevonden die schijnbaar werken met dm800hd maar niks over dvb-c.

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik heb er nog nooit van gehoord. Zou je een DM7025/DM8000 hebben was het simpel op te lossen natuurlijk, gewoon tuner bijprikken/omwisselen.

Geplaatst:

Ja er bestaat een USB stick voor de dreambox :

Sundtek DVB-C/T en DVB-S/S2 USB Stick als 2de Tuner voor een DM800.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Kan mpeg4 aan ja.

Momenteel worden dagelijks driveraanpassingen gedaan.

DM heeft vandaag nog nieuwe aanpassingen gedaan, in ieder geval voor de SE. De 800FE schijnt het weer probleemloos te doen met deze stick.

Als ik het duits een beetje goed begrijp is de oude versie van de stick op een of andere manier makkelijker aan de praat te krijgen dan de nieuwere versie.

Sommige gebruikers melden wel dat de box tegen de limiet van zijn kunnen liep/loopt....

ps in het vu-forum hier loopt ook een vergelijkbaar topic

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

mmm dan wacht ik liever nog even tot de DM7020HD beschikbaar is.

Daarin is er tenminste plaats voorzien voor een extra tuner.

De DM800 is zo al behoorlijk traag, dus met een interne harddisk + extra USB tuner eraan wordt het snikheet in dat kastje...

Geplaatst:

dm 8000 kan je ook een dvb-c tuner in kopen

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

ja dat zeg ik toch.

Ik heb in de 8000 2 DVB-C tuners zitten.

Kan ik dan nog een usb DVB-T tuner aansluiten?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:
Origineel bericht van: guppje29
ja dat zeg ik toch.

Waarom? zijn toch ook dvb-t insteek tuners voor de 8000 ( of niet?? )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Jij wilt een 8000 met VIJF tuners? Ik zou inderdaad dan een dvb-c opofferen voor een dvb-t ding.

Eigenlijk wil je een 8000 met 8 tuners: 2 x ingebouwd, 2 extra dvb-s2 (net nieuw), 2 x dvc-c & 2 x dvb-t?

Origineel bericht van: guppje29
ja dat zeg ik toch.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

inderdaad 5 tuners bedoelde ik,

ik gebruik voornamelijk de DVB C tuners en aangezien in Eindhoven de belgen goed kan ontvangen leek mij wel leuk ok DVB t tunertje eraan te hangen.

Geplaatst:

totaal ruimte voor twee insteektuners, dus niet twee DVB-c en ook nog eens een DVB-t tunes. Lijkt me ook een beetje overkill met de al aanwezige DVB-s2 tuners.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik vraag niet wat jullie ervan vinden. Maar vraag alleen of zo'n USB tuner ook op de 8000 werkt. Aangezien je hier aan de belgische grens zenders kunt ontvangen die niet op de sat en kabel zitten.

Nog 1 keer mijn vraag .

Werkt zo'n USB tuner ook op een Dreambox 8000?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen