voodoodoll Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Zeker. Maar een Sky box en abonnement is echt niet nodig. Dus dat gedeelte had je dan kunnen weglaten Des te meer keuzes je aan een zelfverklaarde "newbie" geeft des te minder hij de bomen door het bos ziet staan. Hij geeft wel aan dat hij iéts kent van alternatieve boxen en software dus is het makkelijkste volgens mij gewoon uitleggen dat je de BBC interactieve streams daar makkelijk mee pakt. Maar dat is dan weer mijn mening.
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ik heb de afgelopen 2 á 3 uur het forum afgezocht op informatie dat mij wellicht kan helpen, echter ben ik niet echt iets tegen gekomen dat mij daadwerkelijk uit de brand helpt. Ik hoop niet dat ik met deze post in strijd ben met de regels, al ben ik van mening dat ik goed zit. In 2003 had ik een abonnement van Canal Digitaal om daarmee tv te kunnen kijken. Dit kwam samen met een schotel van onbekende naam, een ALPS LNB (Universeel?) en een Pioneer DVB receiver. Aan dat laatste heb ik niks meer, daar moet persé een CD kaart in wil het functioneren. Ik heb een Technisat Skystar HD2 (DVB-S2) kaart gekocht voor in m'n PC zodat ik dit jaar in staat zou zijn om BBC One HD (en alle overige BBC HD en BBCi kanalen) via Astra 2 te ontvangen. Echter krijg ik momenteel totaal geen ontvangst in welke richting dan ook. Om het samen te voegen, dit is hetgene dat ik momenteel opgesteld heb: - Onbekend merk schotel (60cm x 55cm); - ALPS (universele?) LNB; - ~30 mtr Hertzinger H 125 PVC kabel; - Technisat Skystar HD2 (DVB-S2) als ontvanger; - DVB Viewer als software; Mijn schotel staat vrij in m'n achtertuin, staat op ongeveer 4 meter hoogte en ik heb dit kaartje gebruikt om de schotel te richten naar Astra 2: http://img715.imageshack.us/img715/1124/astrachecker.jpg De schotel staat op een elevatie hoek van 28 graden. Is er wellicht iemand die met deze informatie al kan zien wat er fout gaat en daar suggesties voor heeft¿ Alvast bedankt.
Jean-Claude Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 je hebt alles wat er nodig is om de gevraagde kan alen te ontvangen. blijft dus : schotel beter afstellen ! tip : koop een satfinder, hoeft niet eens duur te zijn. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: EnzoF1 De schotel staat op een elevatie hoek van 28 graden. Elevatie is volgens het plaatje 26,2 graden. Dus je hebt nog wat werk te doen aan je schotel. Vergeet ook niet de skew van de LNB (draaiing in de houder).
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: Jean-Claude tip : koop een satfinder, hoeft niet eens duur te zijn. Maar zou dat werken zonder ontvanger. Ik kan uiteraard mijn DVB software wel instellen om een bepaalde satelliet te gebruiken (ookal vindt 'ie momenteel totaal niks ), maar ik had begrepen dat je daar een normale ontvanger voor nodig had die je kon instellen op een bepaalde satelliet. Origineel bericht van: Tha Great Mac Elevatie is volgens het plaatje 26,2 graden. Dus je hebt nog wat werk te doen aan je schotel. Vergeet ook niet de skew van de LNB (draaiing in de houder). Ik had de elevatie eerst op 26 graden staan, maar iemand anders had me verteld dat het op 28-29 graden ook gewoon zou werken. Mischien een domme vraag, maar hoe groot is de kans dat een LNB na zoveel jaar stuk kan gaan. Zou dat wellicht een struikelblok kunnen zijn¿
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Origineel bericht van: EnzoF1 Mischien een domme vraag, maar hoe groot is de kans dat een LNB na zoveel jaar stuk kan gaan. Dat kan natuurlijk wel, maar eerst je elevatie maar eens goed zetten...
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ik heb een satfinder aangeschaft, de elevatiehoek aangepast en ik heb via een moderator van m'n DVB software een tip gekregen hoe ik mijn DVB-S kaart in een 'normale' ontvanger kan veranderen. Het mag echter allemaal niet baten, ik heb nog steeds 0,0% signaal. Morgen maar eens een nieuwe LNB halen, dan heb ik dat als probleem al geëlimineerd. Bedankt voor de reacties!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Weet je zeker dat je schotel goed staat uitgericht dan?
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Nee, maar ik weet ook niet of de LNB nog functioneert. Als ik morgen een nieuwe LNB heb geinstalleerd en nog steeds geen signaal heb, weet ik in ieder geval dat het niet aan de LNB ligt. Ik moet in ieder geval wel in de goede richting zitten met mijn schotel, althans, volgens dishpointer.com. Dus vanuit daar zouden het dan kleine aanpassingen moeten zijn, toch¿ En al is het geen vol signaal, er moet toch wel iets van een signaal te vinden zijn.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ja, maar dat ontdek je natuurlijk alleen als je je tuner (je pc) op een geldige transponder laat 'luisteren', dan de sat-finder ertussen en lichtjes draaien/zoeken tot je de satelliet-positie te pakken hebt.
Jean-Claude Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 de satfinder hang je tussen de LNB en de ontvanger, en die moet uiteraard AAN staan, want anders heeft de LNB geen spanning. De frekwentie speelt geen rol, gewoon fijn uitrichten tot wanneer je op die satfinder een vol signaal krijgt. daarna op de ontvanger gaan scannen om kijken welke zenders je ontvangt, dit duidt dan weer aan op welke satelliet je gericht staat, hiervoor kan je de zenderlijsten van lyngsat of kingofsat gebruiken. niet de gewenste satelliet ? Dan voorzichtig verderdraaien tot wanneer je de volgende sat-positie gevonden hebt, en opnieuw inscannen ! DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 De satfinder heeft spanning, het lichtje binnenin brandt gewoon. Ik heb mijn computer op 10847 afgestemd, dit is een actieve transponder volgens mij (BBC HD, BBC One HD en ITV1 London). Ik heb de schotel 360 graden gedraaid in kleine stapjes (ik weet dat het niet nodig is, maar was meer om iets uit te proberen) en de satfinder slaat totaal niet uit. Met een defecte LNB (of niet geschikte LNB) gebeurt er natuurlijk nooit iets... Daarom wil ik morgen een nieuwe LNB halen, dan weet ik in ieder geval voor 100% zeker dat het daar niet aan kan liggen. Het dingetje is immers al zeker 10 jaar oud en heeft de afgelopen 8 jaar niks liggen doen in de schuur. Mocht ik dan nog steeds niks vinden, dan zal het toch ergens in mijn ontvanger zitten (denk ik). Ik probeer hier niet eigenwijs te zijn of betwetend, ik waardeer de suggesties en reacties. Ik probeer op dit moment alleen dingen uit te sluiten waar het fout gaat.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Je moet qua transponder iets preciezer zijn... Polarisatie etc spelen ook mee...
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Dit zijn allemaal voorgeprogrammeerde instellingen voor de Astra 2 satelliet. Polarisatie staat op V voor 10847. Symbolrate van 22000. Het enige wat ik niet weet, is diseqc, maar volgens mij heb ik daar ook niets mee te maken (staat bij mij dan dus ook op 'none').
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Zolang je 1 LNB hebt, speelt DiSecq inderdaad niet mee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen