alleyoop Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Sommige schotels hebben een beugel waar aan één kant latitude staat en aan de andere kant elevatie, stel je de elevatie in op de schaal van latitude dan zal je ook lang kunnen zoeken. In de praktijk moet je schotel bijna loodrecht staan.
EnzoF1 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ja dat staat 'ie nu zo goed als. Ik heb zelfs de paal waar de schotel aan hangt van alle kanten waterpas gezet zodat het daar niet aan kan liggen...lol. Ik zal het morgen nog eens proberen met een nieuwe LNB. De sat-shop hier in Assen was vandaag dicht...
EnzoF1 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik heb inmiddels een nieuwe LNB aangeschaft en dat schijnt te werken. Ik heb met de satfinder een signaal gekregen, echter staat de dB knop zo goed als rechtsom gedraaid. Bij het scannen van kanalen krijg ik nog steeds helemaal niks. Verkeerde satelliet en gewoon verder draaien met de schotel? Ik weet ook niet hoe dicht die satellieten op elkaar zitten...
EnzoF1 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Heren, jullie worden allemaal vriendelijk bedankt voor alle reacties. Ik heb het eindelijk voor elkaar. Ik denk toch echt dat het probleem in de LNB lag, want zodra ik de nieuwe erop gezet had, begon de satfinder ook eindelijk te piepen (iets wat 'ie met de oude niet deed). Het is nu slechts nog een kwestie van het uitzoeken van de transponders en kanalen en ik ben helemaal klaar voor het 2011 F1 kampioenschap. Volgens mijn DVB software heb ik nu een signaal kwaliteit van 98% en een signaal sterkte van rond de 80%. Dus dat lijkt me ruim voldoende.
Speedster Geplaatst: 27 januari 2013 Auteur Geplaatst: 27 januari 2013 Niet alleen is de F1 in 2013 mondjes maat te volgen ook de WRC is niet amper te zien. Dus nu moet het er echt van komen. Het WRC gebeuren is nog wel te volgen op servus TV die uitzenden via de astra sat. http://www.servustv.com/cs/Satellite/Article/Default_Title-011259271760045 Nu heb ik de volgende set bijelkaar geklikt: VU + DUO HDTV TWIN Hard Disk: 2000__GB Duo LNB A1 / A3 TWIN Triax schotel TD 78 cm Ga ik het hier mee redden?
Sprietje Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Beste Speedster Wil je nu wel of niet de Engelse zenders ontvangen op de Astra 2?
Snoopy Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 En de red button (BBCi) kanalen zijn ook al gereduceerd tot één kanaal met de naam 6390.
Erwinnaar Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Niet alleen is de F1 in 2013 mondjes maat te volgen ook de WRC is niet amper te zien. Dus nu moet het er echt van komen. Het WRC gebeuren is nog wel te volgen op servus TV die uitzenden via de astra sat. http://www.servustv....011259271760045 Nu heb ik de volgende set bijelkaar geklikt: VU + DUO HDTV TWIN Hard Disk: 2000__GB Duo LNB A1 / A3 TWIN Triax schotel TD 78 cm Ga ik het hier mee redden? Een 2000 GB schijf is best groot. Als je dan toch autosport wil zien, BBC zend de F1 wel uit, niet alles live maar veel en de samenvattingen zijn lang en van elke race, in HD en goed te noemen, zonder reclame. Ik heb te koop een Multytenne. Daar pak je vier satellieten mee. Als die PERFECT uitgericht wordt heb je vier satellieten waaronder die van de Engelsen...Is een degelijke en makkelijke oplossing MITS die PERFECT staat uitgericht op een waterpas gestelde mast of muur..geen wirwar van kabels enz. gr.
sattv4iedereen Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 dat zou ik de vrager nu net niet aanraden,ik ken iemand,die er 2 heeft staan,en zodra een beetje een deftige bui komt,dan gaat die over naar blokvorming.ik zou een schotel van min 80 cm of meer nemen,met een multirail.ik heb dergelijke schotel gezien,waar de lnb's direct goed staan,behalve de polarisatie,moet je zelf instellen.hij kan dan ook kiezen,om lnb's te nemen met 1,2,3,4 of zelfs nog meer uitgangen.enkel kan de disecq aansluiten een probleem voor de topic starter zijn.maar misschien is die winkel waar hij die lnb heeft gekocht,zo goed om een schema te tekenen met een woordje uitleg,als hij daar die spullen koopt. als hij bvb op ziet tegen bakjes,of in een beperkte ruimte zit,dan zou ik hem zelfs de ariva mini 102 durven aan te raden. natuurlijk is zijn voorgestelde koop ook volgens mij een goede koop.t'is te zien hoe thuis hij is in linux ontvangers. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Snoopy Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 >>en zodra een beetje een deftige bui komt dan gaat die over naar blokvorming Dan heeft ie de zaak niet goed uitgericht of een ander probleem. Indien een Multytenne goed uitgericht is is zelf een stevige regenbui geen probleem.
Speedster Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Beste Speedster Wil je nu wel of niet de Engelse zenders ontvangen op de Astra 2? Tuurlijk wil ik ook meteen de BBC MET de rodeknop.
Sprietje Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Aan de duo-lnb heb je dus niets aan als je ook de Astra 2 nog wilt ontvangen. Hoeveel aansluitingen wil je hebben? In welke regio staat de schotel? Wil je ook de Hotbird er nog bij ontvangen?
Speedster Geplaatst: 29 januari 2013 Auteur Geplaatst: 29 januari 2013 Aan de duo-lnb heb je dus niets aan als je ook de Astra 2 nog wilt ontvangen. Dus ik heb Astra 2 ontvangst nodig voor de "red button"? En wat voor een lnb heb ik daarvoor nodig? Hoeveel aansluitingen wil je hebben? Met aansluitingen bedoel je hoeveel TV's? 1 In welke regio staat de schotel? Amsterdam Oost Wil je ook de Hotbird er nog bij ontvangen? Geen idee... Ik wil F1 en WRC kunnen kijken.
Sprietje Geplaatst: 29 januari 2013 Geplaatst: 29 januari 2013 Beste Speedster Het is me nog niet helemaal duidelijk of je nu al een Triax 78 schotel hebt. Is dat het geval, dan moet je gewoon 3 lnb’s op een rail plaatsen en die aansluiten op een 4/1 diseqc-switch. Een beschrijving hoe je dat moet doen staat hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/ Je kunt dan de lnb voor de Hotbird achterwege laten als je daar geen behoefte aan hebt. Je moet dus voor een Triax 78 smalle lnb’s nemen zoals in de beschrijving ook te zien is. In dit geval zijn Alps-lnb’s gebruikt die inderdaad ook het beste zijn. Moet je de schotel nog kopen dan zou ik zelf de schotel altijd een maatje groter nemen, een Triax 88. Dan kun je ook gewone lnb’s nemen, bijv. de uitstekende Inverto Black Ultra’s. Dan heb je veel meer slecht weer reserve. Je zult ook moeten kiezen hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Is het voor slechts één ontvanger of een ontvanger met een dubbele tuner zodat je kunt kijken en opnemen van een andere zender of misschien zelfs een extra ontvanger voor op de slaapkamer. Je kunt lnb’s kiezen met 1, 2 of 4 aansluitingen. In Amsterdam kun je de Astra 2 voor de Engelse zenders goed ontvangen ook met een Triax 78.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen