Ga naar inhoud


16-bits programma's draaien onder Windows7 64-bits Home Premium


Fabian

Aanbevolen berichten


Nog veelzijdiger (denk ik) is zoals ik het op mijn laptop draai. Ubuntu 64 bit en dan VMware waaronder je Windows 7 en alle andere versies laat draaien. Kan je ook weer makkelijk systemen clonen. Heb er ook nog DOS 6.22 nog onder draaien incl. parallel poorten, seriele poorten met een port-extender werkt super. Alleen Pcmia wordt niet ondersteund. Volgens de VM site draait het beter dan de virtuele Xp maar daar heb ik geen ervaring mee omdat het geweldig werkt onder VMware.

 

"Virtual pc 2007" (ook gratis) wordt zeker niet ondersteund door Win7? Onder Xp had ik die in het verleden wel draaien voor DOS.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euh jurgen

lees eens goed de topic whistle

 

hij wilt 16 bits dingen draaien op een win-7.

dat gaat niet.

daarvoor kan je op win7 virtualbox zetten en daar dan een xp ofzo opzetten en daar kan je dat wel dan draaien....

 

en virtualbox draait super op win7 64 bit (heb ik ook)

 

en eeuuh, win7 draait zelfs perfect in virtualbox. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
daarvoor kan je op win7 virtualbox zetten en daar dan een xp ofzo opzetten en daar kan je dat wel dan draaien....

en virtualbox draait super op win7 64 bit (heb ik ook)

Ik heb de topic wel goed gelezen en op het feit dat jij adviseerde om Vitualbox op Win7 te draaien reageerde ik.
Ik veronderstelde dat dit niet functioneerde omdat in de onderstaande van Virtualbox afkomstige tekst staat dat Virtulabox niet op Windows7 draait maar dit schijn ik dan verkeerd gelezen en geïnterpreteerd te hebben.

Presently, VirtualBox runs on Windows, Linux, Macintosh and OpenSolaris hosts and supports a large number of guest operating systems including but not limited to Windows (NT 4.0, 2000, XP, Server 2003, Vista, Windows 7), DOS/Windows 3.x, Linux (2.4 and 2.6), Solaris and OpenSolaris, and OpenBSD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jurgen,

 

das zeker niet juist die tekst die je zag.

win7 64 bit hier op de pc en virtual box zonder problemen hoor.

 

zoals vermeld op forums, moet je wel de laatste versie nemen.

en zoek maar effen op het net naar win7 on virtual box, je krijgt zelfs sites met echte screenshots :-)

 

dus geloof me maar, het werkt uitstekend. wink

en zeker geen blaam hoor naar jou, ik schrijf soms ook dingen die ik las die dan toch niet blijken te kloppen...de rijkheid of soms gekheid van internet :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt en ik geloof je op je woord en voor mij heeft dit zeker ook toegevoegde waarde.

Ik heb namelijk ook nog een oud 16bits programma die ik sinds dat ik WIN7 toepas niet meer kan gebruiken.

Binnenkort ga ik dit even uitproberen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...