Angeline Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Hoi allemaal. vandaag is (eindelijk) mijn vu+ duo binnen gekomen. Eerst een beetje uitzoeken hoe het werkt, openpli erop gezet en dan maar zenders zoeken. Mijn systeem is draaibaar (motec 2100). Ik heb tuner a op rotor gezet, goede lengte en breedtegraad etc. ingevoerd. Ik heb alleen een probleem. Als ik zenders ga zoeken, dan draait mijn schotel prima naar de goede satelliet toe. Als ik daarna van zenders wil wisselen op verschillende satellieten - draait hij niet. Weet iemand of ik iets fout heb gedaan / anders had moeten doen?
Moderator wiz Geplaatst: 9 december 2010 Moderator Geplaatst: 9 december 2010 wat heb je ingevuld voor tuner B ? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Angeline Geplaatst: 9 december 2010 Auteur Geplaatst: 9 december 2010 Het is ondertussen gelukt. Alle zenders gewist Tuner B is nog even leeg. en alleen maar de zoekoptie gegeven astra 1 2 3. even tijdje wachten, en nu schakelt hij netjes tussen alle satellietjes heen en weer! Nu even uitzoeken hoe ik alle zenders die ik stom vind weg kan halen en alles op mijn volgorde moet zetten!
Moderator wiz Geplaatst: 9 december 2010 Moderator Geplaatst: 9 december 2010 wat je zou kunnen doen is tuner B doorlussen. Heb je dan de eerste tuner in gebruik voor een opname dan kan je als ik het goed heb met je 2e tuner nog naar kanalen kijken op dezelfde satelliet in de band waar je 1e tuner op gelockt zit (hi/low/hor/vert) zodat je er in ieder geval nog wat mee kan. Als je tuner B niet configureert heb je er niets aan kanalen weghalen kan met dreambox control center of dreambox edit, daarmee "download" je je kanalenlijst naar je pc, gooi je uit wat je niet wilt, en daarna "upload" je de nieuwe lijst naar je vu. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Gast Duolist Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Het is niet ongebruikelijk dat bij een nieuwe/veranderde tunerconfiguratie alles pas (goed) werkt na een herstart.
Angeline Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: wiz wat je zou kunnen doen is tuner B doorlussen. Heb je dan de eerste tuner in gebruik voor een opname dan kan je als ik het goed heb met je 2e tuner nog naar kanalen kijken op dezelfde satelliet in de band waar je 1e tuner op gelockt zit (hi/low/hor/vert) zodat je er in ieder geval nog wat mee kan. Als je tuner B niet configureert heb je er niets aan kanalen weghalen kan met dreambox control center of dreambox edit, daarmee "download" je je kanalenlijst naar je pc, gooi je uit wat je niet wilt, en daarna "upload" je de nieuwe lijst naar je vu. groet, Wiz Ik ga even knokken met de zenderlijsten. Moet mijn ontvanger eerst eens zichtbaar hebben in het netwerk. Tuner B gaat geconfigureerd worden. Had alleen zo een gedoe om Tuner A aan het werk te krijgen, dat ik zoiets had van EERSt de ene, en dan pas de andere. Er komt binnenkort ook een quad LNB op mijn schotel - dus dan krijgt tuner B zijn eigen kabeltje ook!
Angeline Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Geplaatst: 10 december 2010 en ook dat lukt al! Dreamboxedit is een erg makkelijk programma om mee te werken. Ben flink aan het deleten - en hoop ook uit te vinden of je ze op een eigen volgorde kan zetten hierna. Hierna even oefenen met streamen over het netwerk - en ik ben helemaal gelukkig over mijn ontvanger!!!! Het lijkt er op dat mijn harde schijf (een 1TB WD green) ook werkt - gisteren even wat opgenomen.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: Angeline Er komt binnenkort ook een quad LNB op mijn schotel - dus dan krijgt tuner B zijn eigen kabeltje ook! op een draaibare schotel? als je zapt naar andere satelliet op tuner A is tuner B ook "aan het draaien" of dan moet je je zenderlijstje zodanig maken / indelen dat je voor eventuele opnames duidelijk hebt dat je enkel binnen die ene satelliet kijkt en opneemt met tuner a en tuner b ciao Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Geplaatst: 10 december 2010 Ik was ook van plan mijn kanalen in te delen dat er minimale draaiing nodig is hoor! Hij heeft ook wat zender gemist met het scannen - dus die zal ik handmatig per transponder moeten gaan zoeken. Ook zoek ik nog hoe ik zenders op mijn volgorde kan zetten. Als ik dat allemaal weet - komt het goed. (hoop ik )
Gast Duolist Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: Angeline Er komt binnenkort ook een quad LNB op mijn schotel - dus dan krijgt tuner B zijn eigen kabeltje ook! op een draaibare schotel? Als je zapt naar andere satelliet op tuner A is tuner B ook "aan het draaien" Enigma2 kent daarvoor de instelling "2e kabel van draaibare schotel": de ontvanger weet daardoor precies waar hij aan toe is, en de gebruiker dus ook. Als je die twee andere aansluitngen alsnog voor een tweede ontvanger gaat gebruiken wordt het natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Angeline, misschien moet je eens naar dreamboxedit 4.0.1.1 kijken daarmee kun je rap je eigen indelingen maken op de pc van die zenderlijst...> en evenwel ook settings uit andere lijsten overhevelen (settings van henksat of Satje07 en andere) want door die services in dreamboxedit gewoon van de ene lijst naar de andere te kopieren betekend dat je niet meer hoeft te scannen als je eigen scan resultaat zenders mist overigens tijdens scannen netwerk zoeken aan zetten ciao Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Geplaatst: 10 december 2010 klinkt prima - ben hem gelijk gaan downloaden! Ga daar maar eens kijken naar hoe en wat! Nadat ik eenmaal het draaibare gedeelte met de vu+ aan de praat had - ben ik er steeds gelukkiger mee! Wat een super ding. Als ik straks al mijn zenders lekker op volgorde heb - kan ik eindelijk lekker schotel kijken
Gast Duolist Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 Origineel bericht van: Angeline ..... Als ik straks al mijn zenders lekker op volgorde heb........ Waarom gebruik je niet één van de kant-en-klare settinglijsten? Keuze genoeg, er is vast wel een goede bij. b.v.: applicaties --> groen --> settings --> hans-rotating
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2010 Geplaatst: 10 december 2010 initiatief niet afzwakken en weer zo'n magnetron lijstje aanbieden zelf lekker studeren en hobbyen dan begrijp je de thematiek ook veel sneller. ciao Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 10 december 2010 Auteur Geplaatst: 10 december 2010 de aanhouder wint. Uiteindelijk heb ik door flink wat te spelen - zelf uitgevonden hoe alles werkt. Ik heb een zenderlijst die goed draait - de goede volgorde heeft voor mij en dat hoeft van mij niet met de lijst van iemand anders! Ook heb ik al uitgevonden hoe je het geluid harder kreeg in de box door gewoon een beetje goed te googlen. Grootste deel van de box ken ik op deze manier al! Nu ben ik aan het zoeken naar de oplossing voor avi en mkv bestanden die schokkerig afspelen.. Ik weet dat ik ergens iets gelezen heb daarover, maar weet niet meer waar en wat!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen