Ga naar inhoud


'Alcoholslot niet voor alcoholverslaafden'


Endeavour

Aanbevolen berichten

Ik weet eigenlijk niet of ik een artikel vanaf de website van de krant van wakker Nederland (met bronvermelding) hier zo mag plaatsen.

 

Het gaat erom dat CDA-Tweede Kamerlid Sander de Rouwe een motie indiende om verslaafden uit te sluiten van het alcoholslotprogramma. Die motie werd gesteund door PvdA'er Jacques Monasch.

Verslaafden zo'n slot geven, gaat hem een stap te ver!

 

Dit is precies de reden dat velen het vertrouwen in de slappe politiek kwijtraken. Het is toch te gek dat uitgerekend de groep die potentieel het meeste leed door een grotere kans op verkeersslachtoffers kunnen veroorzaken de hand boven het hoofd wordt gehouden? Wat is hiervan de reden??? Anders kunnen ze niet meer dronken rijden??

 

Ik snap hier echt helemaal niets van.

 

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
.....een motie indiende om verslaafden uit te sluiten van het alcoholslotprogramma. Die motie werd gesteund door PvdA'er Jacques Monasch.

Verslaafden zo'n slot geven, gaat hem een stap te ver!

 

Citaat:
Ik snap hier echt helemaal niets van.

 

Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.

Een alcohol "verslaafde" is continue, 24 uur per dag, onder de invloed van alcohol. Ook al zal je aan zo'n persoon niets zien of merken, hij heeft meer alcohol in zijn bloed dan toegestaan bij het besturen van een voertuig op de openbare weg.

Een alcohol slot op de auto van zo'n figuur zal dus weinig tot geen nut hebben zal men denken.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom alleen voor Alcoholverslaafden

 

Weet je hoeveel er met een pilletje op achter het stuur zitten

 

deze zijn net zo gevaarlijk.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de meeste verslaafden kunnen zo een slot toch niet betalen , het zijn enkel de meer begoeden die hun euro's hiervoor kunnen gebruiken ( als ik juist ben is het toch de gebruiker die voor de kosten opdraaid ? )

maar mijn mening is ook ; een verslaafde moet zijn rijbewijs ontnomen worden tot hij genezen is , ( en dit zowel voor alchohol als drugs )verder als het kan 0 tolerantie in het verkeer

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot probleem is natuurlijk dat een verslaafde zichzelf helemaal niet als verslaafde ziet.

En wat zijn de maatstaven om verslaafde te zijn?

 

Veel mensen denken bij verslaafden aan mensen die in de goot liggen.

Vaak zijn het ook directeuren en managers of gewoon je collega of buurman waar je gewoon niets aan merkt.

De meeste kunnen gewoon doorwerken en hebben allerlei camouflage technieken ontwikkeld.

 

Pas als iemand (meerdere keren) gepakt is met drank achter het stuur kan men pas iets ondernemen.

In mijn vroegere kennissenkring waar volop met drank werd gereden werd men zo om de 5 jaar eens aangehouden.

De politie staat te controleren op voorspelbare plaatsen en op voorspelbare tijdstippen.

Ik zelf heb na 23 jaar rijden voor het eerst mogen blazen, gelukkig drink ik zelf geen druppel meer, maar dat is wel eens anders geweest.

 

Volgens mij is de pakkans al veel te klein.

En als je gepakt wordt was het net toevallig "die ene keer".

Als men dan zover is dat er een alcoholslot moet komen kan men mijns inziens beter de auto een tijdje in beslag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik ben het zeker met satcat eens. Maar voordat de auto wordt ingenomen kan er al onherstelbare schade veroorzaakt zijn helaas.

 

Het vraagstuk wanneer je alcoholist bent is een grijs gebied. De één denkt inderdaad aan de persoon in de goot, de ander beweert dat het de mensen zijn die meer dan een vastgesteld aantal eenheden per week tot zich nemen en weer een ander heeft als maatstaf dat persoon in kwestie elke dag nuttigt, ongeacht de hoeveelheid.

 

Leuk voorbeeld. Mijn opa nam vroeger elke dag exact 1 biertje, in die tijd werd gezegd dat dat goed en gezond was. Bovenstaande in acht nemende was hij dus voor de één wel en voor de ander niet een alcoholist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Het is niet zo ingewikkeld als het lijkt.
Een alcohol "verslaafde" is continue, 24 uur per dag, onder de invloed van alcohol. Ook al zal je aan zo'n persoon niets zien of merken, hij heeft meer alcohol in zijn bloed dan toegestaan bij het besturen van een voertuig op de openbare weg.
Een alcohol slot op de auto van zo'n figuur zal dus weinig tot geen nut hebben zal men denken.


Je wilt toch juist dat dronken mensen niet achter het stuur kruipen i.v.m. de verkeersveiligheid?
Denk dat het idd zo is dat er dan een aantal mensen niet op hun werk kunnen verschijnen waarvan niemand nu doorheeft dat ze drinken.
Toch heb ik liever dat ze met de bus gaan of met iemand meerijden dan dat ze kinderen van de weg af rijden!

Overigens bedankt voor het weer openen van dit topic. Ging juist niet om de politieke discussie maar om wel of geen slot voor verslaafden.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij ons in belgië krijg je op je 18 jaar eindelijk dat lang verwachte rijbewijs en gelijktijdig heb je de toelating om eens een stevige pint te gaan drinken , dus rijbewijs afhalen en direct naar de kroeg rijden , daar begint het probleem al

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...