Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat dit al eerder is gevraagd, en ik heb het hele forum en google af afgezocht maar kan niets vinden (of gebruik de verkeerde combinaties om te zoeken.

Hier is het probleem:

Als ik avi's wil afspelen op de vu+ duo, is dit schokkerig. Het geluid is prima - maar het beeld blijft af en toe wat hangen / slomer. Irritant dus!

- Ik heb openpli erop staan.

- het gebeurt zowel met bestanden van een externe schijf maar ook als ik ze op de interne harde schijf heb gezet en vanaf daar wil afspelen.

Geplaatst:

ho ho (ho)

zou kerstman zeggen

niet altijd en niet bij iedereen.

er zijn gewoonweg avi's en mkv's op het wan (internet) die broertje dood heeft samengesteld en dus compleet tegen alle regels der kunst in zijn samengesteld

weldegelijk kun je avi's en mkv's afspelen

maar niet alle zooi die je zoal kunt downloaden.

(ik heb er geen hobby aan dus laat het erbij)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Klopt dat sommige wel afspelen (net een mkv gespeeld die heel mooi vloeiend afspeelde)

Helaas de series die ik wekelijks kijk - als avi's niet. Zal eens kijken of de mkv varianten daarvan wel werken!

Kan ze altijd nog via mn dvd recorder met usb aansluiting kijken - maar die usb aansluiting geeft er af en toe de brui aan - en slaat dan op tilt. Misschien als ik de vu+ goed aan de praat heb, dat ding eens naar de fabriek terugdoen...(zit nog garantie op)

Geplaatst:

je bent niet de eerste (en wellicht ook niet de laatste) die er problemen mee heeft

avi's zijn allemaal windowsmeuk en conform codecs en licenties een mengelmoes van protectionisme alsmede onkunde.

mkv's zijn daarentegen vrije media containers maar OOK door de jan oetlul (sorry maar zo is het) samengesteld....

want ze kijken enkel via een PC dit soort bestanden

avi's en/of mkv's voor een dvb-s(2) receiver gemaakt en geoptimaliseerd, dat zul je met een loep moeten zoeken

waarom, omdat het optimaliseren van video-resolutie en audio-codec een klasse apart is voor zulke kleine cpu-utjes als daadwerkelijk in een receiver aan boord zit

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Als je zo'n schokkerig bestand opnieuw rendert, wil het wel eens goed gaan. Je kunt daarvoor b.v. het heel goede freewareprogramma "Super" van eRightSoft gebruiken.

Geen garantie, maar vaak gaat het goed. Kost wel wat tijd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen