Ga naar inhoud


agpo cv in tapwaterstand


seije017

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Ik ken de ketel niet, dus de vraag... Is het een ketel met een kleine warm water voorraad? Dat kan zijn een kleine of zelfs een grote boiler ernaast.

 

Mocht dat zo zijn, dan is het volstrekt normaal dat ie af en toe schakelt (de klep dan) naar tapwater om de boel op temperatuur te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies.. AGPO's zijn nou eenmaal geen top ketels..

 

( goed goed is m'n intergas ook niet.. maar die heeft in de 9 jaar dattie hangt nog maar 130 euro op de kop gekregen.. :') )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als deze Agpo ouder is als 10 jaar is er maar 1 juiste oplossing. Toestel vervangen.

 

Kom op zeg, je gaat toch geen ketel vervangen als er waarschijnlijk een 3-weg klepje blijft hangen en weer gangbaar gemaakt moet worden (of vervangen).

Je flikkert je Dreambox toch ook niet weg als een elco van de voeding het begeven heeft ??

 

Ik ben geen loodgieter, maar veel meer als dat zal het toch niet zijn. Of het servomotortje is defect. Grote kans dat ze van Honywell zijn, origineel te koop bij de installateur, Chinese vervanger voor een paar knaken bij de bouwmarkt.

 

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom een keteltje zo nodig vervangen moet worden na 10 jaar ????

Het spijt me, ik kan echt geen reden verzinnen. Onderdelen kosten je echt de kop niet en zolang ze verkrijgbaar zijn vind ik het vervangen van een ketel echt flauwekul. Goed voor de installateur, slecht voor mij.

 

alla,

Peter

 

ps, sommige ketels hebben 2 pompen, en geen 3 weg klepje.

controleer de terugslagkleppen in dit geval op lekkage, kalkafzetting.

is dit in orde, controleer de warmtewisselaar op kalkafzetting en reinig zo nodig door met zuur te spoelen (kalk lost op in zuur). Zoutzuur gaat perfect, niet te sterk zuren anders brand het zuur door je warmtewisselaar.

 

pps, ontkalker voor je koffiezetapparaat gaat ook.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is dan heb je geluk. Want dat kan het probleem zijn met dit toestel.

 

Even terugkomend op de reactie 10 jaar.

Waarom een ketel langer mee zou moeten gaan dan 10 jaar??? Dat hangt dus af van de gebruikte materialen gebruikte componenten. Als je kijkt wat deze ketel kost in aanschaf, dan is onderdelen vervangen verhoudings gewijs duur.

Heb je eenmaal iets met dit toestel dan komt er geheid meer.

Oja ik zou hem zeker even ontkalken dan gaat ie nog sneller kapot.

 

Dat kun je flauwekul vinden maar ik vindt het ook flauwekul dat een ketel niet na 10 jaar versleten mag zijn. Gaat je bed 10 jaar mee? of de bank of je auto????

Een ketel maakt meestal meer uren dan een auto en dat mag alles kosten.

En even naar de bouwmarkt voor een onderdeel voor een cv ketel?? succes.

Vooral niet naar de vakman luisteren die is alleen maar onnodig duur en overbodig. Dat zijn ook meestal de klanten die als ze problemen hebbben eisen dat je op zaterdagavond nog even de ketel komt repareren maar nog nooit onderhoud hebben laten uitvoeren. En al de hele dag hebben getracht hun toestel te reanimeren met onderdelen van de gamma die eigenlijk toch niet pasten.

 

He jongens tis niet persoonlijk maar ik moest mijn gal even kwijt. Wij krijgen dus dagelijks dit soort klanten.

Vraag het maar aan iedere vakman over agpo en hij zal dit relaas beamen. Het is een goedkoop projectketeltje.

 

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ketel gehad die is 25 jaar meegegaan het was een HR Nefit turbo 32. Hij was aan vervanging toe omdat de wamtewisselaar aan het verslijten was. Dus 10 jaar vind ik erg kort.

Ik vind echter wel dat freaky gelijk heeft wat betreft goedkoop keteltje. Deze zou ik ook vervangen. Ik zou ook een degelijke ketel kopen dan ben je van die ellende af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vooral niet naar de vakman luisteren die is alleen maar onnodig duur en overbodig. Dat zijn ook meestal de klanten die als ze problemen hebbben eisen dat je op zaterdagavond nog even de ketel komt repareren maar nog nooit onderhoud hebben laten uitvoeren. En al de hele dag hebben getracht hun toestel te reanimeren met onderdelen van de gamma die eigenlijk toch niet pasten.

 

He jongens tis niet persoonlijk maar ik moest mijn gal even kwijt. Wij krijgen dus dagelijks dit soort klanten.

 

Misschien doe ik er inderdaad wat gemakkelijk over. Ik sleutel inderdaad alleen aan mijn eigen keteltje thuis, voor de rest sleutel ik beroepshalve zo nu en dan aan wat grotere branders.

 

groeten,

Peter.

 

1292498527-550.jpg

 

Deze brander van 11630KW/h vandaag een service gegeven smile

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had je geen last van blikkerig Agpo materiaal en

inferieure 3-wegklepjes, lekker woest allemaal . . . toch?

Maar vooral overzichtelijk.

 

Een lekkere vlampijp is altijd te versmaden . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...