joker55 Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Zo in de loop der jaren heb ik allerlei tijdschriften ingescand, en in PDF ormaat bewaard. Zo heb ik nu al een stuk of 15-20 CD's helemaal vol, en wil ik iets naslaan, zoek ik me helemaal te pletter. Nu wil ik (in EXCELL) een lijst maken, met een kolom met hyperlinks naar die PDF files, en dat op een DVD wegzetten. Een hyperlink naar een PDF file is niet moeilijk, maar is het ook mogelijk om dan een link te plaatsen naar een bepaalde pagina in dat bewuste PDF file, waar dat artikel staat? Anders moet ik nog zoeken naar een inhoudsopgave oid, en nu zie ik direct dat artikel? Ik krijg het niet voor elkaar om direct naar een bepaalde pagina te gaan. Ik hoor het graag. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
winwiz Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Vanaf acrobat 7 kun je met portfolios werken. Je kunt dan inhoudsopgaven maken en door die hele verzameling in die portfolio zoeken. Je kunt bijvoorbeeld Computer totaal 1999 bij elkaar zetten in 1 portfolio.... Is een extern hard schijfje niet handiger om in je verzameling te kunnen grasduinen? Mits je het netjes ordent natuurlijk Even een voorbeeldje van een zoekopdracht in een snelgemaakte test portfolio: Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
joker55 Geplaatst: 11 december 2010 Auteur Geplaatst: 11 december 2010 met die portfolio zal ik me even behoorlijk in moeten verdiepen. Heb je een linkje waarin eea duidelijk wordt uitgelegd, of zou dit al compleet moeten zijn? http://help.adobe.com/nl_NL/Acrobat/9.0/Standard/WSA2872EA8-9756-4a8c-9F20-8E93D59D91CE.html En externe harde schijf......ik denk dat een DVD met bepaalde jaargangen wat duurzamer is. Zo heb ik al wat 'spul kwijtgeraakd toen zo'n extern geval naar de eeuwige jachtvelden ging. Dus zet ik het graag weg op een CD of DVD, is duurzamer. Maar had gehoopt dat je een hyperlink kon maken naar een paginanummer in een PDF file. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
winwiz Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Naar aanleiding van je vraag ben ik het ook maar tegengekomen... gewoon even rommelen met een beperkt aantal pdf's als oefening leert je al snel de belangrijkste functies ontdekken..... Over CD/DVD.... weet je wat voor effect een per ongeluk gemaakte kras heeft? Ik zou lekker werken op een extern harde schijfje en daarvan backups maken op DVD. "Best of Both worlds" Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator wiz Geplaatst: 11 december 2010 Moderator Geplaatst: 11 december 2010 Hou er rekening mee dat de "houdbaarheid" van gebrande cd's en dvd's niet oneindig is en dat je er niet vanuit moet gaan dat je over 10 jaar die dvd's / cd's nog kan lezen. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen