Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Tijd wordt steeds terug gezet naar 01-04-2004??


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn TF 5510 PVR met 250 GB HD heeft sinds een paar dagen een vreemd probleem: Ten eerste start hij moeizaam op. Hij springt naar L406 en dan naar Run, maar meteen weer naar L406, dus dan start hij niet door.

Als ik hem dan uit wil zetten, dan zegt hij "wait" (knipperend).

Uiteindelijk start hij wel door, maar dan staan de datum en tijd verkeerd (april 2004 en een tijd die een uur of 10 achter loopt. Hierdoor mislukken dus steeds mijn geprogrammeerde opnames.

 

Dit doet hij niet altijd. Net zette ik hem aan en dan start hij wel gewoon op.

Ik hoor ook de HD opstarten en ik kan opgenomen programma's bekijken.

 

Weet iemand wat er aan de hand is.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Trek de stekker er eens uit en wacht een halve dag. Kijken of het gedrag erger wordt.

Een elco kan lekken maar zich ook weer deels herstellen. En het is maar net hoeveel spanning je verliest. Kan bijvoorbeeld net op de grens zitten van wel of niet. Misschien eens de harde schijf ( verbruikt vermogen ) er eens een tijdje uitlaten. Kijken of de klachten dan verholpen zijn.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Nou ik heb de HD eruitgehaald en de condensatoren gecontroleerd. Er staat er geen een bol. Alles ziet er (voor zover ik dat zo kan zien als leek) goed uit.

 

De TF weer aangesloten en de stekker er in en hij start zonder problemen en heel snel op (heeft ie al weken niet meer gedaan).

 

Kan ik er nu van uit gaan dat de HD defect is?

Zo ja.... welke HD kan ik dan nu het beste kopen?

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil niet zegen dat de harde schijf stuk is ,de voeding kan de spanning niet meer leveren

die hij nodig heeft ,Je zou hem even de pc kunnen hangen,en kijken wat hij doet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanochtend div. taps geinstalleerd.

Mediamanager, fastcopy en tapmanager. Na wat verder lezen op het forum toch besloten om de Silverline-tap van Happy te gebruiken.

Dus die geinstalleerd en fastcopy en mediamanager weer verwijderd.

 

Nou toen begon de pret. De topfield bleef vastlopen direct na het opstarten.

Na het verwijderen van de HD startte hij weer gewoon op.

 

Dus ik heb de HD aan mijn PC gehangen om hem opnieuw te formatteren.

Dat was niet zo makkelijk, want de HD werd niet herkend door de PC. Ik kon hem wel zien staan in apparaatbeheer, maar ik kon hem niet terugvinden in schijfbeheer. Ook in Deze computer werd hij niet zichtbaar.

 

Toen heb ik hem met Partition Magic opgespoord en geformatteerd.

Daarna weer in de TF. Daar opnieuw geformatteerd en de Silverline-tap geinstalleerd.

 

En nu doet ie het gelukkig weer.

 

Ik had vanochtend een lijst met klussen gemaakt voor vandaag en ik kan er maar een van afstrepen: de TF in orde maken (wel gelijk even de PC schoon gemaakt van binnen, want die was erg stoffig).

 

Lekker dagje cry

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maar hopen dat hij het blijft doen ,maar al je in spanning word nu toch weer beloond.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vastlopen van je Topfield had vast te maken met een verkeerde volgorde van de taps.

Daar moet ik ook altijd mee stoeien om het goed te krijgen.

In mijn geval moet ik deze volgorde toepassen:

quicktimer

media manager

3pg

quick jump

nice display

 

Fouten bij een verkeerde volgorde waren tevens het vastlopen tijdens het stoppen van een opgenomen programma!

TIP: schrijf het op als je een werkende tap-volgorde heb.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je topfield HD in je PC wilt benaderen kan je het beste TopfHD Read-Write gebruiken.

Daarin zit ook een programma TopfHDDoctor waarmee je fouten kan oplossen en evt formateren in het juiste formaat.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...