robbieuutgrunn Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Hoi allemaal, Als jarenlange trouwe dreamboxgebruiker ben ik op dit moment op zoek naar een goede vervanging (naar HD) voor m'n huidige dreamboxjes. Aldoende lezende kwam ik ineens uit op het feit dat er een VU+ box bestaat. Vergeef me mijn onwetenheid, maar ik heb dus geen idee wat ik er van moet verwachten indien ik zou overstappen van een DB naar VU. Ik heb gezien dat PLI een image hiervoor uitbrengt, maar hoe zit het met de werking van een VU t.o.v. een DB? zal er een hoop veranderen of is het het proberen meer dan waard? Mogelijk is dit allemaal al eens besproken, maar dat draadje kon ik dan net even niet vinden. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
hemertje Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 op de VU+ draait ook Enigma2 net als op de huidige Dreamboxen qua layout en bediening zal je dus geen verschil zien of merken DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
metoo Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 de overgang van E1 naar E2 vraagt wat gewenning, de vuduo werkt verder als een dmm E2 box ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
martis Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 hier ook altijd dreambox gehad , nu een vu duo , nog geen dag spijt , prima ontvanger , met het menu van een dream. gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
jopiesat Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Hier een ervaringsdeskundige :-) Afgelopen week een Vu+Duo gekocht en mijn dm800 naar de slaapkamer gedirigeerd. Ik gebruik OpenPli. De eerste installatie van de software met USB stick is nieuw, de rest van de instellingen, zenderlijsten en look&feel is helemaal identiek met de dm800. De Vu+ voelt iets sneller dan de dm800. Vrouw en kinderen konden zonder uitleg de ontvanger bedienen. Kortom: iedereen happy, dus ik ook.
Dutchsat Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 En most of all: De VU+ heeft weinig of geen hardware problemen, je ziet hier in dit forum weinig topics over. Als ik bij Dream kijk wat ik daar allemaal regelmatig tegenkom en uit eigen ervaring heb gemerkt: Dus vergeet het volgende: kapotte voedingen, slechte tuners en hun tuning problemen, vastlopende ontvangers, problemen met slecht aangestuurde switchen Beta boxen die in omloop worden gebracht door de fabrikant. etc... Als ik al zie hoeveel tuner revisies er bij dream worden uitgebracht, ik zou me gewoon bekocht voelen. Ik zou bijv. nooit een tweedehandse DM800HD kopen alleen al om dit probleem. Voor hetzelfde geld kom je nog een nieuwe tuner te kopen die wel lekker zapt. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
antigoon Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Ik bezit de VU+ duo nu zo'n 4 maanden. Hij hangt aan een multytenne 45 twin schotel welke een perfect HD beeld geeft. Ik gebruik open PLI-beta image en Cccam. Mijn dreambox 7025+ heb ik van de hand gedaan. De meeste plugins van de dreambox werken ook in de VU+ duo. Streamen naar PC is geen probleem en dvd of avi films kunnen vlot bekeken worden op de VU+ duo. Het is een prachtige reciever voor zijn prijs, een aanrader! VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910
stefan.wolfrum Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 en zo kunnen we nog even doorgaan... ik sluit me helemaal aan bij voorgaande sprekers, het ding doet, binnen de grenzen die er gesteld zijn door het ontwerp, wat hij moet doen. En dat storingvrij. Als er een storing is, is dat meestal softwarematig en omdat je iets geinstalleerd hebt wat er niet op hoort of eigenlijk niet kan, eigen schuld dikke b** dus. Maar was je zo slim een eenvoudig backup-je te maken, ben je binnen 5 minuten weer terug in de voorafgaande situatie. Vergelijk je de prijs en het produkt, is het bv geen vergelijk met de even dure ontvanger die ik daarvoor had, de rebox 9000. Die had wel een PIP, en een mooiere graphics qua EPG, maar voor de rest minder betrouwbaar en meer rariteiten, onverklaarbare verschijnselen als je niks gedaan hebt. Toch was die ook niet slecht, maar deze is betrouwbaarder. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
caveman Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Origineel bericht van: Dutchsat En most of all: De VU+ heeft weinig of geen hardware problemen, je ziet hier in dit forum weinig topics over. Als ik bij Dream kijk wat ik daar allemaal regelmatig tegenkom en uit eigen ervaring heb gemerkt: Dus vergeet het volgende: kapotte voedingen, slechte tuners en hun tuning problemen, vastlopende ontvangers, problemen met slecht aangestuurde switchen Beta boxen die in omloop worden gebracht door de fabrikant. etc... Als ik al zie hoeveel tuner revisies er bij dream worden uitgebracht, ik zou me gewoon bekocht voelen. Ik zou bijv. nooit een tweedehandse DM800HD kopen alleen al om dit probleem. Voor hetzelfde geld kom je nog een nieuwe tuner te kopen die wel lekker zapt. Weet niet wat jou belangen zijn maar vroeger was je ook al DM aan het afzeiken en allerlei halfmislukte (Relook, AZ etc) ontvangers aan het aanprijzen. VU+ zal vast wel een goede ontvanger zijn maar het afkraken van DM slaat gewoon nergens op, als je geen DM wil koop je hem gewoon niet, jou totaal subjectieve mening helpt niemand behalve jezelf waarschijnlijk. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
robbieuutgrunn Geplaatst: 12 december 2010 Auteur Geplaatst: 12 december 2010 Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties. Er staat wat negatieve t.o.v. de Dreambox bij. Laat ik voorop stellen (en dit noemde ik in m'n inleiding ook al) Ik ben jarenlange trouwe DB gebruiker. Nooit problemen gehad (ook niet met kapotte hardware o.i.d) Feit is wel dat omdat ik toch over moet naar een HD variant jullie mij redelijk overtuigd hebben om toch maar eens de VU te gaan proberen. Dit alleen al kijkende naar de prijzen die Dream voor het apparatuur vragen. greetz... As'n joe niks te daun hebn, dou dat den nait bie ons. 500 + 7000 + 7020 = a lot of fun
uniden Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 zit er ook wel eens aante denken maar ik vind het ondwerp niet mooi met die cirkels op het front dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Gast Duolist Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Origineel bericht van: uniden zit er ook wel eens aante denken maar ik vind het ondwerp niet mooi met die cirkels op het front Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik kijk altijd naar de TV, niet naar het kastje...... (staat trouwens in een kast).
jacobus Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Citaat: (staat trouwens in een kast). Is er voor de VU+ trouwens een remote extender of hoe zoiets ook heten mag te krijgen? Zodat je de receiver kunt bedienen terwijl deze in een gesloten kast staat?
Gast Duolist Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Jazeker, al heeft dat niets met de VU te maken. Ik gebruik een Logitech Harmony 900 met blaster (zo heet die extender), zodat alle apparaten altijd netjes worden bereikt. Maar en zijn ook andere (losse extenders) te koop, onder diverse mreknamen (die niet altijd even goed werken).
Beheerder Michel Geplaatst: 14 december 2010 Beheerder Geplaatst: 14 december 2010 Origineel bericht van: caveman Origineel bericht van: Dutchsat ...Als ik bij Dream kijk wat ik daar allemaal regelmatig tegenkom en uit eigen ervaring heb gemerkt: Dus vergeet het volgende: kapotte voedingen, slechte tuners en hun tuning problemen, vastlopende ontvangers, problemen met slecht aangestuurde switchen Beta boxen die in omloop worden gebracht door de fabrikant. etc... Als ik al zie hoeveel tuner revisies er bij dream worden uitgebracht, ik zou me gewoon bekocht voelen. Ik zou bijv. nooit een tweedehandse DM800HD kopen alleen al om dit probleem. Voor hetzelfde geld kom je nog een nieuwe tuner te kopen die wel lekker zapt. Weet niet wat jou belangen zijn maar vroeger was je ook al DM aan het afzeiken en allerlei halfmislukte (Relook, AZ etc) ontvangers aan het aanprijzen. VU+ zal vast wel een goede ontvanger zijn maar het afkraken van DM slaat gewoon nergens op, als je geen DM wil koop je hem gewoon niet, jou totaal subjectieve mening helpt niemand behalve jezelf waarschijnlijk. Lol, wat hem bezielt heb ik me ook altijd al afgevraagd. Zelf altijd met halfgare alternatieven klooien, die alternatieven helemaal de hemel in prijzen en vervolgens stilletjes toch maar wat anders kopen dat niet zo mislukt is, maar wel steeds tot op het bot dreamboxen afzeiken. Ik ben blij dat iemand anders hem nu ook in de gaten heeft want zijn mening is nog al eens heel erg gekleurd en ik vermoed dan ook andere belangen dan alleen een mening of hobby. Die onzin hoort hier bovendien ook helemaal niet thuis. Dutchsat, dat je nu na 25 mislukkingen eindelijk een fatsoenlijke ontvanger met enigma 2 hebt gekocht is leuk voor je. Ik denk dat iedereen het je gunt Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten