Ga naar inhoud


ik heb nu vaak last freezings in beeld op DM500-C !


edbe

Aanbevolen berichten

ik heb nu vaak last van freezings in beeld op mijn DM500-C ondanks dat ik er een Ziggo kaart erin hebt zitten en geen internet aansluiting.

hij draait op PLI met 2.1.3 CCcam.

 

wat zou de oorzaak hiervan ??

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites


@edbe,

 

Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken wat de evt. oorzaak zou kunnen zijn, maar Ziggo geeft ook hier in het Noorden van het land problemen sinds enkele weken, zelfs op goed gekeurde ontvangers. Ik moet toegeven dat het de laatste week weer iets beter gaat. Controleer voor de aardigheid maar eens de uptime van CCcam, je zult zien dat deze na een schokkend / stilstaand beeld op 0 ( nul ) staat, een reset dus, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande antwoorden kun je maar beter vergeten.

 

Ik zou om te beginnen je signaalwaarde controleren op de kanalen waar je problemen hebt. De SNR moet zo hoog mogelijk zijn en de BER moet 0 zijn.

 

Indien de BER niet 0 betekend dit dat je signaal niet goed is. (meestal te zwak) Mag je het huisnetwerk van kabels, connectoren, splitters, dozen, versterkers nalopen

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Komt dit alleen voor op een DM500, ik heb namelijk ook een 8000 en hierop geen één freeze. Loopt altijd als een zonnetje.

 

Mijn DM500 bevriest ook vaak, even andere zender en het is er weer.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Merkedesch
Origineel bericht van: pommerak
hallo ik heb nu ook darkstar 2 op mijn dm500 gezet,maar weet niet waar ik mijn cable .xml moet plaatsen,kan iemand mij vertellen waar ik deze moet plaatsen


bvd


/var/etc/

(ezels bruggetje > kijk even bij de settigs editor welke map daar standaard staat voor het wegschrijven van b.v de Cable.xml of Sat.xml)


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

Citaat:
Bovenstaande antwoorden kun je maar beter vergeten.

 

 

Durf bijna niets meer te schrijven blush ...............

 

Een van de oorzaken was het aanmaken van een nieuwe Chid op de kaarten, d.m.v. een EMM die men verstuurde.

 

Deze extra ( nieuwe ) Chid is verantwoordelijk voor het opsplitsen van de pakketten.

 

De problemen lijken nu weer opgelost gelukkig, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...