Hoorntje Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Hoi, ik ben vrij onbekend in deze wereld maar ik wil graag weten wat mijn ouders het beste kunnen doen: de huidige ontvanger, een Pace srv500(13 jaar oud?), met Canaldigital is al een paar jaar aan vervanging toe, zeker nu ze een nieuwe tv hebben. Ze hebben geen hoge eisen, alleen dat ze hun pakketje komende jaren bij CD kunnen blijven bekijken. Zelf gun ik ze wel HD beeld. Alvast dank, vr gr Marco
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Hoewel geen hoge eisen, zou ik hoe dan ook wel voor een twin-tuner gaan met PVR mogelijkheid. Ofwel de mogelijkheid om het 1 te kijken en het ander op te nemen. Moet je wellicht ook ff LNB(s) vervangen, maar dan heb je ook weer iets wat jaaaaaren meekan. 't Moet vast niet een hobby-ding als bv een Dreambox worden denk ik, dus dan kom je al gauw bij de Humax/Topfield etc uit.
Codx Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Als ze tevreden waren met een pace 500 kun je het beste weer een officiele canal digitaal receiver kiezen. Pak het instap model Philips 7141, dat is een HD receiver. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Da's een goede optie ook, Philips was ik vergeten te melden.
Hoorntje Geplaatst: 12 december 2010 Auteur Geplaatst: 12 december 2010 Ik denk dat die Philips een goed optie is, dank voor jullie hulp en info. gr Marco
Hoorntje Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 Vandaag andere ontvanger gehaald, de Philips DSR7141, maar hij geeft aan: voer geldige smartcard in. verder kom ik niet in het menu, het gaat zeker niet werken met een Irdeto kaart van CD? gr Marco
Gerard 76 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Nee dat wordt niks nee. We hebben er denk ik niet goed bij stilgestaan dat die Pace alleen met Irdeto werkt en die Flips alleen met Seca. Kun je de kaart niet omruilen bij CanalDigitaal? Volgens mij kan dat nog gratis ook...denk ik.
leo1949 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Jammer dat je al een nieuwe ontvanger hebt aangeschaft anders had je van de aanbieding van CD's gebruik kunnen maken. Kaartwissel Canaldigitaal Als de winkel waar je deze ontvanger hebt gekocht een dealer van CD's is kan je misschien via hun nog wat regelen Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Hoorntje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Vandaag met Canaldigital gebeld en ze sturen een nieuwe kaart op. Voor zover ik begrepen heb kosteloos. Dus het kan toch wel: een beetje service bieden. gr Marco
Gerard 76 Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Mooi toch Laat even weten als je de kaart hebt. Grote kans dat je een paar weken bijna alle zenders kunt zien.
Hoorntje Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Geplaatst: 19 december 2010 Ik zal het laten weten zodra alles werkt. Nog 1 vraagje: er zit nu en enele lnb op een 80 cm schotel, ik las dat er tegenwoordig (zoals je merkt ben ik aardig onegkletterd in de sschotelwereld) ook single duo lnb blokken zijn. Gaat dat passen? merk schotel weet ik niet. gr Marco
Hoorntje Geplaatst: 24 december 2010 Auteur Geplaatst: 24 december 2010 Hmmm, als je snel leest zie je de typefouten niet.....
mereltje Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Kerstborrel? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
dutchandrew Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Origineel bericht van: Hoorntje Ik zal het laten weten zodra alles werkt. Nog 1 vraagje: er zit nu en enele lnb op een 80 cm schotel, ik las dat er tegenwoordig (zoals je merkt ben ik aardig onegkletterd in de sschotelwereld) ook single duo lnb blokken zijn. Gaat dat passen? merk schotel weet ik niet. gr Marco Het past en in de praktijk werkt het ook. De duo lnb is echter wel ontworpen voor de triax van 64cm. Als je lnb vervangt zou ik wel adviseren de duolnb te monteren om de de 23,5 (astra 3) hals en de schotel daar op uit te richten. Vooral voor de HD-kanalen is het belangrijk dat de schotel goed is uitgericht. De nl HD kanalen zitten op de 23,5 positie.
mietde Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Er zijn ook duo lnb's voor schotels van 80cm. You cannot ignore that member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen